CaterChef Burgundy

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

CaterChef Burgundy

Bericht door Merlijn »

http://www.horecaworld.biz/meng_kneedma ... f_burgundy
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan geen reviews vinden, dus ik hoop dat iemand van het forum er wel eens mee gestoeid heeft :-)
Sinds Levine mijn 'lusten' naar een Kitchenaid bekoeld heeft [al blijf ik ze erg mooi vinden] en de Bear Teddy en de Rocfo een stuk buiten mijn beschikbare budget vallen, ben ik naarstig op zoek naar alternatieven. Ik heb zelfs naar 2e hands spiraalkneders gekeken, maar die gebruiken haast allemaal een sterkstroom aansluiting :-( Zucht.. Iemand met een goed voorstel onder de 450 euro?
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door bakplaat »

Deze machine ziet er volgens de beschrijving van de leverancier goed uit.Vergelijkbaar met Kitchenaid en KENWOOD :2th:
Let er wel op...dat er bovenop de genoemde prijs van €.349 nog BTW (21%)= €.73.29 bij komt,zodat hij totaal €.349+ €.73,29= €.422,29 kost.Er worden geen verzendkosten berekend.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door Merlijn »

bakplaat schreef:Deze machine ziet er volgens de beschrijving van de leverancier goed uit. :2th: Let wel op...dat er bovenop de genoemde prijs van €.349 nog BTW (21%)= €.73.29 bij komt,zodat hij totaal €.349+ €.73,29= €.422,- kost.Er worden geen verzendkosten berekend.
O ja, sorry ik had de link naar die site gebruikt vanwege het mooiere plaatje ;-) http://www.horecastyle.nl/caterchef/men ... -liter-cc/ dan kmot ie op € 369,51 incl. btw.
Maar ja, de Kitchenaid ziet er ook prima uit en is dus voor brooddeeg niet geschikt. (iets met een pal die los schiet?)
Na vanochtend half zeven een kluit deeg met de hand te hebben 'behandeld' (waar op zich niets mis mee is) omdat de gevormde deegbal elke keer bovenop de deegkneder van de BBM machine kroop en dan gezellig carrousel aan het spelen was ipv gekneed worden begon ik toch nog net even meer te verlangen naar een betrouwbare kneedmethode.
Toen ik dat de 2e keer hoorde gebeuren heb ik het maar met de hand verder gedaan, maar met mijn reuma wordt ik er niet blij van :-/
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Renee

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door Renee »

Al serieus gekeken naar een Kenwood ?. Ik ben er uitermate tevreden over en ik denk dat Bakplaat dat ook kan beamen. Die heeft er ook al jaren 1.

Ik heb de Kenwood Chef premier en die voldoet prima en wat ik mij kan herinneren zit hij in de prijsklasse die je wenst. Ik heb inderdaat mijn Kitchenaid de deur uitgedaan omdat hij de zwaardere degen niet aan kon. De Kenwood kan dat wel. Het hangt uiteraard wel af van de hoeveelheid die je bakt. Met 4 of 5 broden per week, zo'n 30 broodjes per week, wat koek/gebak kom ik daar prima mee uit.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door papagena »

Is de Gastroback Küchenmaschine Advanced Pro iets voor je? Hij zit rond de 400 euro en is best getest. Ik zit er zelf met mijn beperkte budgetje ook over te denken.
Ik wil gewoon een machine die 1 kilo brooddeeg gewoon kan kneden en natuurlijk ook lekker kan mixen.
Maar misschien kan ik dan ook nog wel goedkoper hoor.
Probleem is dat je gewoon nergens precies te weten komt wat die machines allemaal precies kunnen in de zin van aankunnen.
http://www.gastroback.cz/de/produkte/de ... d-pro.html
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door Merlijn »

papagena schreef:Is de Gastroback Küchenmaschine Advanced Pro iets voor je? Hij zit rond de 400 euro en is best getest. Ik zit er zelf met mijn beperkte budgetje ook over te denken.
Ik wil gewoon een machine die 1 kilo brooddeeg gewoon kan kneden en natuurlijk ook lekker kan mixen.
Maar misschien kan ik dan ook nog wel goedkoper hoor.
Probleem is dat je gewoon nergens precies te weten komt wat die machines allemaal precies kunnen in de zin van aankunnen.
http://www.gastroback.cz/de/produkte/de ... d-pro.html
De Kenwood Chef Premier is onder de 400 euro, maar ik heb nu een Kenwood en ben er niet erg van onder de indruk (blender is bv kaduuk, 3x schoongemaakt nu draait de sluiting onderaan door :-(
Maar je legt de vinger wel op de zere plek, echte gebruik ervaringen vind je niet..

