Kneden in de camper

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kwikstaartje
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 11:46

Kneden in de camper

Bericht door kwikstaartje »

Goedendag allemaal,

Wij gaan over een tijdje een jaar reizen met onze camper. Nu bak ik graag brood, maar ik kneed niet graag met de hand. In een camper heb je snel te maken met overgewicht en nu zoek ik dan ook een mixer die wel het kleedwerk aan kan, maar zo klein en licht mogelijk. Kunnen jullie met me meedenken?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Kneden in de camper

Bericht door Rik59 »

Nahh... na een paar deegjes kneden slinkt je overgewicht wel hoor....

Een beetje kneder zit je al gauw aan 25 kg...

Je zou een BBM (broodbakmachine) kunnen overwegen en die het kneedwerk laten doen... en.... die kan je ook meteen laten bakken..
Geloof dat snapasonic populair is...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
kwikstaartje
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 11:46

Re: Kneden in de camper

Bericht door kwikstaartje »

Ik hoop dat je, net zoals ik, ook doelt op het overgewicht van de camper en niet van mij persoonlijk? Haha! Onze camper weegt leeg 3050 kg en mag maximaal 3500 kg wegen incl inzittenden (zonder overgewicht)
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Kneden in de camper

Bericht door papagena »

Tja, als je helemaal geen machine wilt gebruiken zou je eens kunnen googelen op no knead brood. https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... ead-2.html
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
kwikstaartje
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 11:46

Re: Kneden in de camper

Bericht door kwikstaartje »

Het liefste, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden, heb ik een standmixer mee. De lichtste en kleinste die er is, maar die wel brooddeeg aan kan.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kneden in de camper

Bericht door Levinebaktbrood »

Het liefste, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden, heb ik een standmixer mee. De lichtste en kleinste die er is, maar die wel brooddeeg aan kan.
Helaas, pindakaas. Zo'n machine bestaat niet.

Dat wordt met de hand kneden, niet kneden brood of een mix van met de hand mengen en verder stretch & fold. Zo kan je ook fantastisch brood bakken. Een goede oven is belangrijker dan een machine om het deeg te kneden.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Ekiaam
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 11:46

Re: Kneden in de camper

Bericht door Ekiaam »

Ik ben vorig jaar een paar weken naar Oostenrijk geweest om daar te werken, maar ik vond het brood uit te supermarkt echt niet te eten (VEEL te zuur). Toen ben ik zelf maar gaan bakken. Weegschaal kon ik niet zo snel vinden, dus maar een maatbeker gekocht en daarmee afgewogen. Verder no knead bread gemaakt en dan afgebakken in een gietijzeren 'hapjespan'. Heerlijk brood en lekker makkelijk, in een paar minuten heb je het deeg gemaakt.

Eerlijk gezegd zou ik dat doen in plaats van een kneder mee in een camper. Ik had het idee dat het ook niet zo super nauw komt met de verhoudingen met no knead bread.
Plaats reactie