Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samantha

Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Samantha »

Hallo allemaal,

Ik bak wekelijks onze broden (6 broden van 1200g) en kneed deze 2 per 2 in mijn Kitchenaid Artisan 6,9l. Ik heb dit toestel ondertussen al 2 jaar en het is ondertussen ook al 2 keer voor herstel weggeweest (gelukkig 5jaar garantie op deze uitvoering).
Volgens de mevrouw van de winkel waar ik hem binnenbreng om op te sturen voor herstel, dient een Kitchenaid niet voor wekelijks brooddeeg kneden en ga ik dit probleem blijven hebben. Volgens haar is een kitchenaid bedoeld om te kloppen en te mengen en sporadisch eens te kneden, maar zeker niet zo intensief. Deze vrouw weet wel waarover ze spreekt, zij en haar echtgenoot baten al jaar en dag een bakkersspeciaalzaak uit, met verkoop en onderhoud van bakkerijmachines voor professionelen en hobby bakkers.
Daarom heb ik beslist om een deegkneder bij aan te schaffen. Zij verkopen voor kleinere hoeveelheden (tot 8kg) een kneder van het Italiaanse merk Mac.Pan. Ik vind daar nergens reviews over, kan iemand van jullie me meer informatie geven?
Groetjes Samantha
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik ken het merk niet, maar ik ga ervan uit dat het om een spiraalkneder gaat. Ik heb er zelf twee: 1 voor max 4 kilo deeg en 1 voor max 12 kilo deeg.

Wat betreft het verhaal van de mevrouw over de Kitchenaid: ze heeft helemaal gelijk. Als je wekelijks zoveel brooddeeg kneedt is een planetaire mixer niet geschikt.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Rob van Rotterdam
Deegkneder
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 14:40

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Rob van Rotterdam »

Samantha schreef:.... een kneder van het Italiaanse merk Mac.Pan. Ik vind daar nergens reviews over, kan iemand van jullie me meer informatie geven?
Ik meende te weten dat deze fabriek in Australië zit. Maar Italiaans of Australisch, ik zou mezelf de vraag stellen of er, in geval van problemen of garantieaanspraak, een behoorlijk servicenetwerk is.
Rob
graanmolen, mechanisch weegschaaltje, kneden met de hand, gewoon oventje.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door bakplaat »

Samantha schreef: Daarom heb ik beslist om een deegkneder bij aan te schaffen. Zij verkopen voor kleinere hoeveelheden (tot 8kg) een kneder van het Italiaanse merk Mac.Pan. Ik vind daar nergens reviews over, kan iemand van jullie me meer informatie geven?
Over het merk Mac.Pan heb ik toch deze informatie gevonden.Maar gelet op de forse afmetingen, lijken me deze machines toch eerder geschikt voor een professioneel bakkersbedrijf. Het vanaf model (MSP 50 JET/T meet een hoogte van 1040 mm de breedte 570 mm en diepte 1250 mm.
Zie een dergelijke machine nog niet in mijn hobbybakkerijtje staan.
Over de stroomvoorziening volt/watt vind ik geen verdere informatie, maar ik neem aan dat dat wel krachtstroom wordt.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Samantha

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Samantha »

Ik zou willen gaan voor de MX 10, die kan 8kg deeg aan. De afmetingen zijn 590x590x46cm en hij weegt 46kg, daar zou ik -mits wat reorganisatie- plaats voor moeten hebben in mijn berging. Wat me wat tegenhoudt is dat deze machine op gewone voltage maar 1 snelheid heeft (op drijfkracht 2) en ik lees hier bij de Maxima dat sommige van jullie dat minder interessant vinden?
Wat onderhoud betreft ben ik dan wel weer geneigd om voor dit apparaat te gaan: de uitbaters van de winkel onderhouden alle bakkerij-apparatuur van heel Hasselt en omstreken, dat is hun 'core-business'. Ik heb ondertussen 2 referenties gekregen van de uitbaatster, heb hen een mail gestuurd, ben benieuwd of ik reacties gaan krijgen.

Op deze site staat de info over de kneder: http://www.macpan.com/en/prodotti.php?idC=7#37
Groetjes en alvast bedankt voor jullie feedback
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Ballie »

Ik heb zelf een spiraalkneder van Maxima (MSM10L) en ben er zeer tevreden mee. Zelf kneed ik er deeg voor twee broden tegelijk in, maar moet volgens mij die 6 broden ook aan kunnen. Enige probleem is dan alleen nog of je die 6 broden in 1 keer af kan bakken.

Deze machine kent inderdaad ook maar 1 snelheid, maar kneedt toch binnen een kwartier een mooi deeg. Al kan dat met een groter deeg mogelijk iets langer duren. Voordeel van 1 snelheid is dat je nooit hoeft te zoeken naar de juiste snelheid en door de lage kneedsnelheid heb je niet zo snel last van overkneed deeg en heb je minder last van wrijvingswarmte...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Levinebaktbrood »

De spiraalkneders die ik heb, hebben ook maar 1 stand. Kneden perfect deeg :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Samantha

Re: Heeft iemand ervaring met de deegkneder van Mac.Pan?

Bericht door Samantha »

Bedankt voor jullie feedback, weer een stukje korterbij beslismoment :-) . En opde vraag hierboven ivm afbakken (weet niet hoe ik gedeelte van jullie post moet kopiëren): ik kan in mijn oven 6 broden tegelijktijd bakken.
Plaats reactie