Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Ik wens een algemene keukenmixer aan te schaffen, dus voor slagroom, deeg voor cakes, pizzadeeg, ... en bij gelegenheid ook eens brood (misschien op termijn meer, hangt af van de gebruikerservaring).
Dus voor mij geen spiraalkneder, maar een planetaire mixer.
Ik heb geen ervaring met zo'n toestel, dus beroep ik me graag op jullie kennis en ervaringen.

Vereisten:
- capaciteit +/- 7L
- degelijk apparaat, die niet meteen van mijn keukenaanrecht afdondert (liever te zwaar dan te licht)
- RVS attachments (geen aluminium)
- liefst ook niet te lawaaierig (de Kitchenaids lijken toch echt wel lawaaierige toestellen)

Ik kwam uit op onderstaande toestellen:

1) Maxima MPM 7 -- 337,59 EUR
Na het lezen/zien van volgende: https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... pm-7l.html
Ik heb wel mijn bedenkingen bij het niet vastzitten van de kom in de voet, tijdens gebruik, en dus natuurlijk ook bij gebruik een tikkend luid metaalgeluid veroorzaakt. Is dat normaal bij deze menger? of zat de komt van Levine niet goed ingeklikt?
Een kom dient mijn inziens toch zo vast mogelijk te zitten.
De vrouw op deze video heeft er alvast geen last van: https://www.youtube.com/watch?v=6tw_Z7kB1xk

2) Hendi planeetmenger 7L (222829)
Exact dezelfde machine is ook terug te vinden onder het merk Caterchef
Dit is duurder en groter, maar ziet er wel degelijker uit door de constructie in 1 stuk (geen tilt head) met liftkom.
Maar weinig gebruikerservaringen over te vinden ... iemand ervaring mee?

3) Bear Teddy varimixer, ik was aanvankelijk geïnteresseerd in deze, maar toen ik op de blog van Levine las dat ze er al 2 had die stuk gegaan waren na relatief korte tijd ... en dat ze daarom geen nieuwe meer zal aanschaffen indien die terug stuk gaat, lijkt me dat nu ineens toch niet zo'n goede optie. Ook aan de duurdere kant, ik vind voor het moment geen degelijke promoties voor de Bear Teddy.

Hoe verhouden zo'n "professionele" machines zich tot de meer gekende consumer modellen zoals Kitchenaid, Kenwood?
Zijn bovenstaande machines een aanrader?
Of toch nog een andere?
Laatst gewijzigd door lekkermelig op ma 11 mei 2020, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links naar allerlei sites verwijderd
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Reinout. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek voordat ze vragen gaan stellen. Wil je dat alsnog even doen?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Dag Levine, ik heb me intussen daar voorgesteld.

Hopelijk krijg ik snel wat extra feedback, aangezien ik mijn vriendin wil verrassen met een nieuwe planeetmenger volgende week, aangezien ze dan verjaart.

Intussen ook KitchenAid eens onder de loep genomen.
Voor mij lijken enkel de 6.9L modellen met 1.3PK DC motor (sterker i.v.m deeg kneden, en veel stiller) interessant.
Wel vervelend dat deze in de Benelux zo ontzettend duur zijn, terwijl in UK ik de KitchenAid 5ksm7591 zag staan voor £520.

Ik heb alle reviews over de planeetmengers gelezen ... de Maxima 'wint' van de heavy duty KitchenAid (5L), staat daar.
Maar hoe verhoudt de Maxima MPM 7 zich tot de KitchenAid 6.9L?

Hoe presteert de Maxima MPM 7 met de andere 2 attachments?
Werkt deze ook vlot bij kleinere hoeveelheden?
Is er een stelschroef, om de afstand attachments-kom af te stellen? (zoals bij KitchenAid)
Zijn de attachments echt volledig RVS? Of eerder een zink-toplaag / aluminium? (onduidelijk op hun website: op verkooppagina staat RVS, terwijl in handleiding staat: de aluminium attachments kunnen niet in vaatwasser)

Iemand ervaringen met herstellingen voor een Maxima? Onderdelen makkelijk te verkrijgen? Om bijvoorbeeld zelf tandwielen te vervangen. Levensduur? Ik vind het moeilijk om te oordelen over de kwaliteit/duurzaamheid, omdat er relatief weinig over te vinden is, online.

Ik zag dat hier mensen op het forum een Maxima MPM 10 hebben, en tevreden over zijn.
Dit is eventueel ook een optie, mocht dat beter zijn, maar ik maak me dan wel de bedenking wat daar de minimale hoeveelheden zijn, en of die ook degelijk werkt bij die minimum hoeveelheden.
Gebruikersavatar
Inge
Jongste bediende
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 16:14

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Inge »

Het klopt dat de Ka 7591 goedkoper is omdat die maar 1 jaar garantie heeft en de ka 7580 5 jaar. Ook de onderdelen zijn anders. Zie andere post.
Eigen ervaring tot nu toe brood kneed goed zonder al te veel herrie en het apparaat staat als een huis.
Er zijn regelmatig goede aanbiedingen te vinden van deze machine.
Met de overige machines heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.

Gr. Inge
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Levinebaktbrood »

De Maxima MPM 7 heb ik nu 2 jaar in gebruik. Ook met de andere 2 attachments doet hij het uitstekend, ook met kleine hoeveelheden.
De Maxima doet het zeker net zo goed als de Kitchenaid 6,9 l. Enige nadeel ten opzichte van de Kitchenaid is dat je er geen andere hulpstukken (vleesmolen, raspen, citruspers, pastaroller enz.) op kan zetten.

De attachments zijn volledig van RVS. Ze kunnen in de vaatwasser.

Ik gebruik de Maxima niet voor grote hoeveelheden, ik kneed er deeg voor 1 brood in of 2 kleinere broden (500 - 750 gram bloem/meel). Een enkele keer doe ik er 1 kilo bloem in maar dan krijgt de machine het moeilijker. Belangrijk ook is om voldoende vocht in het deeg te gebruiken.

Als ik ooit een andere planeetmenger zou willen kopen dan zou het weer de Maxima worden en niet de duurdere Kitchenaid 6,9 l. Die is weliswaar veel mooier om te zien maar ook veel duurder en hij doet het niet beter dan de Maxima.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Inge, bedankt om uw ervaring te delen, klinkt goed.

Je zei dat er regelmatig goede aanbiedingen zijn voor de KitchenAid 7580. Welke prijs qua mooie aanbieding spreek je over?

Na het lezen van uw bericht, ben ik nog even verder gaan speuren i.v.m. de onderdelen van de 7580, omdat ik onregelmatigheden vaststelde.
Er is blijkbaar ook een verschil is per land:
NL: RVS draadgarde, RVS deeghaak, RVS menghaak (IMO beter, qua duurzaamheid niets beter dan RVS)
B: RVS draadgarde, gecoate deeghaak, gecoate menghaak
Wat nog meer bizar is: de productcode is exact hetzelfde: 5KSM7580XEER - 859700901010 (keizerrood)
Bron:
https://www.kitchenaid.nl/kleine-huisho ... 9700901010
https://www.kitchenaid.be/nl_BE/kleine- ... 9700901010
Als consument toch wel verwarrend, hoe onduidelijk KitchenAid hun producten op de markt zet.
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Levine, dat klinkt als muziek in mijn oren, dat de Maxima qua gebruik de KitchenAid 6.9L zowat evenaart.
Ik heb een 20 EUR kortingscode voor de Maxima MPM 7, dus voor 322,34 EUR thuisgeleverd, is echt wel super qua prijs.

Krijgt de KitchenAid 6.9L het ook lastiger bij 1 kg bloem? of is die net iets beter daarin?
Die tip van voldoende vochtig deeg had ik inderdaad hier op dit forum al meermaals zien terugkomen :thumbup:

In de extra hulpstukken (vleesmolen, pastaroller, ...) ben ik niet echt geïnteresseerd, aangezien ik ze nogal prijzig vind, t.o.v. standalone modellen van die functies. Qua plaatsbesparing is dat wel positief natuurlijk. Maar is ondergeschikt voor mij.

