Caterchef pizza oven

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gebaxke
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 10:57

Caterchef pizza oven

Bericht door Gebaxke »

Gisteren en vandaag gebakken met mijn nieuwe caterchef pizzaoven. Gisteren eerst broodjes en een foccacia. Vandaag pizza's.
Het is een steenoven, onder en bovenwarmte zij in te stellen.
Maximaal 350 graden kan ie aan. Voordeel 220 volt, 2KW dus kan aan een gewoon geaard stopcontact. Bij mij is ie bedoeld voor pizza's maar kleinbrood werkt ook prima. De pizzas gaan als een speer en zijn super. Robust apparaat. Dik tevreden mee. De prijs 250 euro.
Nadeel hoge broden gaan er niet in. Maar daar had ik al een andere oven voor. Dit is de vervanger van een Ferrari pizza oven en dit is toch echt een stuk beter qua bakken.
Gebruikersavatar
Bartomeer
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 mar 2017, 04:51

Re: Caterchef pizza oven

Bericht door Bartomeer »

Was je dan niet tevreden over de Ferrari pizza oven?

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gebaxke
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 10:57

Re: Caterchef pizza oven

Bericht door Gebaxke »

Na een tijd gebruik gaat de kwaliteit van de gloeispiraal achteruit, de temperatuur is dan een stuk lager.
Pizza's waren eerst in een minuut of 4-6 klaar nu 8-10 minuten.
Heb hem na laten kijken, de spiraal is gewoon verouderd, na 3 jaar. Dit is de derde al die dat heeft.
Die ferrarie of bestron zijn prima oventjes maar bij veelvuldig gebruik, zoals bij mij, verslijten ze gewoon sneller.
Bij vrienden van me die er ook een hebben, hetzelfde verhaal.
Ik of mijn zoon gebruikte hem 1 keer per maand voor een pizza of 10. (Pizza party) :grin:
Gebruikersavatar
Bartomeer
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 mar 2017, 04:51

Re: Caterchef pizza oven

Bericht door Bartomeer »

Dank voor de info.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arjan [brood+pizza]
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 00:24

Re: Caterchef pizza oven

Bericht door Arjan [brood+pizza] »

Je CaterChef lijkt een beetje op de GGF Micro die ik op het oog heb. Alleen heeft de GGF 22cm hoogte aan de binnenkant, tegen 12 cm bij de CaterChef.

Kun je vertellen hoe het bakken van brood gaat? Hoe lang en op welke temperatuur verwarm je voor? Schakel je daarna de bovenwarmte uit? Lukt het om een vloerbrood van 800 gram te bakken, blijft de oven dan warm genoeg? Foto's misschien?

Zou het lukken om een taart of cake te bakken?
Plaats reactie