Passende spiraalhaak Kenwood

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annag
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: do 16 jan 2014, 19:04

Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door Annag »

Op dit forum heb ik veel gelezen over de nieuwe spiraalhaak voor de Kenwoodmachine. Ook over de toepasbaarheid van de haak op de kleinere kom (4,6l).
Bij mijn zoektocht naar een passende spiraalhaak voor mijn oude Kenwoodmachine met een kom van 4,6 L inhoud, kreeg ik van de Consumentenafdeling van De' Longhi -waar Kenwood nu onderdeel van is- antwoord dat de aansluitingen universeel zijn maar dat voor de kleinere kom een extra onderdeel nodig kan zijn om het passend te maken. Dit betreft de circlip KW 711987.
Op de Duitse website DTS Service & Vertrieb kost de spiraalhaak KW 711659 € 35,57 + verzendkosten, ook de circlip KW is daar verkrijgbaar.
Bij www.onderdelenwinkel.nl kost de spiraalhaak € 49,99. Nogal een verschil in prijs. Natuurlijk komen de verzendkosten er nog bij.
Dit wilde ik graag met jullie delen.
Groet, Anna
oma's kneedhulpje
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door Bakmiep »

De spiraaldeeghaak KW711659 past niet op een machine met een 4,6 liter kan. Dit staat los van de aansluiting, maar heeft te maken met de afmeting van de haak. Die haak is qua afmeting te groot daarvoor en past alleen op een 6,7 liter machine. Die kan is veel groter (hoger) en daardoor zijn alle gardes en haken voor die machines ook groter en langer en passen niet in een kleinere kan. Daar moet je echt een andere haak (kleiner) voor hebben.
Gebruikersavatar
Annag
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: do 16 jan 2014, 19:04

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door Annag »

Ik heb de haak nog niet besteld maar dan klopt het antwoord van Kenwood niet. Ik citeer hier het antwoord:

"Het is mogelijk dat u een extra onderdeeltje nodig heeft om het helemaal passend te maken, dat betreft onderstaand onderdeel:
KW711987"

Misschien kun je met dit onderdeeltje de lengte van de haak afstellen?
oma's kneedhulpje
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Het onderdeel KW711987 is standaard al een onderdeel van de deeghaak KW711659. Dat is om de haak te bevestigen aan de keukenmachine en je kan daarmee de haak hooguit een paar millimeter stellen. De deeghaak zelf is te groot voor de 4,6 kan. Die kan is ruim 2 liter kleiner, dus ook die haak is veel kleiner. Voor een machine met een 4,6 liter kan moet je een haak kopen voor een 4,6 liter kan en niet voor 6,7 liter kan en de KW711659 is voor een 6,7 liter kan. Die haak zal dus nooit passen. Een haak van 21 cm lang past niet in een ruimte van 17 cm hoog. Dan zal je er een stuk van af moeten zagen, maar dan heb je ook niets meer aan de haak.
Laatst gewijzigd door Bakmiep op di 13 jan 2015, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Als aanvulling op mijn vorige bericht. Hier op het forum zijn berichten te vinden over een haak voor een 4,6 liter kan die te koop is. Is niet van Kenwood zelf. Neem met die verkoper contact op of die haak wel op je machine kan. Daarmee zal je meer kans maken. In ieder geval past die haak in die kan. Dan is het alleen checken voor de aansluiting.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door bakplaat »

Annag schreef:Op dit forum heb ik veel gelezen over de nieuwe spiraalhaak voor de Kenwoodmachine. Ook over de toepasbaarheid van de haak op de kleinere kom (4,6l
Hallo Anna
Je hebt een PM met het tel.nr. en e-mailadres van Jan de Jong,
Hij kan je er alles over vertellen.
Geef wel duidelijk aan om welk type Kenwood het gaat.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Annag
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: do 16 jan 2014, 19:04

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door Annag »

Ik denk dat het moeilijk wordt om een passende spiraalhaak te vinden voor mijn machine.
Dank voor jullie reacties.
Groet, Anna
oma's kneedhulpje
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Passende spiraalhaak Kenwood

Bericht door willemsingapore »

Hallo Anna,

Jan heeft indertijd ook een spriraalhaak voor mijn KMX52 gemaakt. Het ding werkte prima :2th: , veel beter dan de orginele haak. Je moet er alleen rekening mee houden dat je maar deeg voor een brood tegelijk kan kneden ;K . Zie ook mijn ervaringen elders in het Kenwwod topic.

groetjes,

Willem
Plaats reactie