verbrand bananenbrood

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dada7

verbrand bananenbrood

Bericht door dada7 »

Vandaag nu voor de 3e keer een poging gedaan om het recept voor bananenbrood te maken. De 1e keer was het helemaal verbrand. De 2e keer nog steeds de bovenkant,onderkant en de zijkanten waren keihard en heel donkerbruin. Terwijl de binnenkant heel zacht was en leek wel niet gaar. Nu de 3e keer de electrische oven van de Bosch solitaire van het gasfornuis op alleen op onderverwarming gezet en de temperatuur op 150 graden.
Na 1 ½ uur heb ik het uit de oven gehaald en was de onderkant verbrand, de zijkanten keihard en de bovenkant goed. Maar de binnenkant is nog steeds te vochtig en lijkt wel niet gaar. De smaak is wel lekker. Iemand zei als het niet gaar is moet je het niet eten. Wat doe ik verkeerd? Hoe stel je de electrische oven in? En zet ik hem op onder en boven verwarming van de oven?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: verbrand bananenbrood

Bericht door lekkermelig »

Beste dada7,

Voordat je hier vragen stelt, stellen we het altijd op prijs als je je even voorstelt in de daarvoor bestemde rubriek.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: verbrand bananenbrood

Bericht door Levinebaktbrood »

Dada7: stel je inderdaad even netjes voor voordat je vragen gaat stellen.

Verder is het handig om recept en werkwijze te vermelden. Met de informatie die je nu geeft kunnen we helemaal niks.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie