NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hetnieuwewerck
Jongste bediende
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 13:02

NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door hetnieuwewerck »

Ik vindt mijn panasonic bbm een top-apparaat,maar bak graag brood in de oven.
Nou wordt mijn kitchenaid al wat ouder en vindt ik hem niet goed mengen (verkeerde haak)

Maar;

Op BEAR-WEBSHOP.NL lees ik dat de bear teddy een nieuwe uitvoering maakt.
Met een nieuwe voet en een nieuwe vergrendeling.

Weet iemand of er inderdaad verschil is met beko.

Ik wil er één bestellen,maar ik wil natuurlijk wel een nieuw model.
Ik heb op het forum gelezen dat de kom nogal eens moeilijk los wil,of vanzelf los gaat.

Iemand info?
Vr Gr Theo
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Of er verschil is met Beko weet ik niet. Wat ik wel een groot verschil vind is de prijs van € 745,00 excl. BTW. Komt op een prijs van € 901,45 incl. BTW.
Om te voorkomen dat de kom vast komt te zitten kun je de voetjes een ietsiepietsie invetten. Probleem opgelost. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

Ik vind Bear-webshop een nare tent. Roepen dat ze de goedkoopste zijn, maar dat is dus nogal dubieus
Ze vermelden niet of nauwelijks of hun prijzen in of ex BTW zijn. Volgens mij is dat wel verplicht in Nederland, voor eindgebruikers MOET je zelfs de INC BTW prijs vermelden. En volgens mij hebben andere forumleden hier ook wel eens aparte ervaringen gehad, waarbij je kon twijfelen of de apparatuur wel nieuw was vanwege beschadigingen.

Wat betreft de verbeteringen:
Ik hoop dat de prijzen van de oude Bear dan direct instort, en ik zou meteen een oude kopen, en geen nieuwe. Likje olie als je hem net nieuw hebt, inderdaad problem solved. Nieuwe vergrendeling, nieuwe voet? Het zal wel, maar echt nodig is het nou ook niet denk ik. Nog nooit last gehad van een wandelende Bear of onbetrouwbare vergrendeling. Dus ja, lekker wachten tot de prijs instort :-), maar zeker niet wachten op een nieuwe. Het is allemaal zo spectaculair nieuw, dat ze het op de Site van Bear http://www.wodschow.dk/ niet eens de moeite van het melden waard vinden. Bijzonder :-)

Ik zou eens bij Beko informeren over al die nieuwtjes, dan krijg je waarschijnlijk ook wel een eerlijk en duidelijk antwoord.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
hetnieuwewerck
Jongste bediende
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 13:02

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door hetnieuwewerck »

Het gekke is dat hij daar,een week geleden voor 699,= geprijsd was,en op een webshop mag je er inderdaad vanuit gaan dat het incl btw is.
Ik heb beko gebeld(zijn daar erg vriendelijk) en de klachten over de sluiting zijn op één hand te tellen.

Er komt wel een nieuw model,maar de levertijd en prijzen zijn nog niet bekend.

Bedankt voor het advies.

Ik denk nog even na of ik nu koop, of op het nieuwe model wacht.
Vr Gr Theo
Gebruikersavatar
hetnieuwewerck
Jongste bediende
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 13:02

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door hetnieuwewerck »

Aangezien de meeste forummers zeer tevreden zijn met Beko heb ik de bear teddy daar besteld.

Komt morgen,als het goed is.

