gril-bak oventje

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
omatje

gril-bak oventje

Bericht door omatje »

goedendag. ik heb een gril-bak oventje van Tomado gekocht waarvan de inhoud groot genoeg is om een flinke springvorm in te gebruiken. daar wil ik taart in bakken. maar heb geen ervaring met onder en bovenhitte. wat moet ik voor een taart of cake gebruiken. de temperatuur op 160, is toch correct?. maar wat te doen met de 2 hitte bronnen.
de keuze is n.l alleen boven... alleen onder of beide tegelijk. nu heb ik alvast op voorhand een beetje geexperimeerd met alle 3 de mogeljkheden zonder er nog in te bakken. wilde eerst meer informatie in winnen want zo als gewoonlijk wordt je van de meegeleverde handleiding niets wijzer.wat me opvalt, bij instellen van 150 graden wordt het 160 a 165. als ik dus op 160 wil bakken zal ik het op 150 in kunnen stellen.
ik weet dat zo,n goedkoop oventje niet te vergelijken is met een duur produkt maar na de aanschaf van die k sharp wil ik geen goed geld meer verspillen door nog een 4 a 5 honderd euries neer te leggen.
in dit mini tje moet het ook kunnen, als ik weet hoe ha ha ha

merk Tomado type tm-1292 inhoud 34 liter
ben benieuwd
groetjes
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: gril-bak oventje

Bericht door bakplaat »

Omatje...

Is het soms DIT 'OVENTJE' ?

Ben zeer benieuwd of en wat je hier mee kunt.Voor alles wat je er in gaat proberen te bakken,zou ik 'm gewoon instellen op boven en onderwarmte.
Wat de temperaturen betreft,zul je daar toch zelf achter moeten komen wat het beste is,maar voor een cake is 150-160ºC. met onder en boven warmte toch wel aan te bevelen.
Mocht bij het bakken blijken dat de cake van boven te donker wordt,schakel de boven warmte dan uit en leg er evt. een velletje alu folie op.
Laat je het ons weer weten hoe de resultaten zijn...foto's?
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: gril-bak oventje

Bericht door TigerManZ »

Ben benieuwd Omatje of het hiermee beter gaat lukken!
Wat de baktemperaturen betreft ligt het er natuurlijk wel aan wat je bakt.
Volg de recepten die je gebruikt, dat zal meestal redelijk in de goede richting zitten.
Veel plezier van je oventje!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Plaats reactie