Lift bowl van KitchenAid 7580 vs. tilt head van Maxima MPM 7:
Wat is je ervaring daarmeel? zowel qua stabiliteit + gebruiksgemak?
Bevestigen + uithalen van kom en attachments + het laten afdruipen en deeg/beslag afhalen van attachments in de kom, lijken met pluspunten voor de tilt head. De lift head van de KitchenAid 7580 lijkt iets onhandiger in die onderdelen ... klopt mijn inschatting?
Anderzijds lijkt me de solide constructie van de Lift bowl iets sterker/stabieler. Of werkt het klemzetten van de kop met die grote hendel op de MPM 7 even goed in het creëren van een solide constructie?

Maxima MPM 7: stelschroef om hoogte attachments af te stellen?
is er een stelschroef aanwezig op deze machine om dat af te regelen, zoals bij KitchenAid?

Geluid: welke van de 2 is stiller?

Ik neig voorlopig naar de Maxima MPM 7,
al sluit ik de duurdere KitchenAid 7580 nog niet volledig uit (design + gekendheid merk, hetgeen me iets meer vertrouwen heeft indien er een defect optreedt jaren later)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Levinebaktbrood »

Krijgt de KitchenAid 6.9L het ook lastiger bij 1 kg bloem? of is die net iets beter daarin?
Ja, ook in de KA 6,9 l moet je geen grote hoeveelheden deeg kneden.
Of werkt het klemzetten van de kop met die grote hendel op de MPM 7 even goed in het creëren van een solide constructie?
Ja, dat werkt uitstekend. Het is een kwestie van een hendeltje vastdraaien.
is er een stelschroef aanwezig op deze machine om dat af te regelen, zoals bij KitchenAid?
Nee, niet dat ik weet. Ook nooit gemist. Bij mijn KA heb ik er nog nooit iets mee gedaan.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Welke van de 2 is stiller: KitchenAid 7580 of Maxima MPM 7?

Bedankt voor alle info!
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Ik heb intussen de Maxima MPM 7 besteld.

Ineens ook maar de Toaster / Broodrooster MT-4 ook besteld.

Ik kijk al uit naar de levering van beiden.
Laatst gewijzigd door lekkermelig op ma 11 mei 2020, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door WesleyNL »

Veel plezier toegewenst van je aanschaf!
Dat je hem mag verslijten in goede gezondheid en met veel mooie resultaten 👍🏻
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Thx Wesley.

Aan verslijten ga ik niet trachten te denken, aan mooie resultaten des te meer :-)

Als ik hem een tijdje in gebruik heb post ik zeker nog mijn persoonlijke bevindingen, plus- en minpunten.
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Eerste bevindingen: mooie machine, komt solide over, zwaar genoeg, stil, de attachments ook degelijk gebouwd RVS, stevige ruime handige kom.

Slagroom maken: perfect, zelfs bij 200 ml room.
Cakebeslag: perfect

MAAR: kleine hoeveelheid pizza deeg (600g bloem): de kom zit te los in de voet, hoe hard je het ook probeert vast te zetten ... :oops: :crazy: :o
Net zoals bij de review van Levine.
Ik heb een video'tje opgenomen om dit te illustreren:

Ik zou met de machine gemakkelijk 2-3x zo veel pizzadeeg moeten kunnen draaien ermee, dus het feit dat dit zich voordoet bij ocharme 600g is ontgoochelend eerlijk gezegd, en boezemt me weinig vertrouwen in.
Iets wat los zit ondergaat per definitie veel hogere krachten/slijtage dan iets wat stabiel vastzit.

Ik zal hiervoor contact opnemen met Maxima ...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik kneed er regelmatig deeg in met 350 gram bloem en dat gaat uitstekend. Het is niet aan te bevelen om meer dan 1 kg bloem in de machine te doen. Je draait hem alsnog kapot. En meer vocht dan gemiddeld gebruiken. Zelf doe ik er maar een enkele keer 1 kg bloem in, hoger ga ik echt nooit. Eigenlijk gebruik ik deze machine alleen om deeg te maken voor 1 brood (500 gram bloem/meel) of 2 kleine vloerbroden (750 gram bloem/meel).

De kom komt niet echt los hoor, kan er niet uitschieten.

Heb je wel genoeg vocht gebruikt in het deeg, de machine lijkt het er moeilijk mee te hebben?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door bakplaat »

Hier gebruik ik al enkele jaren de Maxima MPM 10 (inhoud kom 10 ltr.)

Afbeelding

Ook een degelijke machine maar uitgevoerd met een komlift die de kom tijdens het kneden goed vast laat zitten. Ik heb 'm destijds aangeschaft, na het overlijden van mijn Kenwood chef.

Hij doet het ook uitstekend met wat kleinere degen (500-600 gr. bloem/meel)...

...Afbeelding

waarvan je ook een mooi vliesje kun trekken.

Afbeelding

Verder is deze machine uitstekend geschikt voor de overige functies zoals het kloppen van allerlei taart- en cake beslagen slagroom botercrèmes, eiwitschuim etc.

Als enig nadeel zou ik vermelden, dat je deze machine niet zo maar op je aanrecht in je keuken plaatst, hij heeft nogal wat ruimte nodig.
heb daarom in het schuurtje tegen mijn huis een apart hoekje ingericht als werkruimte.

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Reinout
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 08 mei 2020, 16:20

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Reinout »

Reactie van Maxima:
"Op de video is inderdaad te zien dat de kom los komt. de oorzaak hiervan is, dat de pinnen waar de ketel achter hangt niet exacte op dezelfde hoogte zitten, waardoor de ketel gaat wiebelen.
Dit is op te lossen door de kom houder te vervangen. Dit kan worden gedaan door de bodemplaat van de machine te verwijderen. En vanaf de onderzijde de komhouder los te schroeven. Deze houder kunnen we uiteraard kosteloos toesturen.
Als u zelf dit niet kunt vervangen, kunt u de machine opsturen naar onze werkplaats, zodat we dit voor u kunnen verzorgen.
Graag horen we waar uw voorkeur naar uit gaat. Onze excuses voor het ongemak."

Ik heb geopteerd dat ze dit onderdeel konden opsturen ... binnen de 2 dagen was het geleverd + gemakkelijk gemonteerd.
Het is inderdaad een stuk beter nu, de kom is beter "vast" te zetten, hij kan nu minder heen en weer bewogen worden.
Intussentijd heb ik er nog wel geen deeg mee gemaakt ... dus de echte test komt later pas ...
(een 100% perfece constructie is het in mijn opinie niet, maar we zien wel ... ik informeer jullie hierover zeker in de toekomst)
In ieder geval vond ik het wel een correcte service van Maxima :clap:

Levine,
i.v.m. te weinig vocht ... was ook mijn gedacht, maar mijn vriendin wou het absoluut bij de verhoudingen van haar recept houden (beetje koppig :roll: )
Ik tracht haar de volgende keer te overtuigen het deeg vochtiger te maken :)

bakplaat , tijdens het zoeken naar een planetaire mixer heb ik inderdaad ook gekeken naar die MPM 10.
Mijn vriendin zag dit echter niet zitten, omdat de mixer ook veel gebruikt zal worden bij kleine hoeveelheden, en er de kans bestond dat die 10L kom echt te groot zou uitvallen, en visueel vond ze dit ook een lelijk gedrocht.
Dat is subjectief natuurlijk, want ik vond hem net mooier + was ook meer te vinden voor de 10L variant i.v.m. de algemene stevigheid + constructie + past ook op ons aanrecht.
Maar aangezien het mijn vriendin is die voor 90% instaat voor de keukenactiviteiten, heb ik me maar bij haar voorkeur neergelegd.
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door WesleyNL »

Nette service en fijn dat het is verholpen.

