Ervaringen met een mixmaster combo?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjolijnH
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 sep 2020, 17:24

Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door MarjolijnH »

hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum. mijn kmix is op zn eind en ongeschikt om brood te bakken (ik had 'm al voordat het broodvirus mij vond) . Op zoek naar iets nieuws. Budget ca 500 euro. Ik kijk nu naar een mixmaster combo. Heeft iemand ervaring met deze machine?

Buiten patisserie maak ik regelmatig stokbrood, desembrood, bruin brood pizzadeeg en pastadeeg. Normale gezinsporties, meestal 1 brood per keer, heel af en toe 2. Dank jullie wel!
Laatst gewijzigd door MarjolijnH op wo 02 sep 2020, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door Bobbee »

Bosch mum6 zou ik nemen. Die gaat niet kapot. Eventueel kun je ook kijken voor een ankarsrum.
Een planeetmixer/kneder model zoals en kitchenaid waar jij naar kijkt hebben altijd frictie op de kop waardoor hij vroeg of laat overlijdt of je moet een industriële nemen van maxima bijvoorbeeld
De Bosch mum6 is geschikt voor alles wat jij wilt maken en ook goedkoop in verhouding.
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
MarjolijnH
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 sep 2020, 17:24

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door MarjolijnH »

Dank je voor je reactie maar ik heb geen kitchenaid op het oog, maar de mixmaster combo van expressions. Ankarsum is mooi maar boven budget.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door Rik59 »

Marjolein leuk dat je je even hebt voorgesteld in de daarvoor bestemde rubriek...

Planetaire apparaten zijn niet geschikt om deeg mee te draaien.... velen hebben dit soort apparaten in het begin de keuken uit zien wandelen vanwege het horten en stoten.. vervolgens gaat het ding kapot en vind men zich bekocht...

Brooddeeg... Spiraalkneder of BBM....

Lees de test maar eens... https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... rtest.html
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door Bobbee »

MarjolijnH schreef:Dank je voor je reactie maar ik heb geen kitchenaid op het oog, maar de mixmaster combo van expressions. Ankarsum is mooi maar boven budget.
Zelfde model als kitchenaid, daarom schreef ik "als een kitchenaid".
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
Kneedhaak 2.0
Gaat de goede kant op
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 12:38

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door Kneedhaak 2.0 »

Voor "af en toe" brood / pastadeeg is de machine ongeschikt, beter doorsparen voor spiraalkneder.
Of een plastic bakje kopen, en met de hand kneden.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb een ouder model van de Mixmaster. Aardige machine (ik heb hem al jaren), maar niet geschikt om vaak brooddeeg in te kneden en zeker geen zwaar deeg, met volkorendeeg heeft de machine moeite. Af en toe een deeg kan wel, wel voldoende vocht gebruiken.

Als jet een planetaire mixer zou moeten worden dan vind ik de Maxima MPM 7L veel beter kneden. Is ook nog eens goedkoper dan de Mixmaster.

Voor brooddeeg is een spiraalmixer de beste keuze.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
MarjolijnH
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 sep 2020, 17:24

Re: Ervaringen met een mixmaster combo?

Bericht door MarjolijnH »

dank jullie voor de reacties..de zoektocht gaat verder....
Plaats reactie