Ben benieuwd,of mijn deeg dan zo gekneed wordt,dat ik luchtiger brood krijg.
Vr Gr Theo
Gebruikersavatar
Henriette

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Henriette »

Net in Wijchen een Bear Teddy gehaald, nieuw model oude prijs. Van de vrijdag aangekomen 20 machines had ik de 19de er is nu nog één apparaat op voorraad. Ik ga er mee aan de slag! Blij!
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Henriette schreef:Net in Wijchen een Bear Teddy gehaald, nieuw model oude prijs. Van de vrijdag aangekomen 20 machines had ik de 19de er is nu nog één apparaat op voorraad. Ik ga er mee aan de slag! Blij!
Gefeliciteerd met je nieuwste nieuwe Bear Teddy, Henriette. Daar zul je geen spijt van krijgen. Geweldig apparaat. :2th:
Oh en we vinden het wel heel leuk als jij jezelf voorstelt in de rubriek "Even voorstellen". Wordt altijd zeer op prijs gesteld op dit forum. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Henriette

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Henriette »

Melinda schreef:
Henriette schreef:Net in Wijchen een Bear Teddy gehaald, nieuw model oude prijs. Van de vrijdag aangekomen 20 machines had ik de 19de er is nu nog één apparaat op voorraad. Ik ga er mee aan de slag! Blij!
Gefeliciteerd met je nieuwste nieuwe Bear Teddy, Henriette. Daar zul je geen spijt van krijgen. Geweldig apparaat. :2th:
Oh en we vinden het wel heel leuk als jij jezelf voorstelt in de rubriek "Even voorstellen". Wordt altijd zeer op prijs gesteld op dit forum. :G
Inmiddels mijn tweede bericht geplaatst in de rubriek Voorstellen!
Gebruikersavatar
hetnieuwewerck
Jongste bediende
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 13:02

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door hetnieuwewerck »

12 dagen geleden heb ik met Beko gebeld,en toen was er nog niet bekend,wanneer er een nieuw model komt,en wat de prijs dan wordt?
Nu lees ik dat er al 19 stuks van het nieuwe model zijn verkocht,en dat tegen de oude prijs.
ik hoor dus niet bij het clubje zeer tevreden klanten van Beko.
Ik voel me geflest,met mijn oude model,en vindt dit niet zo netjes van beko.
Vr Gr Theo
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Molenbroodje »

Ik had toevallig gisteren en eergisteren mailcontact met Beko. Ze hebben alleen de grijze variant in het nieuwe model. De overige kleuren zijn nog het oude model. Daarom hebben ze nu nog allemaal dezelfde prijs. Ze weten nu nog steeds niet wanneer van de andere kleuren de nieuwe modellen komen en het kan goed zijn dat in het nieuwe jaar de prijs toch omhoog gaat. Ik zit nu ook te twijfelen. Ik weet nu wel dat ik toch echt voor een Bear wil gaan en ben al eventjes aan het sparen, maar ben er nog net niet. Maar als ze in het nieuwe jaar duurder worden?? En zoals het een vrouw betaamd ben ik eigenwijs en wil ik een zwarte en niet nu al een nieuwe grijze :mrgreen: . Dus of nu een 'oude' zwarte kopen (en mijn man lief aankijken ;) )of in het nieuwe jaar een 'nieuwe' zwarte met het risico dat hij duurder is.
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

Als je dat vind, zou ik het eerst daar eens melden, en kijken wat de reactie is. Als je het nuttig vind kan je het daarna altijd nog hier melden, ik vind dit wel redelijk kort door de bocht als je niet eens weet hoe het precies zit.
Ik denk dat veel mensen best tevreden zijn met Beko, en persoonlijk zou ik me niet zo druk maken met die focus op nieuwe modellen, vooral omdat het oude model gewoon een top apparaat is. En als je vind dat de prijs lager had moeten zijn, gewoon daar om korting gaan vragen.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Henriette

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Henriette »

