Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zelfbroodbakken2015

Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Zelfbroodbakken2015 »

Ik ben op zoek naar en kneedmachine die geschikt is voor 400 - max 2000 gr deeg. Ik heb een Rofco en een Bear. Die laatste staat op instorten en moet vervangen worden. Het apparaat moet op het aanrecht geplaatst kunnen worden. Uitgeklapt maximaal 56 cm hoog zijn.
Wie kan een goed machine aanbevelen die sterk en betrouwbaar is en een goed binnenwerk heeft?
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Melinda »

Gebruik je de Bear alleen om deeg te kneden?
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Zelfbroodbakken2015

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Zelfbroodbakken2015 »

Ja ik gebruik hem alleen voor het kneden van deeg voor broodjes, hele natte degen en vlaaien enz. De rofco gebruik ik voor grote hoeveelheden.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door lekkermelig »

Als je alleen kneedt zou je een spiraalkneder kunnen overwegen, zoals bijvoorbeeld de KN4 van Rofco, of een van zijn goedkopere italiaanse tweelingbroertjes met een ander stickertje.

Als je meer wilt doen dan alleen kneden heeft Kenwood ook aardige machines. Ik zit er zelf over te denken om misschien een Kenwood aan te schaffen (alhoewel een Bear iets beter kneedt zolang ze heel blijven), maar Kenwoord heeft wat leuke extra mogelijkheden zoals een graanmolen, pastaroller die hier beiden zeer goed gebruikt zouden worden.
Ik heb de modellen KM075 en de cooking chef aan het werk gezien, en ze kneden prima, mits je de betere deeghaak gebruikt. Maar duurzaamheid kan ik niets over roepen, Lutz Geissler van ploetzbog heeft er veel over geschreven en is zelf wel fan van de Kenwoods (die hij ook intensief gebruikt), maar dan alleen de grote modellen die ik hierboven noem. Als je niet perse in NL wil bestellen maar ook in Duitsland zou je eens naar een van zijn aanbiedingen kunnen kijken.
Hier vind je wat meer info van hem.
https://www.ploetzblog.de/knetmaschine/
https://www.ploetzblog.de/2015/05/13/vo ... raxistest/

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Zelfbroodbakken2015

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Zelfbroodbakken2015 »

Ik heb een Rofco Wil. In eerste instantie een kleinere Kenwood aangeschaft, die niet voldeed. Daarna de Bear, maar die is bepaald niet sterk te noemen. Ik ken ook de voorkeur van Lutz. Op welk Italiaans broertje duid je?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door lekkermelig »

Ok, ik ging er vanuit dat je een grotere Rofco had. Daar moet je dan toch een hoop mee kunnen als je de KN4 al hebt.

De meeste Rofco's lijken italiaanse machines met andere stickers, met vooral een hoger prijskaartje.
http://broodbakforum.nl/viewtopic.php?f ... ans#p43889

Maar je moet ook wel aan support en zo denken.

Lutz gaf wel aan dat hij alleen gecharmeerd is van de grotere kenwoods, de andere voldoen volgens hem niet. Voor wat het waard is he, ik heb ze niet geprobeerd.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Zelfbroodbakken2015

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Zelfbroodbakken2015 »

Dank je voor je antwoord. Ik ben geen liefhebber van Kenwood. Kwam verder de Ankarsrum en de Hauslsler tegen online. Van de eerste is Lutz dacht ik ook niet zo'n fan en nummer 2 is behoorlijk prijzig. Vraag me af waar de meeste mensen in dit forum mee kneden.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Anna »

De meeste? Nou, ik denk met een Bear of andere planeetmenger, een bbm, een kleine spiraalkneder of met de hand. Jammer dat we hier geen 'peilingen'/polls kunnen maken, dan hadden we het eens wat preciezer kunnen 'meten'.
Gebruikersavatar
Orchidee2
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 13:49

Re: Kneedmachine als vervanger voor Bear Teddy

Bericht door Orchidee2 »

Kneden met een bbm.
Plaats reactie