KM3400

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sylly

KM3400

Bericht door sylly »

De KM3400 van Clatronic is een uiterst stille keukenmachine met diverse mogelijkheden. De machine heeft een vermogen van 1200 W, een regelbaar toerental en een mengkom met een inhoud van 5 liter. Dankzij de roerhaken, kneedhaken en kloppers is deze keukenmachine een ideale hulp in elke keuken. De machine wordt geleverd met drie beschermschijven voor de haken en heeft 2 jaar garantie.

De Clatronic heeft ook een interval stand. (Kneden met korte intervallen)
Voor zwaar deeg (brooddeeg) zijn de standen 1 en 2
Middelzwaar deeg (pannekoeken of cake) stand 3 en 4
Licht deeg (eiwit, slagroom, pudding) stand 5 en 6
Interval (bladerdeeg) stand P

De kop kan 60° gekanteld worden zodat de haken makkelijk verwijderd kunnen worden en de kom afgetild kan worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Meer informatie

Bericht door bakplaat »

Enkele correcties Silly op de aangegeven standen/snelheden van je machine:

Stand 1-2 voor brooddeeg kun je zo aanhouden.
Stand 3-4 middelzwaar deeg pannekoeken of cake...draai je middelzware degen(bjiv.voor koek(jes) en pannekoekenbeslag maar op deze stand,maar een cake (of taartbeslag kun je gerust op de hoogste stand (6) draaien,daar moet lucht in geklopt worden.Je draait deze beslagen met de garde.
Stand 5-6 op deze stand kun je gerust zoals gezegd beslagsoorten opkloppen en ook eiwit voor luchtig schuim en de eidooiers/suiker voor puddingen/bavaroises.
Maar je moet er sowieso GEEN slagroom mee opkloppen...daar moet ook wel lucht in geklopt worden...maar dat dient geleidelijk aan te gebeuren op 3 en als het al wat dikker begint te worden op 4 maar loop er dan niet bij weg...anders heb je zo roomboter.
Probeer het maar eens uit,met de zelfde hoeveelheid slagroom een keer op stand 3-4 en een keer op 5-6 en ontdek het verschil in volume.
Gebruik voor slagroom 150 gr.suiker (en bij voorkeur witte basterdsuiker) per liter en daarbij kun je evt ook nog 1-2 zakjes vanillesuiker doen.
Zorg dat de kom en de slagroom ijskoud zijn en slagroom mag gerust kort aan,of enkele dagen over de datum zijn,die klopt beter op als hele verse slagroom.
Ik hoop dat je met deze tips je machine nog sneller en beter leert kennen Silly en nogmaals succes ermee gewenst. :G
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
sylly

Re: Meer informatie

Bericht door sylly »

Oeps, ik had simpelweg de specificaties van het boekje overgenomen Cor :shy:
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Meer informatie

Bericht door bakplaat »

De praktijk en het gebruik wijzen soms anders uit Silly...Mocht ik op enig punt ongelijk hebben,of zijn jouw ervaringen anders,dan zou ik dat graag van je vernemen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
sylly

Re: Meer informatie

Bericht door sylly »

Helaas kan ik de specificaties niet veranderen, anders zou ik dat doen Cor, want jij kent deze machines veel beter dan ik. Ben wel blij dat ik nu weet dat je slagroom niet op 5/6 moet kloppen!
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: KM3400

Bericht door papagena »

Is er eigenlijk iemand die deze machine gebruikt?
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
rovermgfan

Re: KM3400

Bericht door rovermgfan »

papagena schreef:Is er eigenlijk iemand die deze machine gebruikt?
Ja, ik gebruik deze (mijne heet Bohmann) sinds een paar maanden.
Meteen de eerste reactie, "is een uiterst stille keukenmachine met diverse mogelijkheden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Als je gehoorschade, doof, je hoorapparaat uit zet wel ja. Anders...................................

Ik had hiervoor een Bosch MUM. Ik moet echter zeggen dat het beslag wel een stuk luchtiger is.
Wat echter tegen valt is het brood deeg.
Ik kneed er makkelijk 2 broden in, 1.8kg deeg. Het grote probleem bij deeg voor witbrood is dat deze aan de kneedhaak omhoog kruipt, en dus niet gekneed wordt. Het vreemde is dat bij bruin/grijs brooddeeg dit niet het geval is.

Daar ik om de 2 a 3 dagen 2 broden bak, ben ik aan het rond kijken en vooral lezen naar een meer degelijker machine alla Kitchenaid Pro 600, Maxima MPM 5L
Gebruikersavatar
apvangoud
Deegkneder
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 10:18

Re: KM3400

Bericht door apvangoud »

Ik heb ook deze machine, ben er redelijk tevreden over alleen de specificatie 'uiterst stil' geld alleen als ie uit staat :grin:

Herken inderdaad ook het 'omhoogkruipen' van het deeg bij iets grotere volumes, maar als je 'm lang genoeg zijn gang laat gaan komt het wel goed.

Ik merk wel na een paar jaar gebruik (sommige periodes intensiever dan andere) dat er wat tikjes en krakjes ontstaan in de bewegende delen. Ook merk ik wanneer ik bijvoorbeeld de deeghaak loshaal, dat er soms een soort gruis uit het aansluitpunt komt, niet echt heel hygienisch, dus ik ben ook op zoek naar een vervanger.

Moet me alleen nog orienteren op wat precies want heb nog niet alle mogelijkheden goed in kaart.
Groeten,
Aart

Bear Teddy Varimixer - ATAG Stoomoven - Maxima 20 liter 2 snelheden spriaalkneder- Famag Grilletta 2-speed spiraalkneder - Maxima EPO XL 2 oven.
Plaats reactie