Molenbroodje schreef:Ik had toevallig gisteren en eergisteren mailcontact met Beko. Ze hebben alleen de grijze variant in het nieuwe model. De overige kleuren zijn nog het oude model. Daarom hebben ze nu nog allemaal dezelfde prijs. Ze weten nu nog steeds niet wanneer van de andere kleuren de nieuwe modellen komen en het kan goed zijn dat in het nieuwe jaar de prijs toch omhoog gaat. Ik zit nu ook te twijfelen. Ik weet nu wel dat ik toch echt voor een Bear wil gaan en ben al eventjes aan het sparen, maar ben er nog net niet. Maar als ze in het nieuwe jaar duurder worden?? En zoals het een vrouw betaamd ben ik eigenwijs en wil ik een zwarte en niet nu al een nieuwe grijze :mrgreen: . Dus of nu een 'oude' zwarte kopen (en mijn man lief aankijken ;) )of in het nieuwe jaar een 'nieuwe' zwarte met het risico dat hij duurder is.
Beste Bear twijfelaars,

Wat is nieuw, een vergrendeling voor de kom. Volgens de medewerkster bij Beko was het euvel dat de kom heel vast kon gaan zitten tijdens het kneden goed te verhelpen met een beetje olie op de voet van de kom. Wil je geen zilver grijze, maar een andere kleur, sla jullie slag voor € 719,75 incl
Gebruikersavatar
hetnieuwewerck
Jongste bediende
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 13:02

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door hetnieuwewerck »

Ik laat alleen mijn mening weten.
Maar als dat niet de bedoeling is,geldt dat ook voor de bear webshop,lijkt mij.
Vr Gr Theo
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

hetnieuwewerck schreef:Ik laat alleen mijn mening weten.
Maar als dat niet de bedoeling is,geldt dat ook voor de bear webshop,lijkt mij.
Theo, het is niet als verwijt bedoeld hoor, van mij mag je hier zeggen wat je wil zolang het beschaafd blijft. Maar als je je genept voelt, wat ik me best voor kan stellen, dan neem je toch gewoon eens contact met ze op? Als je daar geen bevredigende reactie op krijgt vind ik het veel interessanter om het hier met andere te delen. Maar we hanteren hier geen censuur hoor.
Wat betreft de andere leverancier: daar hebben we op het forum gemengde verhalen over gehoord, dat is met name de reden dat ik er in een eerdere post aandacht aan besteed had.

Niet dat jij dit nu meteen suggereert, maar ik wil toch maar nogmaals duidelijk maken dat ik als beheerder geen enkel zakelijk belang hebt bij dit forum of welke leverancier dan ook. Maar als ik goede of slechte ervaringen lees op dit forum, en er komen dan later opnieuw vragen langs wil ik mensen daar wel eens attent op maken. Over beko heb ik weinig slechts gehoord, dus ik kan me voorstellen dat het helpt als je met ze in gesprek raakt in plaats van alleen hier je - terechte - frustratie te uiten.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
hetnieuwewerck
Jongste bediende
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 jul 2014, 13:02

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door hetnieuwewerck »

Nou ja,
Ik vindt het alleen vervelend dat als ik informatie bij een bedrijf vraag, en het is-laat maar zeggen -niet volledig.
Dat ben ik niet gewend van mijn leveranciers.
Ik vermoed dat ze de bear achteraf niet om zullen ruilen,dus ik stop daarom geen tijd in reclameren.
Hij doet het trouwens goed,dus daar ligt het niet aan.

Bedankt voor je goede reactie Wil
Vr Gr Theo
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Molenbroodje »

Jeuhhhhhh!!! Ik heb ook eindelijk een Bear besteld!! Na lang alle machines vergeleken te hebben met hulp van forumleden en Levine, wilde ik toch graag een machine die gewoon heel goed kneed.

Ik had nog een gelukje, want het zwarte model die ik graag wilde hebben was nog iets verder afgeprijsd bij Beko, want dat was de laatste kleur die nog het oude model was. Heb er nu €. 707,85 incl. BTW voor betaald. Het nieuwe model kost nu €. 750,20 incl. BTW. Had vorige week Beko nog gebeld en ze zeiden dat ze van de 1000+ die ze verkochten iets van 4 klachten hadden gehad over de vergrendeling. Dus daarom maar besloten die €. 43,00 verschil in mijn zak te steken (kan ik weer een mooi kookboek van kopen :mrgreen: )

