Merkloze spiraalkneder - herkent iemand model?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freekv
Jongste bediende
Berichten: 30
Lid geworden op: di 15 dec 2020, 09:38

Merkloze spiraalkneder - herkent iemand model?

Bericht door freekv »

Na een gebruikte rofco op de kop getikt te hebben zijn we nu op zoek naar een spiraalkneder met capaciteit van 5-tal kg deeg. Nieuw kopen gaat niet lukken dus schuim ik 2e hands sites af. Daar vond ik onderstaande machine, die me doet denken aan de rofco kn4 maar hem duidelijk niet is (toch niet laatste versie). Het is volgens de verkoper een merkloos exemplaar dat 10 jaar geleden in een Belgische handel voor grootkeukenmateriaal is gekocht.

https://link.2dehands.be/m1624038656?ut ... ios_tablet

Over prijs moet weliswaar nog gediscussieerd worden maar ik vroeg me in eerste instantie af of kenners in deze kneder een deugdelijk exemplaar zien. Ik las elders op forum dat heel wat kneders in (zelfde fabrieken?) in Italie worden gemaakt maar dan een ander merkstickertje krijgen. Herkent iemand dit model, of heeft iemand zo eentje staan en kan die mij zijn/haar ervaringen delen? Zou handig zijn om wat feedback te hebben.
Junior bakker voor dagelijks brood. Rofco B30 en KN4 kneder
Gebruikersavatar
KeesR
Deegroller
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:41

Re: Merkloze spiraalkneder - herkent iemand model?

Bericht door KeesR »

Meestal zit onderop een apparaat een zilverkleurig stickertje of plaatje geschroefd met specificaties en vaak staat daar dan ook het merk op gedrukt. Je zou de verkoper een foto daarvan kunnen vragen.
Hoe het eruit ziet doet mij denken aan of iets Oost Europees uit de tijd van het ijzeren gordijn of dingen van Vendex en Premie vd Maand Club van AH.
Maar ik kan het helemaal mis hebben. Bedrijven die weten wat hun spul waard is doen vaak niet zoveel aan uiterlijk vertoon.
Gebruikersavatar
freekv
Jongste bediende
Berichten: 30
Lid geworden op: di 15 dec 2020, 09:38

Re: Merkloze spiraalkneder - herkent iemand model?

Bericht door freekv »

Grappig is dat, over dat uiterlijk vertoon. Het toeval wil dat ik deze middag een 16j oude Rofco 4N op de kop heb weten tikken (samen met een B30 oven) en dat die menger eveneens nérgens enig label vertoonde. Gewoon een naakte machine. Het was wel degelijke een bij Rofco gekocht ex. want factuur was erbij en toen ik het toestel beschreef wanneer ik Mischa aan de lijn had kon hij zelf op basis van wat uiterlijke kenmerken de spiraalkneder op leeftijd brengen.

Hoe dan ook, ik ben ondertussen gesteld en ga die kneder wat beter leren kennen. Maar blijft toch straf dat toestellen van ruim 750 euro niet eens een plaatje meekrijgen...
Junior bakker voor dagelijks brood. Rofco B30 en KN4 kneder
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Merkloze spiraalkneder - herkent iemand model?

Bericht door lekkermelig »

Nou, dat snap ik wel.
Als er wel een plaatje op zou staan, zijn ze vrij makkelijk naar een fabriek in Italie te traceren die ze voor minder geld verkoopt, en dan heb je echt precies dezelfde machine.
Als ik het moet geloven is er inderdaad een gebied in Italië waar een aantal fabrieken staan die er naar wens elk kleurtje of extra toeter of bel op monteren, en ze vervolgens met merksticker (of blijkbaar zonder) doorverkopen aan anderen die er nog een leuk bedragje opleggen. De schoorsteen moet overal roken, en er moet ook service geleverd worden, dus helemaal gek is dat extra geld ook niet. Maar het kan nogal verschillen wat je betaalt.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie