Broodbakforum

HET forum voor enthousiaste thuisbakkers

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Door Koos de bakker
Mijn keukenmachine (planetaire menger) heeft het begeven onder de zware druk van het steeds maar brooddeeg kneden. Een beetje mijn eigen schuld dus. Dus ik ben mij ook aan het oriënteren op een spiraalkneder. Ik hoor positieve geluiden over de Famag Grilletta. Standaard heeft de Grilletta (IM-5) een vaste kom wat niet altijd even gemakkelijk is bij het afwegen van ingrediënten of het schoonmaken. Op de website van Agrieuro zie ik dat de Grilletta ook bestaat in een uitvoering met kantelbare kop en verwijderbare kom (IM-5S). Deze uitvoering is wel fors duurder. Heeft iemand ervaring met deze laatste uitvoering? Is de verwijderbare kom kwetsbaarder? Hoe denken jullie daarover?
Door Bakben
De im5s lijkt me wel handig, maar als je wat geld wilt besparen kan je beter de im5 pakken.

Ik heb zelf de im5 en ben daar tevreden over. Werkt naar behoren en doet wat het hoort te doen.

Enkel schoonmaken kan misschien wat moeilijker zijn dan bij de IM5s, maar dat valt (vind ik persoonlijk) aardig goed mee.
Op 5 minuten heb ik'm zuiver.
Door Rik59
Hier ook de IM5.. gewend aan de vaste kom etc.
Met plantespuit is het schoonmaken zo gepiept..
Door Haverbrood
im5s is er al van af €718 :kwijl:

GooGle even op Grilletta IM5S

De Stainless steel removable bowl is nog steeds niet los te verkrijgbaar :shy:
Dank voor jullie reacties. Moeilijk hoor. Maar als ik er vanuit mag gaan dat zo'n machine wel de nodige jaartjes meegaat ga ik misschien toch maar voor de kantelbare versie. Even slikken en dan genieten.
Oogst 2018

Ik was laatst op de site van Dietmar Kappl.. en la[…]

Ik heb mijn spiraalkneder (Grilletta) in bestellin[…]

Potas om rijs te versterken.

Beste thuisbakkers, we behoeven niet terug naar de[…]

Weer eens wat gebakken.

En als tie nou es een foto plaatste met zo'n kar[…]