Hetelucht oven (Siemens microwelle plus)

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leanderl

Hetelucht oven (Siemens microwelle plus)

Bericht door Leanderl »

Mijn oven is een combi van een magnetron en een oven, namelijk de Siemens microwelle plus. Ik heb tot nu toe pas een stuk of 8 broden er in gebakken, maar ik heb nooit ovenrijs. Mijn vriend denkt dat dit komt doordat ik een hetelucht oven heb. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Hetelucht oven (Siemens microwelle plus)

Bericht door bakplaat »

Als je de mogelijkheid hebt om aan het begin van het bakproces de heteluchtfunctie uit kunt schakelen, zou ik dat wel doen.Zet dan ook een bakje heet water bij in de oven voor stoom/luchtvochtigheid en haal het weg als de korst begint te kleuren en dan kun je alsnog de heteluchtfunctie inschakelen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Leanderl

Re: Hetelucht oven (Siemens microwelle plus)

Bericht door Leanderl »

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb een handleiding gezocht. En zo te zien gebruik ik de hetelucht functie nooit. Ik werk met boven- en onderwarmte. En ik heb ook een grill optie.
Welke functie kan ik dan het beste gebruiken?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Hetelucht oven (Siemens microwelle plus)

Bericht door bakplaat »

Dan zou ik toch kiezen om te beginnen met boven- en onderwarmte...Kun je het laatste deel van het bakproces nog de hete lucht inschakelen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
acidmother
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 22 sep 2014, 11:57

Re: Hetelucht oven (Siemens microwelle plus)

Bericht door acidmother »

Ik heb ook een microwell plus, ben er erg tevreden over en heb prima ovenrijs. Ik heb het idee dat hij minder warm word dan aangegeven maar ik heb geen thermometer om dat te controleren. Ik verwarm mijn oven altijd voor op de hoogste stand (230 graden) met een metalen schaal onderin de oven, als ik het brood erin doe giet ik heet water in de schaal voor de stoom.
Plaats reactie