motor KA HD te repareren?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steef
Jongste bediende
Berichten: 47
Lid geworden op: za 14 feb 2015, 21:26
Locatie: Roermond

motor KA HD te repareren?

Bericht door Steef »

Dag ervaringsdeskundigen,

Zoals eerder gemeld heeft mijn KA HD het zwaar te verduren de laatste tijd. Op een deegje van van 2 kleine broden (500 bloem/250 meel ) begint de motor flink warm te worden , uiteindelijk te stinken en vervolgens te roken. Met het gevolg dat mijn planning voor de 6 te bakken broden in de soep loopt en ik met de hand verder alles moet kneden.
Ik heb inmiddels in het forum kunnen terugzoeken dan het vaker voorkomt, maar op een hoeveelheid van 750 gram nog niet.
Heeft iemand ooit zijn KA HD (motor) later repareren? En was het een dure grap of is het de moeite waard....
Ik heb de servicedienst van KA gebeld en die sturen mij gelijk door naar een servicepagina : lees
: KA opsturen naar Belgie, hopen dat ie goed gemaakt wordt en betalen!
Had liever een mooie foto van mijn gebakken broden laten zien, maar dat gaat hem dus niet worden, helaas...
Misschien toch maar wachten op een tweedehands KN4 ?
KA HD, Rofco B20 en "gewone" oven
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: motor KA HD te repareren?

Bericht door Ballie »

Tja, da's vervelend. Wat ik echter niet teruglees in je bericht, is hoeveel vocht er in je deeg zit. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het deeg gewoon veel te stug is. Dan krijgt de machine het ook zwaar.

Maar waarom een Rofco kneder? Ik bezit zelf een spiraalkneder van het merk Maxima. Deze zijn een stuk goedkoper en zeker goed te gebruiken. Wel rekening houden met de capaciteit van een dergelijke kneder. 750 Gram is echt te weinig voor een dergelijk apparaat.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie