pizzasteen 3cm dik

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volle Vent
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 01:07

pizzasteen 3cm dik

Bericht door Volle Vent »

Ik heb een vraag en wel deze...èèèh Is het de moeite waard om een 3 cm dikke pizzasteen in mijn mini oventje te doen die hooguit 230 graadjes heet wordt ? .
Mijn bedoeling is om daar te weten: 1 pizza en andermaal 1 stokbrood in te bakken. :twisted:
Ik heb gisteren trouwens al een zelf gemaakte pizza gebakken op de bijbehorende lekbak van mijn minioventje maar dat bevalt me toch niet zo want de bodem was niet lekker knapperig :problem:

Ik heb nog een vraag :think:
Wat voor soort slijpschijf heb je nodig om vuurvaste charmotte tegel door te slijpen en gaat dat makkelijk? :?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: pizzasteen 3cm dik

Bericht door Rik59 »

Dit vond ik op een "stenensite" goegel is je beste vriend!!!

Vuurvaste chamotte steen Split. (lichtgeel)- 212 x 105 x 30mm

Voor het bekleden van de houtkachel wand binnen in de kachel.
Deze stenen zijn vuurvast en op maat te zagen.met diamant zaag - schijf of tegel snijder


Verder denk ik dat de prijs veelbetekenend zal zijn om het te proberen.. iets wat warmte vasthoud en/of opbouwt is natuurlijk niet slecht goegelen op chamotte kan een leuke prijs opleveren...

Of het in jou geval werkelijk iets oplevert zal waarschijnlijk de praktijk moeten uitwijzen..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Joop130
Gaat de goede kant op
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 14:03

Re: pizzasteen 3cm dik

Bericht door Joop130 »

Ik heb nog een vraag :think:
Wat voor soort slijpschijf heb je nodig om vuurvaste charmotte tegel door te slijpen en gaat dat makkelijk? :?

Heb je een goede haakse slijper dan een diamantschijf kopen , doe dit bij de professionele bouwmarkt , dan kom je niet voor verrassingen in het werk . Beetje hovenier of stratenmaker doet het zo voor je , kopje koffie met broodje .
Maak niet steeds dezelfde fouten , er is keus genoeg.
Gebruikersavatar
Volle Vent
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 01:07

Re: pizzasteen 3cm dik

Bericht door Volle Vent »

Dank heren :thumbup:
Plaats reactie