Uitgebreid artikel over spiraalkneders op broodsmakelijk

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos bakt
Deegkneder
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 28 aug 2020, 08:09
Locatie: Berghem

Uitgebreid artikel over spiraalkneders op broodsmakelijk

Bericht door Jos bakt »

Op broodmakelijk.nl staat sinds kort een uitgebreid artikel over spiraalkneders.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Uitgebreid artikel over spiraalkneders op broodsmakelijk

Bericht door Victory »

Eigenlijk een grote review voor de duurste famag griletta... Het is geen echte test meer hun verhaal over hoe zij hun famag uitkozen. Je kunt wel onderaan gigantisch veel kneders en hun prijs in één oogopslag zien.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Uitgebreid artikel over spiraalkneders op broodsmakelijk

Bericht door lekkermelig »

Ik heb nog steeds wat moeite met de mensen achter broodsmakelijk. Laat ze gewoon eens vertellen wie ze zijn, in plaats van alleen wat wijsneuzerij in reviews te plaatsen. Ik ben het ook inhoudelijk niet perse met ze eens.
Ze vinden het niet zo erg dat hun kneder drie keer open geschroefd moest worden, heel leerzaam. Ik heb dit vaker gehoord bij dit merk, en ook wel wat verhalen over problemen met de bedrading. Gelukkig zijn er ook een heleboel mensen die probleemloos werken met deze relatief betaalbare kneder. Service is dus wel een ding. Maar als je relatief ver van de leverancier afwoont maakt het niet zoveel uit of je de kneder in Duitsland besteld of in Nederland, bij trammelant moet je toch gaan versturen. Pallets daarvoor bewaren? Je moet er maar net plek voor hebben. Je kan beter gaan voor een kneder met weinig problemen en goede service dichtbij.
Wat betreft wel of geen vaste kop. Met een vaste kop bespaar je een hoop geld maar heb je ook minder slijtage. Het is onzin dat het moeilijk is om een kleine machine met afneembare kuip te kopen. Famag heeft dergelijke modellen, maar bijvoorbeeld bakkerswereld kan ze ook gewoon leveren. Ze zijn alleen minder populair vanwege de kosten. De kleinste modelletje van Famag kunnen in principe op een aanrecht maar zijn nog steeds wel zwaar (net als mijn Bear trouwens) en niet perse mooi. Vrijwel alle andere merken zijn een stuk minder compact en net zo lelijk. Op een verrijdbaar tafeltje is dus wel inderdaad wel handig als je niet veel plek hebt in je keuken of een showroom keuken hebt.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie