Kitchen aid heavy Duty

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JEPEDEWE
Jongste bediende
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 16 feb 2020, 17:20

Kitchen aid heavy Duty

Bericht door JEPEDEWE »

beste allemaal
Ik heb een periode een Kenwoord keukenrobot gehad maar, blijkbaar verlangde ik wat veel kracht en heeft hij uiteindelijk de geest gegeven.
Hier wat rondwandelend heb ik beslist een Kitchen Aid heavy duty te kopen
Ik heb nooit deeg van meer dan 2,5kg gekneed en toch maak ik me ook nu zorgen.
Uit het staafje waar je de kneedhaak aan bevestigd, lekt er een klein beetje olie
Moet ik dit bij Kitchen Aid melden, moet ik me sowieso zorgen maken of is dit normaal
Is 2,5 kg deeg teveel?
Graag jullie idee?

Groeten
JP
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kitchen aid heavy Duty

Bericht door Levinebaktbrood »

Het is niet aan te raden om in de KitchenAid heavy duty 2,5 kg deeg te kneden. De machine kan dit niet aan en zal sneller kapot gaan.

Tip: een aantal jaren geleden hebben enkele leden van dit forum een grote knedertest gedaan. De artikelen zijn te lezen op mijn blog. Dit is het 1e artikel. Wellicht heb je er iets aan.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Kneedhaak 2.0
Gaat de goede kant op
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 12:38

Re: Kitchen aid heavy Duty

Bericht door Kneedhaak 2.0 »

KA is goed in mixen en opkloppen, niet in kneden.
Biedt de KA maar aan ter reparatie en wandel maar rond in de "spiraalknedertest" :idea:
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Kitchen aid heavy Duty

Bericht door RedYssel »

Ik heb nog niet van een gewone mixer gehoord die het met brooddeeg lang volhoudt. Een Hobart of een bear zou het wel willen maar ik raad altijd een deegkneder aan. Vooral omdat de kuip draait en je dan weet dat alles ook daadwerkelijk gemixt gaat worden.
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kitchen aid heavy Duty

Bericht door lekkermelig »

Die Hobarts zijn wel redelijk onverwoestbaar. Ik heb vrienden in Duitsland met een restaurant/catering bedrijf die een grote Hobart hebben staan. Mooi spul, maar niet voor op het aanrecht.
Ik heb zelf al een jaar of zes een Bear, daar kneed ik altijd 2,5 kilo in. Ik zou het anderen zeker niet (meer) aanraden en heb al tijden zitten dubben om een grotere kneder aan te schaffen, maar zolang deze het nog niet begeeft is het niet zo urgent.
Maar met de prijzen van betaalbare spiraalkneders zoals Famag zou ik nu nooit meer een Bear kopen die ik alleen voor kneden gebruik.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Kitchen aid heavy Duty

Bericht door RedYssel »

[mention]lekkermelig [/mention] Een goede Kneder is ook wel echt het beste wat een Hobbybakker kan kopen eigenlijk. Vind wel dat kleine kneders echt heel snel een warm of te warm deeg kneed. Met de bakkersopleiding ook een jonge had 6 min gekneed plus minus en had een deeg van 42 graden[emoji23]. Nu heb ik een ankarsum en die kneed juist heel rustig met alleen een bewegende kuip. Wel over te spreken maar zou wellicht ooit nog een keer een spiraal Kneder kopen puur omdat het veel makkelijker met gevuld deeg is
Passie voor de ambacht!.
Plaats reactie