Ankarsrum

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
busymum
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 12:10

Ankarsrum

Bericht door busymum »

Hallo!

Sinds 2 dagen ben ik in het bezit van dit wonderding http://assistent.nu/ 7 liter kom, tot 5 kg deeg, 800 watt motor....met vele hulpstukken erbij te verkrijgen. Het is zweeds fabrikaat, maar zag hem ook al staan bij kookkado op de website, alleen zonder 'hulpstukken'.
De kitchenaid heb ik de deur uitgedaan, zag er prachtig uit, maar met een flinke portie melkbollen van Lida brak het zweet bij ons beide uit, hij van van het zware werk en bij mij van angst dat ie het zou begeven...Tot nu is het bij een deegje voor krentebollen gebleven ( tis warm hier) en kon het deeg bijna niet terugvinden in die echoput :rofl: Maar toch een prima deegje geworden.
Groeten en zweden! Alice
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ankarsrum

Bericht door Levinebaktbrood »

Ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met de Assistent. De 1 vindt het een prachtig apparaat, een ander vindt er helemaal niets aan.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Ankarsrum

Bericht door CJ-Petra »

Gefeliciteerd met je aankoop!
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Ankarsrum

Bericht door bakplaat »

Ziet er helemaal niet verkeerd uit dit apparaat Alice,veel plezier en succes ermee :2th: En op Youtube staan er enkele filmpjes van,waarvan er dit een is:

http://www.youtube.com/watch?v=l6HatnB- ... ata_player

Een aardige bijkomstigheid is ook,dat er aan de achterwand van het aanrecht waarop de machine staat,dezelfde steenstrips te zien zijn zoals wij ze ook in onze nieuwe keuken (sinds juni 2010) hebben.

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Padeira Angelina

Re: Ankarsrum

Bericht door Padeira Angelina »

Hoi Alice!

Ik heb vorig jaar de Assistent een maand uitgeprobeerd en ik heb er geen 1x een goed deeg uitgekregen. Ik had echt alles geprobeerd. Ook met aanwijzingen die ik op internet vond. Op Yahoo is er een forumgroup onder de naam Mixer-Owners waarvan de meesten een Assistent (heet daar een Magic Mill DLX of Electrolux Assistent) gebruiken (http://groups.yahoo.com/group/Mixer-Owners). Ik heb 'm uiteindelijk gillend teruggebracht naar de kookwinkel.

Ik hoop dat jij er meer plezier van hebt!
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: Ankarsrum

Bericht door gipskruit »

hahaha ,wat een grappig ding.Je moet hem op zijn zij zetten om de assecoires te gebruiken,ik vind hem wel mooi.
Hoop dat ie je bevalt.

Gr Marieke
Gebruikersavatar
busymum
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 12:10

Re: Ankarsrum

Bericht door busymum »

Update ; Tis even wennen, in de kitchenaid gooide ik eerst alle droge handel in de kom, nu doe ik de vloestoffen gist e.d. in de kom en voeg tijdens het draaien schep voor schep bloem/meel toe...Ik gebruik tot nu toe steeds de deegrol en een schraper, de deeghaak is voor meer dan 1,5 kilo ...Het is ook even uitzoeken met de deegrol en de snelheid, in het begin staat de rolgewoon los tegen de wand, en zodra het een bal begint te vormen zet ik 'm vast en het ligt eraan hoeveel deeg het is op welke plaats. maar meestal op zo'n 4 cm van de wand v.d. kom. En dan 'rolt' het deeg door de kom...ik vind het deeg vaak te nat, maar moet misschien ook niet meteen de voorgeschreven hoeveelheid vloeistof in de kom legen, maar ja, het zit er al in eer ik der erg in heb...Het hele proces duurt ook veel langer dan bij mijn kichenaid..Maar mischien ben ik tevoorzichtig met de snelheid ;B ook leesik wel eens iets over telang kneden...daar ben ik dan nu weer bang voor, maar tot nu toe lukken de broodjes prima. Verder vind ik het ook heel fijn dat je zo met je hand hup die deegbak in kan om te voelen terwijl ie gewoon draait en zo van alles erbij in kan gooien. Wat ik wel mis is de klopper...er zit een aparte beslagkom bij voor de mixer, maar het cakebeslag was toch anders dan met de klopper van de kitchenaid, en hoe ik nu zo lekker snel een deegje voor de appeltaart of kruimels voor de vlaaien moet fixen, ben ik ook nog niet helemaal uit, maar we gaan dapper door met uitproberen.
Als extraatje zat bij deze machine een set om zelf worst te maken, dat was ook een enorm pluspunt voor mij. Hier vind je dus geen verse worst in de schappen en ik vroeg me al 4 jaar af waarom...omdat ze dat dus thuis doen... :D,

onderstaande link is een demo brooddeeg maken met de ankarsrum
http://www.youtube.com/watch?v=zMB4CVG5 ... re=related
Plaats reactie