En inderdaad, als de dame degene is die er voornamelijk mee werkt kun je maar beter luisteren 😂
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
MarjolijnH
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 sep 2020, 17:24

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door MarjolijnH »

Wat fijn toch zo'n forum, ik kijk nu toch ook naar de maxima, maar deze heeft niet een heel hoog vermogen als je het vergelijkt met andere machines die wel tot 1000-1500 w gaan. merken jullie dat bij het kneden?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Rik59 »

Nee maar wel op de rekening van Essent.. :D Lijkt me niet dat vermogen iets uitmaakt.... Mijn machine verbruikt 350 wat... Prachtige deegjes...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Levinebaktbrood »

Hoeveelheid Watt zegt dus niks over de kneedeigenschappen van de machine. Wel over hoeveel stroom hij verbruikt.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Kadetje
Jongste bediende
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 24 apr 2020, 10:10
Locatie: Drenthe

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Kadetje »

Reinout schreef: ma 25 mei 2020, 14:54 Reactie van Maxima:
"Op de video is inderdaad te zien dat de kom los komt. de oorzaak hiervan is, dat de pinnen waar de ketel achter hangt niet exacte op dezelfde hoogte zitten, waardoor de ketel gaat wiebelen.
Dit is op te lossen door de kom houder te vervangen. Dit kan worden gedaan door de bodemplaat van de machine te verwijderen. En vanaf de onderzijde de komhouder los te schroeven. Deze houder kunnen we uiteraard kosteloos toesturen.
Als u zelf dit niet kunt vervangen, kunt u de machine opsturen naar onze werkplaats, zodat we dit voor u kunnen verzorgen.
Graag horen we waar uw voorkeur naar uit gaat. Onze excuses voor het ongemak."

Ik heb geopteerd dat ze dit onderdeel konden opsturen ... binnen de 2 dagen was het geleverd + gemakkelijk gemonteerd.
Het is inderdaad een stuk beter nu, de kom is beter "vast" te zetten, hij kan nu minder heen en weer bewogen worden.
Intussentijd heb ik er nog wel geen deeg mee gemaakt ... dus de echte test komt later pas ...
(een 100% perfece constructie is het in mijn opinie niet, maar we zien wel ... ik informeer jullie hierover zeker in de toekomst)
In ieder geval vond ik het wel een correcte service van Maxima :clap:

Levine,
i.v.m. te weinig vocht ... was ook mijn gedacht, maar mijn vriendin wou het absoluut bij de verhoudingen van haar recept houden (beetje koppig :roll: )
Ik tracht haar de volgende keer te overtuigen het deeg vochtiger te maken :)

bakplaat , tijdens het zoeken naar een planetaire mixer heb ik inderdaad ook gekeken naar die MPM 10.
Mijn vriendin zag dit echter niet zitten, omdat de mixer ook veel gebruikt zal worden bij kleine hoeveelheden, en er de kans bestond dat die 10L kom echt te groot zou uitvallen, en visueel vond ze dit ook een lelijk gedrocht.
Dat is subjectief natuurlijk, want ik vond hem net mooier + was ook meer te vinden voor de 10L variant i.v.m. de algemene stevigheid + constructie + past ook op ons aanrecht.
Maar aangezien het mijn vriendin is die voor 90% instaat voor de keukenactiviteiten, heb ik me maar bij haar voorkeur neergelegd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van Reinout met de vervangen bodemplaat....

Ik overweeg ook de Maxima 7l te kopen omdat de ervaringen overwegend positief zijn. Behalve dan die tikkende kom...
Via de chatfunctie op de Maxima website heb ik ze hier naar gevraagd, ik word hier nog over gebeld of gemaild en zal de uitkomst wel even melden hier.

