Kenwood Kmm770 ervaringen?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bakker Biemond

Kenwood Kmm770 ervaringen?

Bericht door Bakker Biemond »

Goedemorgen,
5 minuten geleden ben ik nieuw lid geworden van dit forum. Ik ben voornemens de kenwood kmm770 te kopen (met alom geprezen aparte deeghaak). Zijn er hier gebruikers van deze combinatie die mij kunnen vertellen of ze tevreden zijn hierover? Is de 770 ook geschikt voor het maken van kleinere deegjes? Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood Kmm770 ervaringen?

Bericht door Rikkert »

Ik heb sinds bijna een jaar een KMM060, deze is wat betreft grootte van de beslagkom en uiterlijk bijna gelijk aan de KMM770.
De machine bevalt mij prima, de broden die ik sindsdien bak zijn alleen maar beter geworden.
Met de aangepaste deeghaak heb ik pas nog de paté fervente op basis van 385 bloem gemaakt die als basis diende voor de knapperige broodjes volgens het recept van Levine.
Dit ging prima en de bordjes zijn erg goed gelukt.

Je moet er wel voor zorgen dat je de kneedhaak niet helemaal tot op het einde van de schroefdraad van de bajonet van de bestaande kneedhaak draait van Kenwood. De aparte kneedhaak steekt dan net niet ver genoeg in de beslagkom en dan worden de kleine deegjes tot 500 gr bloem niet mooi opgepakt.
Als je schroefdraad tot halverwege in de kneedhaak draait en deze vastzet met de bestaande contramoer, dan worden alle deegjes mooi opgepakt en onder in de kom goed gekneed en blijft de haak ook goed zitten.
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood Kmm770 ervaringen?

Bericht door bakplaat »

Zo heb ik alweer bijna 3jaar geleden een orginele Kenwood Spiraalhaak aangeschaft, nadat iemand van Kenwood mij had verzekerd, dat deze ook op mijn machine ( de Major KM 816/2005) zou passen...Dus niet ;K

Heb toen van de nood een deugd gemaakt en de bevestigingsas uit de bij de machine behorende deeghaak gedraaid en geruild met de nieuwe haak heb meteen de as zo ver mogelijk onderin de kom afgesteld. En zo heb ik ook een passende haak die tot volle tevredenheid al mijn degen kneedt. :2th:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Richard

Re: Kenwood Kmm770 ervaringen?

Bericht door Richard »

Een vraagje.
Jullie hebben het over een alom geprezen deeghaak. Mijn keuze is ook op de KM770 gevallen.

Gaat het hier om deze kneedhaak? Kenwood typenummer KW711659 of de KW712210 of welke is het beste voor de KM770?
Plaats reactie