Ben echt heel blij na maanden sparen en ook dank aan mijn man die het laatste stukje heeft meegeholpen :rofl2:
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Levinebaktbrood »

Fijn Manon, veel pezier met de Bear :G!
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door brood daar zit wat in »

Super leuk!! Gefeliciteerd met je aankoop! Suc6 met wachten en dan snel aan de slag...
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Manon, ik ben blij voor jou. Je zal er vast heel veel plezier van hebben. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

Molenbroodje schreef:Jeuhhhhhh!!! Ik heb ook eindelijk een Bear besteld!! Na lang alle machines vergeleken te hebben met hulp van forumleden en Levine, wilde ik toch graag een machine die gewoon heel goed kneed.

Had vorige week Beko nog gebeld en ze zeiden dat ze van de 1000+ die ze verkochten iets van 4 klachten hadden gehad over de vergrendeling.
Gefeliciteerd. Goede keus :2th:

Ik snap trouwens wel wat ze bedoelen met klachten over de vergrendeling nu. Ik maak meestal hele bakken vol deeg, van 2,5 kilo, of in ieder geval meer dan 1 kilo. Maar nu heb ik onlangs eens wat kleine beetjes gekneed, zoals 300g gram pastadeeg of iets dergelijks. Dat geeft zo'n ongelijke verdeling in de kom dat ie zichzelf als het ware loswrikt, dus ik moest er echt naast blijven staan.
Dat had ik een paar keer achter elkaar, toen besloten om daar een truuk op te verzinnen. Als ik nog eens hele kleine beetjes maak duw ik een klein stukje keukenpapier tussen de vergrendeling onderaan de kom. Gaat een stuk beter. Allemaal niet zo problematisch, maar ik snap nou in ieder geval wel waarom ze er wat aan gewijzigd hebben. En Manon, voor die 50 euro kan je niet alleen een leuk boek kopen maar er kan ook nog wel een stukje keukenpapier vanaf :-)

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Molenbroodje »

Hahahaha Wil! Jij weet mij wel een hart onder de riem te steken ;) !

Nou, bij Levine heb ik de eerste keer ook een klein deegje gemaakt en ging heel goed. Mochten er echt problemen zijn kan ik altijd even contact met Beko opnemen. Maar je liet me wel even schrikken hoor :mrgreen: !
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Judith1973 »

Ik heb precies hetzelfde probleem met Bear als Wil met het kneden van kleine hoeveelheden deeg en heb het ook op die manier opgelost.

En gefeliciteerd met Bear!
Gebruikersavatar
leniejj
Gaat de goede kant op
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 11:44

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door leniejj »

Veel plezier ermee!!

Ik ben echt zo blij met m'n machine!! Nu kom ik tijd te kort om lekker te bakken hahaha
Met deze machine gaat het zo veel makkelijker dan voorheen :G
Groetjes Lenie
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

Molenbroodje schreef:Hahahaha Wil! Jij weet mij wel een hart onder de riem te steken ;) !

Nou, bij Levine heb ik de eerste keer ook een klein deegje gemaakt en ging heel goed. Mochten er echt problemen zijn kan ik altijd even contact met Beko opnemen. Maar je liet me wel even schrikken hoor :mrgreen: !
Hoi Manon,

Nou het was zeker niet de bedoeling om de pret te verpesten hoor, want het is een prachtige machine, en je gaat er vast veel lol van hebben. Maar ik heb dat verhaal over die vergrendeling nou al zo vaak langs horen komen, en ik vond het altijd onzinnig om je er druk om te maken terwijl het me zelf ook wel eens overkomen was, ik wist alleen niet meer wanneer. Dus toen ik van de week aan het kneden was moest ik meteen denken aan oude en/of nieuwe bears. Om je gerust te stellen, ik vind het echt een probleem van niets, het gebeurt eigenlijk zelden dat je van die minihoeveelheden kneedt, alleen voor kleine hoeveelheden pastadeeg of iets dergelijks.
Maar ik vond het wel aardig om mijn ervaring hier even te delen, en zo te lezen ben ik niet de enige.

