Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Ik wens een algemene keukenmixer aan te schaffen, dus voor slagroom, deeg voor cakes, pizzadeeg, ... en bij gelegenheid ook eens brood (misschien op termijn meer, hangt af van de gebruikerservaring).
Dus voor mij geen spiraalkneder, maar een planetaire mixer.
Ik heb geen ervaring met zo'n toestel, dus beroep ik me graag op jullie kennis en ervaringen.

Vereisten:
- capaciteit +/- 7L
- degelijk apparaat, die niet meteen van mijn keukenaanrecht afdondert (liever te zwaar dan te licht)
- RVS attachments (geen aluminium)
- liefst ook niet te lawaaierig (de Kitchenaids lijken toch echt wel lawaaierige toestellen)

Ik kwam uit op onderstaande toestellen:

1) Maxima MPM 7 -- 337,59 EUR
Na het lezen/zien van volgende: https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... pm-7l.html
Ik heb wel mijn bedenkingen bij het niet vastzitten van de kom in de voet, tijdens gebruik, en dus natuurlijk ook bij gebruik een tikkend luid metaalgeluid veroorzaakt. Is dat normaal bij deze menger? of zat de komt van Levine niet goed ingeklikt?
Een kom dient mijn inziens toch zo vast mogelijk te zitten.
De vrouw op deze video heeft er alvast geen last van: https://www.youtube.com/watch?v=6tw_Z7kB1xk

2) Hendi planeetmenger 7L (222829)
Exact dezelfde machine is ook terug te vinden onder het merk Caterchef
Dit is duurder en groter, maar ziet er wel degelijker uit door de constructie in 1 stuk (geen tilt head) met liftkom.
Maar weinig gebruikerservaringen over te vinden ... iemand ervaring mee?