Indesit I5TMH2AGWNL

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redikim
Deegkneder
Berichten: 117
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 15:26
Locatie: Roosendaal

Indesit I5TMH2AGWNL

Bericht door Redikim »

Helaas, na 21 jaar trouwe dienst, is de oven in mijn fornuis nu echt aan het aftakelen.
De temperatuur was al minder nauwkeurig in te stellen, maar nu is de rubber afdichting tussen de deur en de oven geklapt.
De onderkant hangt er tussenuit, en is niet te herstellen.
Heb me helemaal suf gezocht, maar nergens meer te vinden. De handyman in Roosendaal gebeld, die is druk aan het zoeken geweest, en na 20 minuten kwam die met het verlossende antwoord.
Ja ik kan hem nog op 1 plek bestellen, maar.....hij is niet goedkoop, hij kost namelijk bijna €75,-
Heb nu maar besloten om dit niet meer te doen.
Ik bak niet alleen voor mijn plezier, maar ik bak letterlijk ons dagelijks brood bak.
We leven op 1 salaris, en ikzelf heb een nul-uren contract, en heb de ene week meer dan de andere week.
Meestal schiet het niet echt op, en draaien wecelke cent 3x om voordat hij uitgegeven word.
Na ruim 3,5 jaar werkloosheid is bakken dus ook een vorm van ontspanning voor me.

Het is dus een nieuw fornuis geworden, geen Etna meer, maar een indesit I5TMH2AGWNL.
Energiezuinige dan wat ik nu heb, maar dat kan ook niet anders, ietsje smaller namelijk 50 cm (heb maar een beperkte ruimte en budget), wel meer oven ruimte, en hete lucht.
Dat laatste zal wel effect wennen worden want als ik het goed heb moet ik nu andere temperaturen gaan aanhouden, maar ook daar zullen we wel uitkomen.
Levertijd is voorlopig week 29, dus ik moet het nog effect rekken met mijn oude oven.
Gelukkig zit het rubber aan de bovenzijde nog wel goed vast, dan raak ik niet teveel warmte kwijt, warme lucht stijgt gelukkig nog steeds.
Hoe de niuewe gaat bevallen laat ik uiteraard weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eigen brood bovenal
MAXIMA PLANETARY MIXER MPM 7 BLUE
Siemens MS65500N Snijmachine
Indesit I5TMH2AGWNL B.jaar 2015
De Zuidmolen

Meesterlijk Brood van Robèrt van Beckhoven
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Indesit I5TMH2AGWNL

Bericht door Ballie »

Gefeliciteerd met je aankoop. Wel waardeloos dat je zo weinig werk hebt. Wat voor werk doe je eigenlijk?

Back on-topic Hoe doe je het tot de levering met je brood?
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Redikim
Deegkneder
Berichten: 117
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 15:26
Locatie: Roosendaal

Re: Indesit I5TMH2AGWNL

Bericht door Redikim »

Net brood gebakken, zonder grote problemen.
Ondanks dat de warmte niet meer tegengehouden wordt door het afdichtrubber, blijft hij dankzij het gebruik van de Lidl-pizzasteen redelijk op temperatuur,
Het brood is gelukt, en de zojuist gebakken gevulde koeken zijn ook gelukt.
Ik kan dus die paar weken waarschijnlijk wel blijven bakken.
En bovendien, is week 29 niet zo heel erg ver weg.
Komt goed.
Wat betreft werk,
Ben ooit begonnen als professioneel, gediplomeerd auto-poetser( 12 jaar gedaan), ben vandaar uit het magazijn voor auto-onderdelen in gerold( Renault, en later bij Volvo, totaal ook 12 jaar gedaan), en werk nu binnen de Roosendaalse Apotheken, en ben verder nog steeds op zoek naar iets leuk en uitdagends, met meer uren.
Niet makkelijk in deze tijd, en als je dan 50 bent, heb je dat ook nog tegen.
We maken er het beste van, en blijven vooral bakken, dat is voor mijmgek genoeg ontspanning. :rofl:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eigen brood bovenal
MAXIMA PLANETARY MIXER MPM 7 BLUE
Siemens MS65500N Snijmachine
Indesit I5TMH2AGWNL B.jaar 2015
De Zuidmolen

Meesterlijk Brood van Robèrt van Beckhoven
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Indesit I5TMH2AGWNL

Bericht door bakplaat »

Het brood en gevulde koeken zien er goed uit René :2th: Jammer dat je Etna fornuis/oven het heeft begeven. :mrgreen: Maar goed die Indesit zal hopelijk een goede vervanger zijn in je keuken.Ik zou die Etna nog niet meteen wegdoen,misschien kun je plaats maken in bijv. een schuurtje achter het huis en kun je als je eens een druk bakprogramma hebt het ovengedeelte er bij blijven betrekken.

Heel jammer dat het je wat werk betreft niet zo voor de wind gaat en dat werkgevers helaas niet gauw meer op 50 jarigen zitten te wachten.Heb dit probleem zelf nooit gekend en ben vanaf mijn 15 jaar geen minuut werkloos geweest.En heb na de basisopleiding voor de bakkerij,via avondscholen mijn vakdiploma's en ook het middenstandsdiploma gehaald.
Geniet nu na een werkzame tijd in mijn leven van 55 jaar,sinds april 2004 samen met met mijn vrouw van 2 x AOW en het bedrijfspensioen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Indesit I5TMH2AGWNL

Bericht door brood daar zit wat in »

Mooi brood en heerlijk gevulde koeken!! Ik hoop dat je oven het nog even zal volhouden tot je nieuwe er is.

En ik gun je een leuke baan waar je nog een paar mooie jaren kan werken! En tot die tijd, lekker blijven bakken! Leuk dat je daar ontspanning van hebt!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Plaats reactie