ik wil een BWSM5 gaan aanschaffen bij Bakkerijwereld. Maar omdat er bij jullie ook veel kennis en kunde aanwezig is wil ik ook hier vragen stellen.
Mijn huidige situatie is dat ik en mijn gezin alleen nog mij eigen baksels eten. Dat is voornamelijk desembrood, in het voorstelforum heb ik al plaatjes gepost. Ik werk met een KA150 met aangepaste deeghaak. eummm, dat ging afgelopen weekeinde niet helemaal lekker. De er kwam bij de 3e gang nogal wat rook uit de machine en hij was goed heet geworden. Ik kneed meestal in 3 gangen ongeveer 750 gr bloem met hydratatie 70-75%. Dit keer bedacht ik dat 900 gr bloem ook wel kon..., niet dus. Gelukkig heb ik de motor kunnen repareren (de isolatie was uit het anker gesmolten

Ik wil dus nu die BWSM5 gaan aanschaffen, tijdens contact met dhr van Snippenberg kreeg ik ook de optie voor de 'special edition', deze heeft als grootste meerwaarde dat er variabele snelheid op zit. Mijn vraag aan jullie is of dit handig is voor alleen kneedwerk? Zoals gezegd doet mijn KA150 het weer, die is prima voor koekjes e.d., maar kneden zal hij niet meer doen.