Moraal van het verhaal: lekker veel gebruiken, en flink veel bakken, heb je nooit ergens last van :2th: :2th:

Veel plezier en sorry van het schrikken ;B
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Henriette

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Henriette »

Molenbroodje schreef:Jeuhhhhhh!!! Ik heb ook eindelijk een Bear besteld!! Na lang alle machines vergeleken te hebben met hulp van forumleden en Levine, wilde ik toch graag een machine die gewoon heel goed kneed.
Hoi, je zult vast net zo blij zijn als ik met mijn zilvergrijze bear die hier nu 3 weken actief is. Een fijne machine. Veel kneed plezier!
Laatst gewijzigd door Ballie op di 13 jan 2015, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort...
Gebruikersavatar
desembakkertje
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 11:53

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door desembakkertje »

Ben al heel lang aan het dubben of ik een Bear aan zal schaffen en denk dat ik EINDELIJK de knoop maar eens ga doorhakken. :roll:
Ik heb de laatste tijd verschillende keren gekeken op de site van Beko. Een poosje geleden stond het oude model er nog in 1 kleur en verder het nieuwe model. Prijs nieuw model is hier al eerder genoemd, ongeveer 750 euro.
Gisteren keek ik weer op de site en zag ineens het nieuwe model niet meer staan. Alleen de oude modellen weer, voor 709 euro. Vandaag even gebeld. De nieuwe modellen komen pas later in het jaar, afhankelijk van de kleur eind februari ( in ieder geval de zilvergrijze, die ik graag wil) of anders in april.

Ik twijfel toch of ik zal wachten tot eind februari voor de nieuwe of gewoon de oude zal bestellen. Volgens de berichten hier op het forum krijg ik de indruk dat ik net zo goed de oude kan nemen. Ook bij Beko adviseerden ze mij om dat te doen.

Toch leg ik de vraag nog maar even hier neer. Redenen waarom ik toch de nieuwe zou nemen??

Groetjes, Marieke
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

Reden kan de vergrendeling zijn.
Maar als het een paar tientjes voordeliger zou zijn zou ik net zo lief de oude hebben. Die heb ik trouwens al.. heel af en toe springt de kom wel eens los bij extreem kleine hoeveelheden, verder vind ik het een prima apparaat.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
desembakkertje
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 11:53

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door desembakkertje »

Beste Wil, dank voor je reactie. Ik bak doorgaans geen grote hoeveelheden (vandaar ook mijn lange getwijfel ;B ) Meestal 2 broden tegelijk, ongeveer 900 g meel (en dat kan mijn Bosch Mummetje niet in 1 keer aan) . En soms ook maar 1 brood. (de helft dus). Is dat in jouw ogen een extreem kleine hoeveelheid, of valt dat mee?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door lekkermelig »

Marieke,
Bij brooddeeg mengen heb ik nog nooit meegemaakt dat de kom losschoot. Maar ik had het een tijdje geleden wel toen ik een kleine hoeveelheid pastadeeg aan het kneden was, iets van 200g deeg plus een paar eieren. Ik maak ook wel eens rozemarijn crackers met 250 gram bloem (mjammjam, altijd binnen een dag op...), en daar schiet de kom weer niet los. Dus: heel weinig en heel stevig deeg, anders werkt het prima. En als je in dat zeldzame geval wel problemen hebt stop je er gewoon een stukje keukenpapier tussen. Weg probleem :). Ik heb het zelf trouwens nooit serieus genomen als probleem, maar het is wel het voornaamste verschil tussen oude en nieuwe modellen.
Ik snap trouwens wel dat Beko ook van zijn oude voorraad af wil, het zijn dan wel geen auto's maar iedereen wil toch het nieuwste model als de prijs niet uitmaakt. Het zou wel aardig zijn als je de verschillen wat serieus ziet in de prijs. Bear uitverkoop of zo.
Succes met de keuze.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
desembakkertje
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 11:53

