Goede BBM gezocht

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dekraan
Gaat de goede kant op
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 11:05

Goede BBM gezocht

Bericht door dekraan »

Hallo allemaal,

na mijn zoektocht naar echte keukenmachines en spiraalkneders en wat niet meer - dank jullie voor de input! - heb ik nu besloten om toch eerst te kijken naar het kneden en wellicht de eerste rijs met een goede BBM. Ik ben de schaamte voorbij. Of liever: ik denk dat ik een FAMAG of een Ankarsrum uiteindelijk te weinig ga gebruiken om daar nu al veel geld in te steken. Maar als de BBM het makkelijker maakt, komt daar misschien weer meer gebakken brood uit te voorschijn.

Alleen vraag ik mij nu af: welke zou dan de moeite waard zijn? Waar moet ik op letten? En kan je elke BBM zomaar stoppen na het kneden of een eerste rijs? Wie heeft er tips?

EDIT: voor de liefhebber staat er nu een FAMAG te koop op marktplaats! Ik heb een voorzichtig bod gedaan - voor dat bedrag vind ik het de moeite waard. Maar ik vermoed niet dat dit hem gelijk gaat worden, dus mijn vraag staat zeker nog open!
Gebruikersavatar
Jos bakt
Deegkneder
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 28 aug 2020, 08:09
Locatie: Berghem

Re: Goede BBM gezocht

Bericht door Jos bakt »

Ik denk dat de eenvoudigste Panasonic een goede keuze is. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Gebruikersavatar
dekraan
Gaat de goede kant op
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 07 mar 2021, 11:05

Re: Goede BBM gezocht

Bericht door dekraan »

Bedankt Jos! Ik had al gelezen dat de Panasonics goeie apparaten zouden zijn :)
Gebruikersavatar
Jos bakt
Deegkneder
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 28 aug 2020, 08:09
Locatie: Berghem

Re: Goede BBM gezocht

Bericht door Jos bakt »

Mijn bbm-avontuur begon ook met het zoeken van een kneedmachine. Voor mijn vakantie-adres dan omdat ik mijn Famag niet mee wil nemen. Ik dacht als de bbm alleen het kneden voor zijn rekening neemt dan ben ik al tevreden. Het resultaat is dat ik er ook in ga bakken.
Plaats reactie