Hufkens steenoven en overige.

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klawielke
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:21
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Klawielke »

Beste forum leden,
Op zaterdag 7 september hebben mijn vrouw en ik een bezoek gebracht aan de bakkerij van J. Hufkens te Oevel in België.
Het was onze bedoeling de steenbakovens van zijn productie te bekijken. De ovens die daar stonden waren 4 jaar oud en ik hoop dat intussen veel verbeterd is. Zijn email adres klopte niet en naar aanleiding daarvan stuurde hij mij het volgende bericht:
"mijn excuses voor het laattijdige antwoord maar er waren problemen met dit emailadres. Gelieve voortaan iedere mail te sturen naar heerlijk.bakken@telenet.be (hier in cc)
De kostprijs voor dubbele ovens bedraagt 1580,00 euro ( incl BTW).
Er zijn ook enkelvoudige ovens in het gamma, die kosten 1350 euro (incl BTW)
Bakplaten: 12 ?, incl BTW per stuk
Bakvellen: 8 ?, incl BTW per stuk
Je kan de ovens steeds bezichtigen in mijn winkel in Oevel.
Heerlijk bakken, St Michielsplein 9A te 2260 Oevel - Westerloo
Alvast bedankt voor de interesse!
Vriendelijke groeten,
Johan Hufkens
Tel 0498/813372 ".
Ik heb dit bericht letterlijk overgenomen en heb dit geplaatst omdat het voor nieuwkomers zoals ik het waardevol is zoveel mogelijk informatie te vergaren als een steenbakoven wil aanschaffen. Voor wat betreft steenbakovens zijn de prijzen niet altijd gemakkelijk te vinden.
Ook zou ik het op prijs stellen wanneer mij de gelegenheid geboden zou worden een elektrische steenbakoven, welke in gebruik is, te mogen bekijken. Het maakt mij niet uit van welk merk waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Rofco, Häussler of Hufkens, in die volgorde. Meer elektrische steenbakoven fabrikanten heb ik (nog) niet gevonden.
Met vriendelijke groet,
Hans.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Melinda »

De afstand is wat ver, anders had je best mogen kijken. Misschien dat er iemand dichter bij jou in de buurt is. Lijkt mij handiger.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door lekkermelig »

Hans,

Rofco's worden veel gebruikt door forumleden hier. Rofco heeft de prijzen niet op zijn site staan, maar een mailtje naar Rofco en je krijgt ze binnen een dag toegezonden.
Ik denk dat de prijzen van Rofco's hier op dit forum ook al meerdere keren rondgegaan zijn. Voor jouw idee: B20 rond de 1400 euro, B30 1700 en B40 rond de 2200.
Enne, voor mij geldt het zelfde als Melinda. Als iemand eens een keer een Rofco in bedrijf wil zien, moet ie het gewoon ff vragen, geen enkel probleem.
Wat betreft de Hufkens ovens: ik zo heel serieus eerst eens naar Rofco kijken. Prijsstelling van Hufkens is echt niet veel beter, en ik geloof niet dat het kwalitatief zoveel beter is.
En als je heel veel geld over hebt, de haussler prijzen zijn ook wel bekend. In deze link naar de catalogus vind je ongeveer alle prijzen.
http://www.backdorf.de/Daten01/Blaetter ... /index.htm
Heel mooi, maar oei wat duur, soms ook wat overdreven. Wie betaalt er nou bv 60 Euro voor EEN schietplank?

Groeten, Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Levinebaktbrood »

Ook hier mag je komen kijken, maar ook niet echt in de buurt.

Micha (van Rofco) heeft mij eens het verschil met de Hufkens ovens uitgelegd, ik kan het helaas niet meer letterlijk reproduceren. De Hufkens ovens voldoen niet geheel aan de Europese richtlijnen, ze hebben geen keurmerk. Als je het precies wilt weten kan Micha het je uitleggen.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Klawielke
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:21
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Klawielke »

Beste forum leden,
Allereerst wil ik eenieder bedanken voor de reacties en adviezen op mijn zoektocht naar de voor mij ideale en betaalbare oven.
Jullie bijdrage geven mij de mogelijkheid een beeld te vormen van wat op het gebied van elektrische steenbakovens te koop is.
In mijn speurtocht naar ovens kwam ik ook de pizzaoven tegen. Eerst denk je dat deze ovens te heet zijn maar er zit een temperatuur regeling op.
Veel te duur en te groot. Toch niet, ik ben er een tegengekomen met een bakoppervlak van 0,54 m2 en in vergelijk met een Rofco B30 van 0,69 m2, 22% kleiner, kost een Rofco B30 € 1730,00 en deze pizzaoven Maxima Expo XL 1 € 575,00. Maar er zijn kanttekeningen: deze pizzaoven heeft geen stoomsleutel en wordt elektrisch gevoed met krachtstroom 400 volt/3 phase.
Heeft iemand van jullie ervaring met een pizzaoven of misschien zelfs een in gebruik en hoe de stoomsleutel opgelost?

Met vriendelijke groet,

Hans
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Ballie »

Pizzaovens zijn volgens mij (correct me if I'm wrong) ofwel open, zoals een houtoven, ofwel hebben ze een lage bakhoogte. Da's leuk voor pizza's, maar of dat met een brood ook zo prettig is betwijfel ik.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Klawielke
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:21
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Klawielke »

Dag Ballie,

Bedankt voor je reactie. Voor wat betreft de hoogte in de ovenruimte. Deze oven heeft een inwendige hoogte van 21 cm.
Maar het gaat mij meer om de bakeigenschappen.

Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Hufkens steenoven en overige.

Bericht door Ballie »

Dat is niet echt geschikt om een brood in te bakken. Goede kans dat het brood zal verbranden voor het is afgebakken.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie