Binden met eieren in een KM096

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edric

Binden met eieren in een KM096

Bericht door Edric »

Dag allemaal,

Ik denk erover een Kenwood Cooking Chef aan te schaffen zoals de KM096. Ik wil hem vooral gebruiken om curds te maken. De curds zijn een samenstelling van boter, suiker, eieren, en vruchtenpuree. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik zoek een machine die nauwkeurig kan verhitten, tot het punt dat eieren gaan binden maar nog niet stollen. Dit luistert erg nauw.

Als de Cooking Chef dit goed kan koop ik hem direct. Wie heeft eerder hiermee van doen gehad?

Ik hoor het graag

Vr gr Edric
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Binden met eieren in een KM096

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek voordat ze vragen gaan stellen.

Ik heb geen ervaring met de Cooking Chef, wel met een Thermomix. Daarin is curd maken een eitje :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Binden met eieren in een KM096

Bericht door bakplaat »

Heb hier ook geen ervaring mee,zowel niet met een Cooking chef als met een Thermomix. Maar de manier van Au Bain Marie...de pan met compositie op een pan heet water en handmatig kloppen met de garde, werkt ook nog steeds uitstekend. :G
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Re: Binden met eieren in een KM096

Bericht door AnneMarie63 »

Tsja, ik maak curds ook nog altijd op de ouderwetse manier...au bain marie! En idd. gaat dat prima.
Gebruikersavatar
Agnes1

Re: Binden met eieren in een KM096

Bericht door Agnes1 »

Hallo,

Ik heb mij ingelezen over deze Kenwood. Een vaak voorkomend probleem bij deze is het display wat stuk gaat.
Of het niet meer herkennen van de kom. (zie apparaten Kenwood) Er zijn heel veel reviews geschreven over de nieuwe versie en de oudere versie. Uiteraard staan er zowel positieve als negatieve reviews op internet. Ook is er prijsverschil.
Volgens mij heeft de Kitchen Aid ook een verwarming kom. Ook de Magimix heeft er een (pattensier) met een kookelement. (zie deze hier nog niet op de markt, wel op you tube, Frankrijk)

Groeten Agnes1
Gebruikersavatar
john-b-bak
Deegkneder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 27 mar 2016, 15:27

Re: Binden met eieren in een KM096

Bericht door john-b-bak »

Hoi
na enige weekjes vakantie zou ik mijngloednieuwe 096 kunnen uitproberen. Helaas heb ik weinig tijd maar als je in de buurt van Den Bosch woont zou je op afspraak eens langs kunnen komen om het zelf te testen .
gr.John
Plaats reactie