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door desembakkertje »

Ja, inderdaad het zou leuk zijn (en makkelijker ;) ) als het oude model echt in de uitverkoop zou gaan. Gaat later in het jaar misschien nog wel gebeuren, maar ja, om dan daar weer op te gaan wachten....zo kan ik wel aan de gang blijven ...help!! :D
Gebruikersavatar
4allmydough

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door 4allmydough »

Heb deze week de Bear gekocht bij BEKO. Hebben alleen het grijze model als nieuwe model voor 620 ex. BTW. Mooie prijs lijkt mij..

Lees mijn berichtje van deze week:

Na lang wikken en wegen uiteindelijk toch de Bear Teddy Varimixer gekocht. Wat een superding...! Ik gebruik altijd volkoren speltmeel voor brood en krentenbrood. Al een paar mixers versleten en laatst (dec. 14) uit de USA een Kitchenaid meegenomen. Die zijn daar zeer goedkoop. Zelfs de duurste uitvoering kost maar $349 (!) Waarom die apparaten in Europa zo duur moeten zijn is mij een raadsel. Eerlijk gezegd had ik het idee met de Kitchenaid een wereld apparaat te hebben voor mijn baksels.....Helaas....al het volkoren speltdeeg bleef als een klont om de haak hangen. En...wat een herrie! Een enorme teleurstelling... Na een bezoek aan een kookwinkel in Amsterdam was ik om...Wat een dramatisch verschil nu ik met de Bear Teddy sinds een week werk....Niets blijft om de haak hangen....Prachtig luchtig deeg en prachtige baksels......Kan beslist niet meer zonder dit ding.....! Ook verbazend hoe stil de Bear Teddy is.....Hierbij vergeleken waren mijn andere apparaten (slechte) betonmixers.....Had de Bear maar eerder gekocht :-)
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door raymonidas »

Vandaag mijn witte Bear Teddy van Beko ontvangen. Degelijk, strak en zwaar gewoon zoals ik machines graag zie.

Maarrr zonder het 'hendeltje' dus ik heb een oud ding gekregen bedacht ik mij een tikkeltje teleurgesteld. Toch maar eerst gebeld om het verhaal te horen.

Wodschow heeft in de nieuwste modellen de pootjes iets verhoogt, omdat klanten schijnen te hebben geklaagd dat de machine van het aanrecht 'gewandeld' was. Het ding wat op rubber voetjes staat weegt notabene 20kg....
Wodschow heeft in de nieuwste modellen de kom vergrendeling middels een extra hendeltje uitgevoerd op een van de drie klemmetjes. Inderdaad is het wel eens gebeurd dat een kom losraakte wat ook in dit forum beschreven wordt. Gebeurd je dat, dan is hoogstwaarschijn de kom niet exact aan de maat, of zijn de klemnokken dat niet. In geval van het losraken van een bij Beko gekochte machine bel je Beko op en dan komt er gewoon een goede oplossing voor.
Wodschow heeft de prijs verhoogd.....kijk daar hebben we een puntje. Ze zijn bezig de voorraad van het vorige productiemodel uit te verkopen tegen de huidige Beko-prijs van €708 incl BTW. Dat geldt voor de rood, wit en zwart gekleurde modellen. De zilvergrijs gespoten Bear is niet meer leverbaar in het vorige productiemodel, dus die kost nu al €750,- In wezen betaal je dus €50 voor twee wijzigingen die er eigelijk niet toe doen. Als alle 'oude' modellen eruit zijn gaan ze allemaal naar €750,- inclusief BTW.

