Braun KM32

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandrina

Braun KM32

Bericht door Sandrina »

Deze machine heb ik al jaren in de kast liggen. (ja ik weet het, zonde) nu wil ik hem in ere herstellen en hem weer op te lappen. De reden waarom hij in de kelder heeft gelegen is dat de grote mengkom verbrokkeld is en vergeeld. Ik zoek nu nu een nieuwe/andere mengkom. Nu zeggen jullie wellicht; Kijk op MP of Ebay en bestel er zo eentje. Nu heb ik begrepen dat er erg veel veranderingen zijn geweest aan de KM 32 dat niet alle mengkommen onder de deegarmen passen en ook de ribbel van de mengkommen precies moeten passen in het radartje dat hem doet ronddraaien. Dus zo makkelijk lijkt het niet.
Ik heb al contact met iemand die losse mengkommen verkoopt. Hij zei me wel mijn motorblok+ deegarm mee te nemen, zodat we zeker weten dat alles bij elkaar past. Maar die kommen zijn erg aan de prijs. Of dat maakt hij ervan.
Ik ga morgen kijken bij hem.
Of hebben jullie een andere oplossing voor mijn probleem? :roll:
Ik hoop snel een nieuwe mengkom te hebben. Of ik dan brood ga bakken? Ja misschien wel!
Gebruikersavatar
pkruijt

Re: Braun KM32

Bericht door pkruijt »

Hoi Sandrina,

en? Is het gelukt met je nieuwe mengkom? Je hebt er zeker ook een nieuw ( of gereviseerd) tandwieltje bij gevonden?

Bij mij was het tandwiel versleten, de mengkom nog redelijk goed.
Inmiddels een nieuw tandwieltje uit Duitsland laten komen, machine zelf gereviseerd maar ik merk wel dat het nieuwe tandwiel niet best is voor de oude mengkom.
De andere KM32 had al een verder versleten mengkom, maar die wordt niet veel gebruikt om te kneden etc.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring.
Het is een mooie, oersterke machine maar nieuwe/gereviseerde onderdelen zijn wel erg prijzig, zowel in NL/Marktplaats als op Ebay. Daarom ga ik binnenkort een andere keukenmachine (lees Kenwood) aanschaffen.
Plaats reactie