Kneden met Kenwood

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc segers
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: do 11 jun 2015, 21:19

Kneden met Kenwood

Bericht door Marc segers »

ben geen ervaren bakker maar als ik mijn deeg kneed met een Kenwood,blijft het deeg hangen rond de deeghaak. Het draait als het ware mee met de haak. Is de snelheid misschien niet goed? Ik kneed op stand 2. Ik laat ongeveer een 15 tal minuten kneden maar krijg wel het vliesje als ik het deeg opentrek. Het brood is homogeen, goed van structuur ed, maar toch deze vraag.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kneden met Kenwood

Bericht door Melinda »

Hallo Marc,
Dit probleem had ik met de Kenwood ook. Ik heb daarop de deeghaak vervangen. Hierover is al veel geschreven op het forum. Laat de zoekfunctie er maar op los.
Zie bijv. http://www.broodbakforum.nl/viewtopic.p ... 040#p11631
Het ligt natuurlijk wel aan het type Kenwood dat je hebt. Er zijn al redelijk wat Kenwood (en KitchenAid) gebruikers met een speciale deeghaak.
Succes. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kneden met Kenwood

Bericht door bakplaat »

Marc segers schreef:Is de snelheid misschien niet goed? Ik kneed op stand 2. Ik laat ongeveer een 15 tal minuten kneden maar krijg wel het vliesje als ik het deeg opentrek. Het brood is homogeen, goed van structuur ed,
Als je brood homogeen en goed van structuur is Marc, ben je al ver op de goede weg :2th: Zelf vin ik 15 minuten kneden op stand 2 wel wat lang,zo voeg je veel (wrijvings)wamte aan je deeg toe,zeker in deze hete zomerse dagen,waarbij ook nog de omgevingstemp. fors oploopt, komt dit aan het rijsproces ook niet ten goede.Gebruik bij voorkeur ijskoud water/melk in je deeg.

Wat de Spiraalkneedhaak betreft ,lees daar veel over via de link die Melinda hierboven aangeeft.
Zelf heb ik ook al een paar jaar deze kneedhaak bij mijn machine (Kenwood KM 816) en nog geen minuut spijt van gehad.

Afbeelding
Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Plaats reactie