Trek je conclusie, ik ga mijn eerste 'Bear broodje' van honingspelt bakken :G
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Raymonidas, gefeliciteerd met je prachtige witte Bear Teddy (ik heb ook een witte). :G
En ik denk dat je ondanks alles toch wel blij zult zijn met je nieuwe kneedmaat.
Tip om vastzitten van de kom te voorkomen is de platte vlakjes met een pietsie (niet teveel) boter of olie te besmeren. Bij mij ging die in het begin namelijk vastzitten.
Ik vind het na bijna 3 jaar nog iedere keer een genot om de Bear te gebruiken. :G :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door miesje1959 »

Gefeliciteerd met je nieuwe Bear. Je zult er veel plezier van hebben. Wanneer ik het allemaal zo lees is er op de pootjes en het hendeltje na niets veranderd aan de Bear. Ik ben nog steeds heel erg blij met de Bear en ik verwacht dat jij er ook heel tevreden over zult zijn.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door raymonidas »

Melinda schreef:Raymonidas, gefeliciteerd met je prachtige witte Bear Teddy (ik heb ook een witte). :G
En ik denk dat je ondanks alles toch wel blij zult zijn met je nieuwe kneedmaat.
Tip om vastzitten van de kom te voorkomen is de platte vlakjes met een pietsie (niet teveel) boter of olie te besmeren. Bij mij ging die in het begin namelijk vastzitten.
Ik vind het na bijna 3 jaar nog iedere keer een genot om de Bear te gebruiken. :G :2th:

Ben zeker blij met mijn Bear. Daar ga ik geen seconde spijt van krijgen. Die zgn vernieuwingen zijn m.i. marketing stuntjes om de hogere prijs te kunnen 'onderbouwen'. tja waarom zou Wodschow daar niet aan meedoen? :) De kritische bewuste koper zal nu zijn slag kunnen slaan !!

Net het deegbolletje eruitgehaald opgebold en nu maar groeien. Hij is waarschijnlijk -voor spelt- te lang gekneed. Ben doorgegaan tot hij van 20 naar 27 graden opgewarmd was door het kneden op standje '1'. Zo is het mij geleerd in de workshop..... Ook heb ik het desem van de bakkerij voorzien van wat meel en met water bijgevuld. Er stond een laagje donkere vloeistof bovenop. ff schudden en het was weer egaal, alleen veel dunner vloeibaar dan in het begin. Afwachten. Wel teveel variabelen nu.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Raymonidas, als je alleen speltbloem/meel kneedt, zou ik voorzichtig zijn. Niet te lang kneden anders gaat het niet goed. Spelt moet je korter kneden, is kwetsbaar in vergelijking met gewoon tarwemeel.
En als je desem gebruikt, kun je het beste actief desem gebruiken. Ik begrijp door het laagje vloeistof, dat je niet een gevoed en actief desem hebt gebruikt. Dan werkt het niet zoals je zou willen.
Als ik zo'n laagje water boven mijn desem heb, dan is dat eigenlijk altijd een "oud" desem, dat weer ververst moet worden.
Met roeren krijg je het wel egaal, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook bruikbaar is.
Ik ververs dan mijn desem een paar keer en gebruik het als het lekker vrolijk is (lees: vrolijk borrelt).
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes. ;)
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door raymonidas »

Het zou heel goed kunnen dat het een oud desem is. Komt uit de jerrycan bij de warme bakker en bij mij staat het ook al weer en poosje op 3 graden in de KK. Morgen ga ik weer naar die winkel toe om Focacciameel/bloem en spelt te halen. Gelijk maar weer een flesje desem erbij doen. Leuk leuk. Het bolletje was wel wat uitgedijd, gaat zo meteen in de oven.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door raymonidas »

Volgens mij is het desem nog lang niet 'moe'. Broodje van 500gr honingspelt. Zie verder het juiste forum.


https://plus.google.com/110490676942725 ... Jd556GdvDf
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door miesje1959 »

Ziet er prima uit :2th:
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Mooi hoor. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Elsiepelsiekevertje
Jongste bediende
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 09:14
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Elsiepelsiekevertje »

Ik overweeg op dit moment om een Bear Teddy te kopen. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ik het nieuwe van het oude model kan onderscheiden. Ik lees dat het nieuwe model hogere pootjes heeft, maar ik weet niet hoe hoog de pootjes van het oude model zijn.

