Espression Mixmaster aangeschaft

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alexandra

Espression Mixmaster aangeschaft

Bericht door Alexandra »

Hallo allemaal

Allereerst uitleg over mijn afwezigheid, bij mij is non Hodgkin ontdekt sinds vorig jaar.
En de ene periode gaat het beter dan de andere.
Dus het komt vaker voor dat ik een tijdje afwezig ben en daarna als ik mij lekkerder voel ben ik er weer :2th:

Doordat ik dus door krachtverlies mijn oude keukenmachine "zo 1 die ook kan hakken en raspen, dus totaal ongeschikt voor zwaar deeg" zwaar ben gaan mishandelen omdat hij dus mijn deeg moest gaan kneden is die overleden ;B

Er valt hem uiteindelijk niets te verwijten hij heeft het 20 jaar met mij vol gehouden :2th:

Maar nu dus eigenlijk een beetje noodgedwongen op zoek naar een andere machine die het kneden van mij over kon nemen. Nou een Bear was mijn wens maar op korte termijn financieel niet haalbaar en Kitchenaid eigenlijk ook net boven budget....

Toen kwam ik dus bij mijn lokale kookwinkel de Espression Mixmaster tegen...

En die staat nu dus hier thuis op het aanrecht te pronken.
Er zitten 4 hulpstukken bij een deeghaak zo'n grote slagroom klopper een vlinder van aluminium en 1 van plastic met een rubberen rand.

Ik hoop dat ik er lang plezier van heb.

Groetjes Aexandra
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Espression Mixmaster aangeschaft

Bericht door bakplaat »

Heel veel plezier en succes met je nieuwe machine, Alexandra :2th:

En wat zeker zo belangrijk is:
Heel veel sterkte met deze gemene ziekte.
We hebben er in onze familie 2 dierbaren aan verloren.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Alexandra

Re: Espression Mixmaster aangeschaft

Bericht door Alexandra »

Eerste degen zijn een feit, een pizzadeeg van 500gr bloem en een granen en zaden brood deeg uit Levine haar boek.
Het ging beiden prima, je merkte wel dat hij wat meer zijn best moest doen op het zwaardere deeg.
Hij deed er 12 min over voordat ik er een vliesje van kon trekken, dus ik ben tevreden.
Plaats reactie