beeketal

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peetje
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 15 apr 2014, 20:29

beeketal

Bericht door Peetje »

hoi,

Kent iemand het merk Beeketal? wordt een 5 kilo kneder aangeboden ( nieuw) voor 319
iemand ervaring mee?

Groet, Petra
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: beeketal

Bericht door Ballie »

Heb het merk even nagezocht en Beeketal is een producent van professionele levensmiddelen apparatuur. De kneder die jij (ik denk op marktplaats) hebt zien staan is de BSM5a en heeft een 5 liter kom en kan (volgens de specificaties) met zijn 370 Watt, maximaal 1,5 Kg droge stof verwerken (meel, gist e.d.) verwerken. Wat goed is voor zo'n 3 kilo deeg.

Meer informatie vind je HIER, onderaan de pagina. De prijs die erbij staat is denk ik een tikfout. Ik vermoed dat de eerste twee cijfers er niet in thuis horen, wat de aanschafprijs 289 euro maakt inclusief BTW, maar exclusief 27,50 euro verzendkosten. Dat scheelt dus 2,50 euro met de marktplaats advertentie.

Het apparaat en de hulpstukken zien er wel solide uit, maar of deze ook echt bruikbaar is durf ik niet te zeggen. Het apparaat heeft een vermogen van "slechts" 370 Watt. Over het algemeen zijn dat waardes die je bij patisserie apparaten tegenkomt, en vooral voor slapper deeg en beslag worden gebruikt die niet langdurig hoeven te worden verwerkt. Ik ben dan ook bang dat deze bij langdurig kneden van brooddeeg te warm zal worden en thermisch uit zal vallen.

Maar misschien dat anderen hier het merk beter kennen en een ander oordeel over het apparaat hebben. Mijn oordeel is immers niet gesoteld op persoonlijke ervaring met het apparaat, maar wel op kennis van de mogelijkheden van andere apparaten met (ongeveer) dezelfde specificaties.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Peetje
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 15 apr 2014, 20:29

Re: beeketal

Bericht door Peetje »

Hoi Ballie,

Dank je wel!
ik had al wat bedenkingen en dat klopt wel met wat jij schrijft.
ik blijf voorlopig nog even doorsparen voor een bear teddy denk ik.

Griet, Petra
Gebruikersavatar
Remer

Re: beeketal

Bericht door Remer »

Hallo Ballie,

Het (opgnomen) vermogen zegt niet alles over de kneedeigenschappen van een apparaat. Mijn Hobart N50 kneed als de beste en heeft een vermogen van slechts 175 Watt. De kwaliteit van de motoreenheid in combinatie met de tandwielkast zorgen ervoor dat bij de N50 met een klein vermogen kan worden volstaan.
Gebruikersavatar
Remer

Re: beeketal

Bericht door Remer »

Overigens zie je zeer uitlopende vermogens vermeld bij de goedkope machines; van 350 tot wel 1200 Watt. De machines verschillen niet veel in wat ze kunnen, maar de opgegeven vermogens verschillen enorm. Die vermogens zeggen niets over het kneedvermogen. In dit geval geloof ik eerder in de opgave van de Beeketal, een reële waarde.
Het is net als bij stofzuigers. Men beconcurreert elkaar met de opgegeven vermogens, maar de hoogte van het vermogen blijkt zelden een garantie voor de kwaliteit.
De Beeketal alleen afschrijven op het opgegeven vermogen lijkt mij niet juist. Daarbij zou het zo maar kunnen zijn dat dit apparaat vergelijkenderwijs van redelijke kwaliteit is. Het wordt tenslotte geleverd door een bedrijf dat ook professionele apparaten levert.

Een model hoger, de 10 liter, kun je hier bekijken. Het viel mij op dat hij rustig kneed. En de prijs; 399 euro! Overigens is de 5 liter uitvoering geheel anders uitgevoerd. Daar kon ik weinig tot niets over vinden.

http://www.benl.ebay.be/itm/Beeketal-Pl ... 0961346492
https://www.youtube.com/watch?v=blLU_4pYJBU
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: beeketal

Bericht door Ballie »

Daar moet ik je gelijk in geven Remer. Ik gaf ook al aan dat mijn beoordeling niet uit persoonlijke ervaring kwam, maar puur uit de kennis die ik in de loop der tijd heb opgedaan over apparatuur met ongeveer dezelfde specificaties en dat die 370 Watt "over het algemeen" een waarde is die je vooral bij patisserie machines tegenkomt.

Dat wil dus zeker niet zeggen dat dit apparaat daar onder valt. Maar ik zou zo'n apparaat niet zonder meer aanschaffen, puur en alleen omdat de fabrikant professionele machines maakt. Dat is geen garantie dat de machines die aan consumenten verkocht worden, diezelfde professionele kwaliteiten bezitten.

Maar nogmaals. Dit is slechts speculatie aan de hand van de mij beschikbare informatie.

Maar misschien is het mogelijk om dit apparaat op proef te krijgen. Je zult het dan wel moeten betalen, maar misschien kun je het tegen volledige restitutie terugsturen wanneer het apparaat toch niet bevalt. Even naar Rastdorf rijden om het apparaat ter plaatse te beoordelen zit er denk ik niet in.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: beeketal

Bericht door raymonidas »

Hallo, nu ben ik ook aan het kijken naar een goede maar niet al te dure menger. Dus ook Beeketal bekeken. Het is een Duits merk dus op Duitse fora gezocht en wat gevonden!!
Zie: http://www.backofenrobi.de/forum/viewto ... =40&t=1172
zie: http://www.steinbackofenfreunde.de/foru ... f=59&t=815

De goedkopere mengers -BSM..A en BSM..P- blijken Chinese producten te zijn. Dat vertaald zich natuurlijk niet per definitie in rommel, echter de vormgeving, afwerking en af-montage verraad wel een goedkope productie. Bevestigingsmaterialen, alu kap, geen rvs haak en gardes etc. Kun je daar doorheen kijken, en vindt je uiterlijk minder belangrijk dan een fijn deegje, dan zou dit een prima beter betaalbare optie kunnen zijn.

Men geeft aan dat het sterke kneders zijn, lomp ogende werkpaarden en de 10 Liter versies draaien met gemak deeg waarvan enkele kilo's droog meel. Volgens opgave 2 kg meel voor de 10 liter versies, maar in de praktijk wordt meer meel verwerkt. Kwestie van uitproberen.

Als je een adres in Duitsland hebt (en dat heb ik :) ) dan ben je voor €439,- de eigenaar van een BSM10P planeetmenger. Heb je geen bekende in Duitsland waar je de menger kan laten bezorgen dan betaal je in NL een stuk meer. Zie de marktplaats advertenties.

Ik ben er nog niet uit. Het allerliefst koop ik voor €400 een gebruikte machine van een gerenommeerd merk waar iedereen erg tevreden over is en de degelijkheid en betrouwbaarheid allang bewezen.

Weet iemand wat te koop te staan, of heeft zelf wat te koop, dan houd ik mij aanbevolen!!

veel bakplezier en een fijn weekend verder toegewenst van Raymond.
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: beeketal

Bericht door raymonidas »

Beslissing genomen en de Bear Teddy White besteld.
Laatst gewijzigd door Ballie op zo 01 mar 2015, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Het is niet nodig om het direct voorgaande bericht (volledig) te quoten...
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Plaats reactie