Heeft iemand voor mij een foto van het hendeltje dat op de nieuwe Bear Teddy zit (zie eerdere post van Raymonidas), zodat ik in de winkel zeker weet dat ik het nieuwe model koop?
Kneder: Bear Teddy Varimixer
Oven: Siemens met boven- en onderwarmte
Meel: De Zuidmolen in Groesbeek
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door raymonidas »

Hallo,
Die vraag is niet meer aan de orde, want er zijn geen 'oude' uitvoeringen meer in voorraad bij Beko. Wat Beko deed was de witte serie uitverkopen die nog niet 'aangepast' was.
Heb destijds (februari dit jaar) met ze aan de telefoon gehangen en die zgn vernieuwingen Die Bear aanbracht waren vooral om de prijs wat op te kunnen schroeven. Dat waar het om gaat -de binnenzijde- is onveranderd gebleven, het waren slechts enkele cosmetische dingetjes. Alle Bear Teddy's zonder attachment drive kostten €785,- incl btw. Begin dit jaar was dat €700,- incl. btw.
Een hoop geld, maar het is dan ook een prachtige en degelijke machine.

Slechts een opmerking:
Hij draait te snel, waardoor je voor deegwerk hem in zijn uiterste gebied in stelt en dat vindt hij niet fijn.....
Wat mij betreft had er best nog een tandwieltje of wat bij in gemogen :G maar dan was de prijs ook weer hoger geweest.....ik kan mij er verder prima mee redden.

grt van Raymond.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Elsiepelsiekevertje
Jongste bediende
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 09:14
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Elsiepelsiekevertje »

Hoi Raymond,

Dank voor je antwoord. Ik kan nu met een gerust hart een Bear Teddy uitzoeken.

Het is inderdaad een duur ding. Ik hoor echter zeer veel positieve verhalen over deze keukenmachine dat ik verwacht dat het de prijs dubbel en dwars waard is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kneder: Bear Teddy Varimixer
Oven: Siemens met boven- en onderwarmte
Meel: De Zuidmolen in Groesbeek
Gebruikersavatar
Elsiepelsiekevertje
Jongste bediende
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 09:14
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Elsiepelsiekevertje »

Ter informatie: vandaag was ik bij Oldenhof in Zwolle. Daar verkopen ze nog het oude type.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kneder: Bear Teddy Varimixer
Oven: Siemens met boven- en onderwarmte
Meel: De Zuidmolen in Groesbeek
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door raymonidas »

voor €700 zoals begin dit jaar bij Beko?
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Elsiepelsiekevertje
Jongste bediende
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 09:14
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Elsiepelsiekevertje »

Nee, voor €799.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kneder: Bear Teddy Varimixer
Oven: Siemens met boven- en onderwarmte
Meel: De Zuidmolen in Groesbeek
Gebruikersavatar
Elsiepelsiekevertje
Jongste bediende
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2015, 09:14
Contacteer:

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Elsiepelsiekevertje »

Zojuist heb ik een filmpje gemaakt van mijn Bear Teddy Varimixer, het nieuwe model inclusief vergrendeling. De video duurt net geen minuut en ik heb er slow motion-beelden in verwerkt.



Wat vinden jullie van mijn vliesje? :rofl2:
Kneder: Bear Teddy Varimixer
Oven: Siemens met boven- en onderwarmte
Meel: De Zuidmolen in Groesbeek
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Melinda »

Mooi vliesje. En natuurlijk een prachtige Bear. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: NIEUW MODEL BEAR TEDDY?

Bericht door Molenbroodje »

Knap gemaakt het filmpje! En mooie nagellak, ik heb toevallig dezelfde kleur op ;B ^)^ !
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Plaats reactie