Vraagje over Rofco

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Vraagje over Rofco

Bericht door Pomponnetje »

Hallo iedereen,
Eindelijk de knoop doorgehakt en besloten om tot de aankoop over te gaan van een Rofco b20 en de Rofco KN4 deegkneder.
De oven zouden we graag in onze bijkeuken plaatsen, ingebouwd in een wandkast, maar wel met voldoende plaats langs beide zijden van de oven zodat de hele boel niet te warm word. En tijdens het voorverwarmen en bakken met de kastdeur open.
Mijn echtgenoot maakt zich echter zorgen over de uitwasemingen van de oven ivm de geschilderde muren, worden die sneller vuil?
Zijn er mensen die hun oven ook binnen hebben staan en wat zijn jullie ervaringen.
Het alternatief is de garage maar dat is niet zo praktisch uiteraard. Wie heeft er raad? ;B
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Anna »

Ik zou een Rofco niet zo snel in een kast inbouwen, ze worden echt heet aan de buitenkant.
Rofco-bezitters kunnen je vast antwoord geven op je vraag.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door lekkermelig »

Ik zou een Rofco ook niet zo snel inbouwen, ze worden echt veel behoorlijk heet aan de buitenkant, met name de randen van de deur.
Wat betreft de luchtkwaliteit: nog nooit gemerkt dat de muren viezer worden van een Rofco, maar als je de dampgaten bekijkt zie je wel dat er niet alleen schone lucht uitkomt. Je moet je ook realiseren dat er met bakken heel veel vocht verdampt dus het zal wel wat meer condens kunnen geven.
Overigens ken ik meerdere mensen die hun Rofco gewoon midden in de huiskamer zetten, dus zulke vervuilers zijn het nou ook weer niet

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Melinda »

lekkermelig schreef:Overigens ken ik meerdere mensen die hun Rofco gewoon midden in de huiskamer zetten, dus zulke vervuilers zijn het nou ook weer niet
Wil
Haha Wil. ;B :lol:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Jean
Opboller
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:52
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Jean »

Ik heb rond de rofco een rijskast gebouwd die opgewarmd wordt door de afgegeven warmte van de oven.
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Pomponnetje »

Hallo Jean,
Dat was ook zowat mijn idee om dan met de afgegeven warmte van de Rofco mijn brood te laten rijzen in de kast erboven. Mag ik vragen hoeveel ruimte er rondom uw Rofco zit tov de kast?
En in welk materiaal is uw kast gemaakt?
Alvast bedankt voor de reactie :2th:
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Pomponnetje »

Iedereen is trouwens bedankt voor de reacties, met meerdere weet je altijd meer dan alleen!
Alle tips blijven welkom :G
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Pomponnetje »

Ik heb Micha van Rofco onlangs gesproken op de beurs en hij gaf zelf ook aan dat de Rofco behoorlijk heet wordt maar dat er weinig stralingswarmte is.Er stond een b20 aan. Maar spijtig genoeg werd hij weggeroepen voor ik verder kon vragen. Maar het beste advies komt altijd van de gebruikers
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
Jean
Opboller
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:52
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Jean »

Ik heb de rijskast van spaanplaat gemaakt. Tussen de rofco en de omkasting heb ik op aanraden van Micha 8cm spatie gelaten. Boven de rofco heb ik de omkasting dicht gemaakt met een deurtje met in het midden plexieglas. In de kast heb ik drie roostersters gemaakt met een tussenruimte van 18cm.
De binnenkant van de kast heb ik bekleed met alufolie.
De omkasting staat een 20 tal cm van de grond zodat er langs onder ook verlucht wordt.
Klinkt ingewikkelder dan dat het is.
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Vraagje over Rofco

Bericht door Pomponnetje »

Hallo Jean,
Bedankt voor de duidelijke uitleg , daar gaan wij zeker mee aan de slag. Bij ons is het de bedoeling dat de Rofco binnen komt te staan in de bijkeuken en de kast waar hij in komt te staan word van meubel panelen gemaakt waar ook ineens een grote diepvries inkomt om alle baksels in te bewaren :D
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Plaats reactie