Ankarsrum Kneder

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Ankarsrum Kneder

Bericht door RedYssel »

Hallo Bakkers,

Na dik een jaar kneden met de hand kneden was ik opzoek naar een leuke kneder.
Schoonzus wou graag een kitchenaid en ik wou daar wel aan mee werken was toch echter te bang dat ik met brooddegen draaien de machine gauw aan gort zou draaien. Toen heb ik gekeken naar de budget machines van Maxima en ook de famag grilletta of de rofco kneders kwamen in aanmerking tot ik deze machine zag staan op marktplaats . Als bakker was ik nieuw voor dit concept met de roller en krabber maar toen ik filmpjes zag wist ik meteen dat dit prima zou lukken. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat bijwassen niet zo makkelijk wil als met de traditionele spiraal kneder!.

Red
Gebruikersavatar
kaatver
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 11:37

Re: Ankarsrum Kneder

Bericht door kaatver »

Net er eentje besteld, wordt vrijdag geleverd.
Mijn schoonmoeder heeft ook een Ankarsrum, van de tijd toen ie nog anders heette: Elektrolux dus.
Ze heeft hem dus al meer dan 40! jaar en ie werkt nog steeds feilloos.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ankarsrum Kneder

Bericht door Levinebaktbrood »

Kaatver: welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek voordat ze gaan reageren in berichten .

Nu lijkt het er op dat je reclame voor de Ankarsrum kneder aan het maken bent.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: Ankarsrum Kneder

Bericht door Bobbee »

Bosch mum 6 universal plus is een stuk goedkoper en kneed minstens zo goed. Ook niet bijwassen en eerst water in de kom.
Ik wil geen reclame maken, ik heb de ankarsrum en de bosch gehad en de Bosch wordt niet in Nederland verkocht en is daardoor uit het zicht maar zeker het overwegen waard. Ik heb de nieuwe gehad en een hele oude bij de kringloop gekocht voor 12,50. De oude vond ik erg fijn. Minder wattage maar net zo krachtig en hele kleine footprint. Maar die is dus niet te krijgen helaas.
Wellicht handig om van het bestaan te weten. Ze zijn te koop in duitsland.
Ik heb nu eem Famag Grilletta trouwens.

Het zijn stuk voor stuk prima apparaten met allemaal hun voors en tegens! Ik wou dit alleen even delen ter info.
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Plaats reactie