Op jacht naar een spiraalkneder

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChrisK
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 11 mei 2014, 21:26

Op jacht naar een spiraalkneder

Bericht door ChrisK »

Jarenlang kneed ik mijn deeg met veel plezier met mijn KA. Groot genoeg, tot ik vorig jaar een flinke houtoven heb gebouwd waar ik 10-12 broden tegelijk in kan bakken. Dit is op te lossen door veel stretch&fold desembroden te bakken (en dat doe ik ook), maar dat beperkt het repertoire wel erg. Daarom ben ik ondertussen op zoek gegaan naar een goede spiraalkneder.

Op het forum ben ik wel e.e.a. aan suggesties tegengekomen en linkjes naar fabrikanten, maar èchte ervaringen heb ik nog niet veel kunnen lezen. Een nieuwe haussler of rofco passen niet in het budget (helaas), maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en aanbevelingen.

Groet,
Chris
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Op jacht naar een spiraalkneder

Bericht door Levinebaktbrood »

Tsja, je bent op zoek naar een goede spiraalkneder, daar hangt meestal een prijskaartje aan. Maar je kunt ook een 2e hands kopen. Informeer hier eens, zij hebben regelmatig aanbiedingen. Wat ik gehoord heb ook machines die hetzelfde zijn als de Rofco. Want die adviseer ik je toch ^)^ als je zulke hoeveelheden gaat kneden.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
ChrisK
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 11 mei 2014, 21:26

Re: Op jacht naar een spiraalkneder

Bericht door ChrisK »

Dankje! Gevoelsmatig neig ik ook naar de meer kwalitatieve kneders, maar kan je aangeven wat het verschil is; waar merk ik het aan?
Jan van Snippenberg ken ik, die weet al ongeveer wat ik zoek ;-)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Op jacht naar een spiraalkneder

Bericht door Levinebaktbrood »

Dat merk je aan de kneedeigenschappen, de kracht en de degelijkheid van de machine. Maar voor het beste advies kun je het beste Jan zelf raadplegen., die weet meer van de hoed en de rand en heeft ervaring met meer merken machines dan ondergetekende.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie