Maxima MSM10 - Review

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
apvangoud
Deegkneder
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 10:18

Maxima MSM10 - Review

Bericht door apvangoud »

Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een Maxima MSM10 spiraalkneder, inmiddels heb ik een aantal degen mee gemaakt zowel kleinere hoeveelheden (+/- 1 kg bloem) als een volle kuip (+/- 5 kg bloem / 8 kg deeg) ik moet zeggen dat beide hoeveelheden goed gekneed worden, waarbij de grotere hoeveelheden misschien een iets beter resultaat geven. Ideaal als aanvulling op mijn Bear Teddy Varimixer. Daarbij kan ik met de MSM10 in 1x eenvoudig genoeg deeg kneden om mijn Rofco B20 vol te krijgen.

De machine zelf is zwaar ( 73 kg ) en werd bezorgd in een stevige houten krat. Er is een set wieltjes bij te bestellen maar daarvoor heb ik niet gekozen, want de machine blijft toch op dezelfde plaats staan.

Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel melden. De MSM10 ziet er zeer solide uit en draait voorlopig als een zonnetje.

Prijs / kwaliteitverhouding is volgens mij zeer goed.

Conclusie: Ik ben erg blij met m'n nieuwe aanwinst, machine doet wat ie moet doen voor een gunstige prijs!
Groeten,
Aart

Bear Teddy Varimixer - ATAG Stoomoven - Maxima 20 liter 2 snelheden spriaalkneder- Famag Grilletta 2-speed spiraalkneder - Maxima EPO XL 2 oven.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Maxima MSM10 - Review

Bericht door Ballie »

Gefeliciteerd met je kneder(tje) :mrgreen:

Ik heb deze kneder zelf ook en ben er ook prima tevreden over. Ik kneed er doorgaans een deeg in op basis van 1200 gram meel. Dat betekend in mijn geval ongeveer 2300 gram deeg. Dat levert inderdaad een prima deeg op. Grotere hoeveelheden maak ik (nog) niet, omdat ik zoveel niet in 1 keer kan afbakken.

Ik heb de machine nu ongeveer anderhalf jaar geleden overgenomen van iemand die 'm behoorlijk intensief gebruikte. Het apparaat kneedt alsof de kom leeg is, (al scheelt dat niet zoveel in mijn geval :mrgreen:).

Naar mijn mening een uitstekende machine voor een zeer redelijk bedrag.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
guzzi-cool
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 28 mar 2020, 13:55

Re: Maxima MSM10 - Review

Bericht door guzzi-cool »

Zou ik iemand over de Maxima mogen bellen?
Plaats reactie