Kitchenaid 5KSM7580 of Bear Teddy Varimixer

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lowie
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 feb 2021, 19:49

Kitchenaid 5KSM7580 of Bear Teddy Varimixer

Bericht door Lowie »

Deze vraag is vaker langs gekomen : welke te kiezen? Ik heb al veel reacties gelezen op de diverse draadjes.
Ik bak 1 à 2 x per week brood ( van 300-500 gram meel). We zoeken een multifunctionele machine ivm ruimte. Behalve deeg kneden is bv eiwit opkloppen, cake beslag maken iets wat regelmatig gebeurd. De kitchenaid kan dat zeker. Maar hoe zit het met de bear? Op Youtube zie ik alleen filmpjes van deegkneden.......
Mijn concrete vragen:
- kan de Bear eiwit schuim kloppen en cake beslag maken?
- heeft de kitchenaid 7580 standaard rvs attributen? Of moet ik een speciaal typenummer hebben?
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Kitchenaid 5KSM7580 of Bear Teddy Varimixer

Bericht door Victory »

https://beko-techniek.nl/bakkerijmachin ... y-5-liter/

Check het bijschrift onder de mixer ...
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kitchenaid 5KSM7580 of Bear Teddy Varimixer

Bericht door bakplaat »

Een 'STANDMIXER' ook wel 'PLANEETMENGER' genoemd, van welk merk/type dan ook, heeft het allemaal in zich. :thumbup: Zelfs als je er niet al te vaak (zware)brooddegen mee kneedt, zal hij je jarenlang zijn nut kunnen bewijzen.
Naast het kneedwerk, is hij inzetbaar voor het opkloppen van cake-en taartbeslagen, eiwitten voor bijv. merengue's, slagroom en (boter) crèmes. Hij deinst er zelfs ook niet terug, voor flinke hoeveelheden van diverse soorten stamppotten.

Zelf heb ik na het tragisch overlijden van mijn Kenwood Major, de Maxima MP 10/inhoud10 liter aangeschaft, die mii nu al bijna 4 jaar uitstekend zijn diensten bewijst. :thumbup:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bakplaat op ma 10 jan 2022, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Lowie
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 14 feb 2021, 19:49

Re: Kitchenaid 5KSM7580 of Bear Teddy Varimixer

Bericht door Lowie »

Dank voor de reacties. Daardoor ben ik verder gaan zoeken. Momenteel overweeg ik de Maxima 7, zeker ook doordat Levine er zo tevreden over is. Deze is heel geschikt voor de kleinere hoevelen deeg die ik maak, begrijp ik uit naar reactie.
Plaats reactie