Bear Teddy besteld

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teddybeer
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 13:13

Bear Teddy besteld

Bericht door Teddybeer »

Jah, ik heb hem net besteld, een witte Bear Teddy :D, . Ik ben happy, kan niet wachten!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Bear Teddy besteld

Bericht door Ballie »

Gefeliciteerd. Dan begint nu het lange wachten. Maar dan kan het grote genieten gaan beginnen...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Bear Teddy besteld

Bericht door Melinda »

Leuk, een witte Bear Teddy. Ik heb ook een witte en hij staat nog steeds mooi te wezen op het aanrecht. :lol:
Daar ga je plezier van krijgen. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Teddybeer
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 13:13

Re: Bear Teddy besteld

Bericht door Teddybeer »

Gisteren is de Bear al binnengekomen, had hem woensdagavond besteld bij Beko. Ze hebben daar alleen de zwarte in het oude model en de rest zijn de nieuwe modellen. Ik wilde wel een nieuwe i.v.m. de nieuwe vergrendeling, dat kan dus nu bij hen ook. De nieuwe zijn wat duurder, daarom staat de zwarte ook voor de lagere prijs op hun website.

Gisteren toch niet meer kunnen wachten met proberen, savonds toch een cakebeslag gemaakt ^)^ . Is goed gelukt. Het is nog even afvragen hoelang en welke standen, maar dat lukt ook wel. Nu zit ik te wachten tot mijn voordeeg gerezen is en gaat dadelijk het brooddeeg gekneed worden :D . Joehoe, blij.

Weet iemand waar ik handig terug kan vinden hoelang je iets moeten keneden, mengen, mixen? Vliesje trekken heb ik ook gelezen, maar het is handiger als je een beetje een richtlijn hebt. Ik ga dadelijk 15 minuten kneden met stand half. Zou dat goed zijn?
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Bear Teddy besteld

Bericht door miesje1959 »

Het kneden van deeg doe je op de laagste stand. Je draait de knop zover dat hij net aanspringt. Dat aanspringen gebeurt bij het eerste puntje, dat is ongeveer op 1/3 van stand 1.
Wanneer je met spelt bakt moet je niet zolang kneden ongeveer 8 minuten. Met tarwe duurt het langer, ik denk 10 a 12 minuten, maar dat weet ik niet precies omdat ik nooit met tarwe bak.
Net zolang totdat je een mooi vliesje kunt trekken. Levine zet het altijd bij haar recepten.

Veel plezier met je Bear!
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Plaats reactie