Rofco B20 + KN4

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brood van de Haan
Gaat de goede kant op
Berichten: 64
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 16:39
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Rofco B20 + KN4

Bericht door Brood van de Haan »

Nieuwe deal gevonden, maar ook hierin graag jullie advies! Die rofco oven moet toch een keer in huis komen, en het liefst op korte termijn :)

Rofco B20, zeer nette staat + toebehoren. Ca. 10 jaar oud + een KN4 kneder van zo'n 15 jaar oud. Ziet er ook nog erg goed uit. Ouwe beestjes dus, maar zijn ze samen 1.100,- waard? Hoe lang kon een ROFCO ongeveer meegaan en wat zouden ouderdomskwalen kunnen zijn/worden?

Daarbij ben ik me bewust van de smallere bakplaten (30x48) van de B20. Stoombakken lijken me dan niet echt handig. Wat adviseren jullie wat stoom betreft? Ik zie er echt naar uit om een goede oven in huis te hebben... :) De kneder is (nog) geen must.
Brood dat leeft doet er toe.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Rofco B20 + KN4

Bericht door Levinebaktbrood »

Voor het beste advies zou ik contact opnemen met Micha van de firma Rofco. Hij kan je precies vertellen of € 1.100 euro een goede prijs is.

Belangrijk is ook om te weten hoe de oven en de kneedmachine gebruikt is. Af en toe of veelvuldig?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Rofco B20 + KN4

Bericht door brood daar zit wat in »

Brood van de Haan schreef:Daarbij ben ik me bewust van de smallere bakplaten (30x48) van de B20. Stoombakken lijken me dan niet echt handig. Wat adviseren jullie wat stoom betreft?
Ik heb ook en B20 en gebruik voor mn vloerbroden wel stoombakken. Als ik op een bakplaat bak dan spuit ik water tegen de zij kanten aan.
En ik zou idd ook even advies inwinnen bij Rofco. Succes ermee.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Brood van de Haan
Gaat de goede kant op
Berichten: 64
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 16:39
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Re: Rofco B20 + KN4

Bericht door Brood van de Haan »

Om even benoemd te hebben:

Wat een topvent die Micha van Rofco... :)
Brood dat leeft doet er toe.
Plaats reactie