Net even snel een kijkje genomen bij gastroback, wel een mooie machine, als we binnenkort weer in Duitsland zijn, zal ik eens neuzen wat ie 'in het wild' kost ;-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door Levinebaktbrood »

Merlijn schreef:http://www.horecaworld.biz/meng_kneedma ... f_burgundy
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik kan geen reviews vinden, dus ik hoop dat iemand van het forum er wel eens mee gestoeid heeft :-)
Sinds Levine mijn 'lusten' naar een Kitchenaid bekoeld heeft [al blijf ik ze erg mooi vinden] en de Bear Teddy en de Rocfo een stuk buiten mijn beschikbare budget vallen, ben ik naarstig op zoek naar alternatieven. Ik heb zelfs naar 2e hands spiraalkneders gekeken, maar die gebruiken haast allemaal een sterkstroom aansluiting :-( Zucht.. Iemand met een goed voorstel onder de 450 euro?
De kleinere spiraalkneders (tot 8 kilo deeg) gebruiken geen van allen sterkstroom, ik denk dat je verkeerd gelezen heb.

Heb je al eens naar deze planetaire mixer gekeken: http://www.kookpunt.nl/maxima-planeetme ... duct/5951/
Hij is er ook nog groter, bijvoorbeeld deze: http://www.kookpunt.nl/maxima-planeetme ... duct/5952/
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
ystava_nl

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door ystava_nl »

Voor een kleinere beurs zou je ook naar een Bosch MUM kunnen kijken. Voor brood volgens Oostendorp in Tiel beter dan een kenwood, en aanzienlijk goedkoper. Zie http://www.huistuintiel.nl/index.php?op ... Itemid=287 voor een vergelijk tussen een aantal machines (van de site van oostendorp).
Ik koop al jaren bij Oostendorp (de enige officiele dealer van Kenwood in NL geloof ik) en ze hebben een hele goede service, of je er zelf wilt kopen is aan jou :)
Gebruikersavatar
folkert

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door folkert »

Ik gebruik een Braun KM 32, een onverwoestbare machine met een (vind ik) prachtig tijdloos design. Hij is niet meer in productie, maar is tweedehands nog goed te krijgen.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door bakplaat »

Renee schreef:Al serieus gekeken naar een Kenwood ?. Ik ben er uitermate tevreden over en ik denk dat Bakplaat dat ook kan beamen. Die heeft er ook al jaren 1.
Bakplaat is idd. ook zeer tevreden over zijn Kenwood (Major KM 814/6,7 ltr.inhoud) Het is mijn tweede Kenwood machine,die ik nu bijna 7 jaar in gebruik heb.De vorige,(ruim 20 jaar in gebruik gehad),was er een met een kleinere kom en heb 'm verkocht aan een kennis,die hem nog steeds met veel plezier gebruikt.
Ik weet ook wel dat dergelijke machines als Kitchenaid,Kenwood en nog anderen niet te vergelijken zijn met een echte (spiraal)kneder,maar ze zijn zo veelzijdig te gebruiken en zeker niet alléén voor brooddeeg,maar ook voor allerlei koek(jes)degen,het kloppen van taart-en cakebeslagen,slagroom,eiwitten en botercrème.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door Merlijn »

Die veelzijdigheid weerhoud mij ook van een echte spiraalkneder, mijn echtgenote wilde er niet aan geloven ;-) Ze wil ook koekjes, taarten, slagroom etc kunnen maken. We hebben een kenwood keuken machine een uit de km reeks, maar onder de chef. Ik denk dat ik het maar even tot de komende feestdagen laat liggen, misschien dat iemand in de familie op het idee gebracht kan worden dat zoiets prima onder de kerstboom past ;-P
Ondertussen houd ik mijn ogen open, je weet maar nooit waar je tegenaan loopt!
Bedankt voor de diverse tips, echt een aantal zaken waar ik nooit aan gedacht had.
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Flayinglion

Re: CaterChef Burgundy

Bericht door Flayinglion »

De Kenwood kan dat wel. Het hangt uiteraard wel af van de hoeveelheid die je bakt.
Plaats reactie