Is een kneder met verschillende snelheden nuttig?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heersje
Jongste bediende
Berichten: 28
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 20:47

Is een kneder met verschillende snelheden nuttig?

Bericht door Heersje »

Om mijn Kenwood chef de zware arbeid te besparen wil ik een spiraal kneedmachine aanschaffen die 1-5 kg deeg kan draaien. Die test op Levine's website natuurlijk bekeken, dit forum en de websites van verschillende aanbieders. Er zijn 2 opties waar ik nog niet helemaal zeker van ben, sowieso hebben ze een meerprijs.
1. beweegbare kop. Ik denk makkelijker schoon te maken (in de ideale wereld maakt het deeg je kom zelf schoon maar de wereld is niet altijd ideaal) maar de verbinding is mogelijk minder sterk/ levert meer slijtage.
2. 1 snelheid of meerdere snelheden (tot wel 10). Wat is het voordeel van de snelheid te kunnen regelen?

Wat is jullie advies ten aanzien van die opties?

met vriendelijke groet

Jean-Paul
Kenwood chef met super doughhook en reguliere oven
Gebruikersavatar
Heersje
Jongste bediende
Berichten: 28
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 20:47

Re: Is een kneder met verschillende snelheden nuttig?

Bericht door Heersje »

Ik had op het forum gezocht omdat me leek dat deze vraag niet voor het eerst gesteld werd maar heb blijkbaar verkeerde zoektermen gebruikt en zag later dat dit in april-mei dit jaar al eens is rond gegaan. Conclusie is dat een variable snelheid wat tijdwinst kan opleveren (dat is niet nodig) maar ook dat het wat beter kleinere hoeveelheden bewerkt en dat is wel interessant.
Kenwood chef met super doughhook en reguliere oven
Plaats reactie