Kenwood Chef Excel KM210

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JDinkelman

Kenwood Chef Excel KM210

Bericht door JDinkelman »

Ik heb gebruikte Kenwood Chef Excel KM210 aangeschaft. Onze trouwe Silvercrest (Lidl) keukenmachine werd toch iets te flexibel.
Deze (made in Britain) machine voelt extreem degelijk aan. Ik heb er gisteravond meteen een deeg mee gedraaid en ik had nog nooit zo snel een mooie bal deeg. Ik gebruik alleen spelt dus er moet ook niet te lang doorgekneed worden.
Ik denk dat de haak van aluminium is wat wellicht niet ideaal is voor zuurdesem maar zou dit een probleem zijn bij zulk kort contact? Ik kneed zelden langer dan 5 minuten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
harmony
Gaat de goede kant op
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:55
Locatie: Drenthe

Re: Kenwood Chef Excel KM210

Bericht door harmony »

Hoi, ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag voor jou.
Op internet staat eenzelfde Kenwood aangeboden. Zou jij voor mij willen kijken hoeveel Watt hij heeft en weet je toevallig hoe oud hij ongeveer is=
Dank je wel voor de moeite, groet, Monique
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood Chef Excel KM210

Bericht door bakplaat »

Deze Kenwood machine was ooit mijn eerste. :2th: Heb er in 2005 afscheid van genomen...niet omdat hij niet meer deugde, hij draait nog tot volle tevredenheid bij de huidige eigenares...

Heb hem destijds vervangen door de grotere KM 816 (kominhoud 6.7 ltr.) en er een spiraalkneedhaak bij aangeshcaft:

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Pollepel
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: di 14 okt 2014, 11:59

Re: Kenwood Chef Excel KM210

Bericht door Pollepel »

Ik denk dat de haak een aluminium legering welke voorzien is van een coating.
denk dat het geen enkel probleem is voor desem. bovendien kneed je zo kort. Heb zelf een km336 met aluminium haak met coating. De paar desem broden zijn gewoon gelukt.

Gr Léon
Gebruikersavatar
JDinkelman

Re: Kenwood Chef Excel KM210

Bericht door JDinkelman »

harmony schreef:Hoi, ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag voor jou.
Op internet staat eenzelfde Kenwood aangeboden. Zou jij voor mij willen kijken hoeveel Watt hij heeft en weet je toevallig hoe oud hij ongeveer is=
Dank je wel voor de moeite, groet, Monique
Sorry voor de late reactie. Ik was even wat minder actief op dit forum.

Het vermogen is 600W maar dat is slechts een getal. Ik heb eergisteren een deeg gedraaid van ruim een kilo meel en het apparaat was er niet van onder de indruk.

Ik ben zeer tevreden.
Gebruikersavatar
harmony
Gaat de goede kant op
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:55
Locatie: Drenthe

Re: Kenwood Chef Excel KM210

Bericht door harmony »

Dank je wel voor je reactie. Ben nu zelf ook een beetje laat, te druk gehad met oefenen op brood bakken :G
De Kenwood moet van ver komen, maar als het goed is, haalt mijn man hem morgen op. Komend weekend in ieder geval oefenen, ben heel benieuwd.
Plaats reactie