Hoijoi

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Mart
Stofhapper

Hoijoi

Bericht door Mart » ma 28 dec 2020, 12:19

Hallo bakkers,

Ik heb vorige week na een jarenlange wens toch maar een broodmachine aangeschaft, het is een moulinex - ow6101- broodbakmachine, welke ik vandaag of morgen thuis verwacht.
26 dec. ben ik begonnen met het kweken van mijn eigen desem van bloem (ik weet rogge is beter) maar voor mij is het een probeersel, later als alle meel en bloem produckten ook in huis zijn probeer ik het nog eens opnieuw, ook ben ik inmiddels appels aan het fermenteren voor een nieuwe desem starter.

Voor mij is alles nieuw en ik ben echt een leek in broodbakken dus wat hulp ed, van dit forum is meer dan welkom.

Mvgr Mart ;)

Keizer
Gaat de goede kant op

Re: Hoijoi

Bericht door Keizer » do 14 jan 2021, 11:48

Het is erg leuk met desems te bakken. Hopelijk heb je inmiddels succes geboekt :)

Levinebaktbrood
Moderator
Contacteer:

Bericht door Levinebaktbrood » vr 15 jan 2021, 14:10

Welkom Mart.

Tip: een broodbakmachine en desem gaat niet zo goed samen. Je kunt niet de vaste programma's gebruiken omdat de rijstijden te kort zijn voor desembrood.
Kneders: Rofco N15 | BW SM-5 |Bear Teddy | KitchenAid Heavy Duty | Espressions Mixmaster | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1 | 2 x Rofco B40
Rijskast: Rofco RK 48
Graanmolen: Komo Fidibus 21 Classic
Blog:Uit de keuken van Levine

Mart
Stofhapper

Bericht door Mart » vr 15 jan 2021, 14:55

Levinebaktbrood schreef:
vr 15 jan 2021, 14:10
Welkom Mart.

Tip: een broodbakmachine en desem gaat niet zo goed samen. Je kunt niet de vaste programma's gebruiken omdat de rijstijden te kort zijn voor desembrood.
Ik kan appart mixen/kneden en daarna laten rijzen en vervolgens laten afbakken , iets omslachtiger ivm met apparte programma's te kiezen, het al aardig goed inmiddels, bedankt.

Plaats reactie