Want als een andere bodemplaat de oplossing is zou het eigenlijk vreemd zijn als ze die niet standaard monteren.
KitchenAid Artisan
Gewone oven met pizzasteen
Gebruikersavatar
Kadetje
Jongste bediende
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 24 apr 2020, 10:10
Locatie: Drenthe

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Kadetje »

O ja, andere vraag: ik lees elders op het forum oude posts over Horecawebshop en over Spangenberg in Mijdrecht. Dat mensen daar mee bellen om advies te krijgen over verschillende apparaten.

Maar als ik dat google lijkt het niet meer te bestaan. In Mijdrecht vind ik nu alleen Maxima Kitchen equipment.

Of zoek ik naar het verkeerde?
Dank alvast!
KitchenAid Artisan
Gewone oven met pizzasteen
Gebruikersavatar
Kadetje
Jongste bediende
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 24 apr 2020, 10:10
Locatie: Drenthe

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Kadetje »

En ik heb al reactie van de klantenservice van Maxima op mijn vraag:

Mijn opmerking via de chatfunctie was:
ik las ergens dat de kom van de maxima MPM 7l gaat tikken/bewegen als hij deeg kneedt. iemand die dit had heeft dit bij jullie aangegeven en toen hebben jullie en nieuwe bodemplaat opgestuurd waarna het probleem verholpen was. Ik vraag me af of dat probleem nu op voorhand al verholpen is want dit houdt me nu tegen om een maxima mixer te kopen

Dit is hun reactie:
Bedankt voor uw bericht.

Dit was een eenmalige productiefout van de bodemplaat van dat specifieke toestel.
Er zijn verder geen problemen met de bodemplaat van onze planeetmenger.

Hopelijk is e.e.a. zo duidelijk geworden, anders verneem ik het natuurlijk graag.

Best regards, Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grußen, Cordialement,

...................
Maxima Kitchen Equipment
Office & Showroom:
Nijverheidsweg 19F | 3641 RP Mijdrecht | The Netherlands

Sparepart Warehouse & Technical Service Department:
Nijverheidsweg 23C | 3641 RP Mijdrecht | The Netherlands


Ik denk dat ik dan toch om ben en een maxima 7 l ga bestellen...
Laatst gewijzigd door lekkermelig op zo 30 okt 2022, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd op verzoek
KitchenAid Artisan
Gewone oven met pizzasteen
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Levinebaktbrood »

Afhankelijk wat ik in de Maxima MPM 7L doe hoor ik het tikken. De kom kan er echter niet uitlopen. Het doet verder niets af aan de kneedeigenschappen.

Gebruik voldoende vocht (boven de 60%) en doe er niet te veel in. Zie het review op mijn blog.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Kadetje
Jongste bediende
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 24 apr 2020, 10:10
Locatie: Drenthe

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Kadetje »

Dank voor je reactie Levine.
Mede op basis van de recensie op jouw blog ben ik me in deze machine gaan verdiepen, als vervanger van mij KA (inmiddels verkocht).
KitchenAid Artisan
Gewone oven met pizzasteen
Gebruikersavatar
MarjolijnH
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 sep 2020, 17:24

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door MarjolijnH »

Reinout, in eerste instantie had je ook de caterchef/ hendi 7L op het oog, waarom heb je deze niet gekozen? Ik ben ook nog steeds niet zeker welke machine voor mij het beste is... de caterchef is nu voor 500 euro te koop en lijkt een goede optie, maar er is zo weinig over te vinden.
Groeten, Marjolijn
Gebruikersavatar
Broodman
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 dec 2020, 13:02

Re: Maxima MPM 7 of Hendi 7L : ervaringen + aankoopadvies?

Bericht door Broodman »

Hoi bakkers,

Heb me net geregistreerd, erg fijn forum met veel expertise merk ik.

Ik heb sinds kort ook een Maxima MPM 7 in bezit en had hetzelfde probleem met het tikken van de kom. Maxima heeft hiervoor ook een nieuw bodemplaatje opgestuurd.
Echter in de tussentijd heb ik het zwarte kunstof bodemplaatje vervangen door een simpel bierviltje en vooralsnog is het probleem opgelost.
Plaats reactie