Goede machine

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvana
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: do 31 mar 2022, 12:35

Goede machine

Bericht door Sylvana »

Ik ben op zoek naar goede keukenmachine, waar ik oa zelf de deeg kan maken.
Voor oa brood, pizza deeg, etc.
Mag daarnaast ook graag taarten maken etc.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Goede machine

Bericht door bakplaat »

Na het overlijden van mijn Kenwood, ben ik uiterst tevreden met zijn opvolger, de Maxima MP10.

Zie fotoalbum: https://www.flickr.com/photos/bakplaatj ... 9727948071

Deze machine heeft een kominhoud van 10 liter en is o.a. te gebruiken voor het kneden van allerlei degen, (spiraalkneedhaak) voor brood en banket. Daarnaast kun je er cake-en taartbeslag, slagroom, eiwitschuim (Merengue) en botercreme's mee opkloppen.

Heb deze keuze bewust gemaakt, omdat ik niet wens te investeren in twee machines tegelijk, n.l. (Spiraal)kneder en Standmixer.

Naast de Maxima MP10, is er ook nog de MP7 versie verkrijgbaar, met een kominhoud van +/- 7 liter.

Het voordeel van de MP10 is o.a. dat hij een komlift heeft, wat handig is als er tijdens het draaien nog een of meer ingrediënten toegevoegd dient te worden.

Kortom, ik kan/wil deze machine zeker aan bevelen, maar heb er overigens geen enkel belang bij.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:50
Locatie: Borger

Re: Goede machine

Bericht door dirkjanl »

Leuk om te lezen dat iemand z'n enthousiasme voor een machine deelt, mooie broden ook. Hoewel het onderwerp de machine is en het album naar de machine verwijst, zie ik geen foto's van de machine zelf!
Herstartende hobbyist die graag iets nieuws uitprobeert.
Werkt met Bakkerijwereld oven BW Home 2,2kW en een oude Bosch Mum 6 keukenmachine.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:50
Locatie: Borger

Re: Goede machine

Bericht door dirkjanl »

Sylvana schreef: za 30 jul 2022, 21:18 Ik ben op zoek naar goede keukenmachine, waar ik oa zelf de deeg kan maken.
Voor oa brood, pizza deeg, etc.
Mag daarnaast ook graag taarten maken etc.
Verleden week heb ik juist een Bosch Mum 6 machine gekocht. Gebruikt in Duitsland op 'ebay-kleinanzeigen' en hij is al een paar jaartjes oud, dus het is de 600 watt machien. Dat het deze is geworden is op aanraden van een kennis die er jaren mee heeft gewerkt. En in Nederland kwam ik ze niet tegen, toen werd het in Duitsland. (Heb via ebay-kleinanzeigen overigens ook mijn ex horeca koffiemolen vandaan.) Ik heb er nu twee broden in gemengd ( en 1 per ongeluk ook gekneed) gaat prima. Kan dacht ik tot twee broden van 600 gram meel per stuk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Herstartende hobbyist die graag iets nieuws uitprobeert.
Werkt met Bakkerijwereld oven BW Home 2,2kW en een oude Bosch Mum 6 keukenmachine.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Goede machine

Bericht door bakplaat »

Hallo DirkJan... In het foto album Maxima Mp10 staat volgens jou geen afbeelding van de betrefende
machine...wat is dit dan??? Afbeeldingmaxima-planeetmenger-mpm-10l by Cor Peters, auf Flickr
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
dirkjanl
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:50
Locatie: Borger

Re: Goede machine

Bericht door dirkjanl »

Ja, dat is dus de Maxima MP 10. Maar ik zie hem nog steeds niet in het album staan als ik de link volg die in de post staat boven mijn eerste post hier. Maar bedankt dat hij hier nu wel staat.
Herstartende hobbyist die graag iets nieuws uitprobeert.
Werkt met Bakkerijwereld oven BW Home 2,2kW en een oude Bosch Mum 6 keukenmachine.
Plaats reactie