Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melanie1602
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 18:33

Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door Melanie1602 »

Hoi allen,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een keukenmachine. Nu heb ik vroeger bij mijn ouders al het nodige gebakken met de Kitchen aid van mijn moeder; prima machine, maar wel wat prijzig. Nu viel mijn oog op de Kenwood kmx50bd, die wat betreft specificaties aardig overeen komt naar mijn weten en qua prijs veel vriendelijker is. Maar: wat is jullie ervaring met deze Kenwood? Ik bak naast brood ook regelmatig andere dingen als cakes, taarten en koekjes. Een machine alleen geschikt voor deeg heeft dus niet mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door bakplaat »

Hallo Melanie...
Zelf gebruik ik al ruim 8 jaar de Kenwood KM 816 MAJOR tot volle tevredenheid
De Kenwood KMX 50 is op zich geen slechte keuze, het enige nadeel is eigenlijk dat er geen accessoires leverbaar bij zijn. Verder voldoet hij aan alle gewenste mogelijkheden, mits je hem niet dagelijks al te zware degen laat kneden.

Wel zou ik er na aanschaf er z.s.m. een 'Spiraalkneedhaak' bij kopen. Ons forumlid Fini/Levensplezier, wiens man Jan de Jong deze haken produceert en verkoopt, heeft er dit DEMOFILMPJE voor gemaakt.

De haak is te bestellen bij Jan de Jong:

E-Mail info@dejongparts.biz
Tel.nr. 0416336261 of 0653444100

Kijk ook eens op Facebook/Superdeeghaak.

Succes met het maken van een keuze en de aankoop van een nieuwe machine
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door bakplaat »

Hier is ook nog een Nederlandse versie van het Filmpje
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melanie1602
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 18:33

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door Melanie1602 »

Dank je bakplaat! Wat voor accessoires bedoel je trouwens die niet te bestellen zijn? En bedankt voor de tip van de spiraalhaak! Ik zag hem al voorbij komen op het forum en ala ik het goed begrijp zorgt die voor een beter deeg, toch?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door bakplaat »

Veel modellen machines van KENWOOD hebben de mogelijkheid dat er diverse accessoires op aangesloten kunnen worden.
Denk hier aan bijv. een blender, sapcentrifuge, vleesmolen, aardappelschrapper, pastamaker, ijsbereider, raspmolen/schijven etc.
Sommige modellen worden standaard al geleverd met een blender en de overige accessoires kunnen er apart bijbesteld worden.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melanie1602
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 18:33

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door Melanie1602 »

Ah zo bedoel je! Die functie had ik er niet voor in gedachten dus dat is ook niet erg.

Heeft er nog iemand wat ervaring met het kneden van deeg of hij het echt trekt om dit goed te krijgen?
Gebruikersavatar
Maverick
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 21:08

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door Maverick »

Ik heb een kenwood major chef, deze week tijdens het kneden van brood is de veer uit elkaar gesprongen, als je veel degen kneed zou ik toch maar oppassen!
Ik heb sinds gisteren een maxima planeetmenger mpm10 gekocht, super resultaat Meegehaald!
Voor de kenwood heb ik 2 jaar terug evenveel betaald als de veel robuustere maxima!
Had ik het toen geweten was mijn keuze snel gemaakt, ik weet natuurlijk niet hoeveel deeg jij zal kneden!
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Kenwood kmx50db vs Kitchen aid

Bericht door willemsingapore »

Ik ben ook begonnen met mijn (brood)bak avonturen met een KMX50 :grin: . Leuke machinetje als niet to grote hoeveelheden kneed. Veel meer dan 750gr meel kan hij niet aan, zeker als je de verbeterde haak van Jan er in zet... ;K . Als je grotere hoeveelheden kneed, tript de machine.
Ik ben daarna overgegaan op een Bear. Al hoe wel er nu wat negatieve verhalen over de Bear in de rondte gaan ben ik tot nu toe best tevreden met mijn Bear. :2th: Ik moet wel toegeven dat naar mijn bescheiden mening de KMX beter voor beslag en zo is dan de Bear.

Groetjes,

Willem
Plaats reactie