Mayken

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
mayken
Deegkneder
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 13:02

Mayken

Bericht door mayken »

Nou, laat ik dan ook maar eens sociaal doen. Ook ik ben een oud bakkerswereld.org-lid, mijn nickname was daar mamuffin. Inmiddels bedien ik mij al een tijd niet meer van die naam en waag ik mij met mijn echte naam op het web: Mayken dus.
Ik ben 48, getrouwd en moeder van twee bijna volwassen dochters. Koken en bakken is voor mij een jarenlange constante in een verder nogal wisselende reeks hobbies. Het brood bakken is begonnen met diverse broodbakmachines, waarvan ik de Panasonic door de week nog altijd gebruik. Ik streef ernaar minstens 1 x per week brood in de oven te bakken. Ik vind het heeeeel erg leuk dat dit forum is opgericht en hoop dat we met zijn allen weer veel van elkaar opsteken!
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: Mayken

Bericht door Bakkersdochter »

Hoi Mayken,
wat fijn dat je de weg naar dit forum hebt kunnen vinden. Ik bak ook met een panasonic broodbakmachine, hoewel ik eigenlijk voornamelijk afbak in de oven.
Ik leg me niets meer op hoeveel ik moet bakken. Ik kijk gewoon hoeveel zin ik heb, en of het een beetje past in mijn schema. En anders fiets ik gewoon zonder schuldgevoel, naar de bakker. :G
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Mayken

Bericht door Ballie »

Hallo Mayken,

Welkom hier op het forum. Leuk dat er zoveel oud BW leden toch nog hun weg hiernaartoe weten te vinden.

Ik vind het geweldig dat je jezelf die opdracht hebt gegeven, om minstens 1 keer per week een brood te bakken. Zelf heb ik er het laatste jaar niet veel aan gedaan. Door ziekte en studieverplichtingen. Daardoor werd het steeds moeilijker om weer te beginnen. Nu, doordat BW ging stoppen, en ik toch graag wilde dat er een plek kwam waar de juiste kennis verzameld zou worden, heb ik dit forum gestart, en dat is voor mij ook weer een goede start geweest om het bakken weer op te pakken.

Ironisch genoeg ga ik over een maand weer de schoolbanken in voor een nogal pittige opleiding, maar ik wil nu toch tijd in blijven ruimen om te bakken. Al is 't maar gewoon een rozijnenbrood (ik ben geen liefhebber van krenten, vandaar ;)). Da's minder bewerkelijk dan kleinbrood, en lekkerder dan gewoon brood ;)

Heel veel bakplezier gewenst...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mayken

Bericht door Levinebaktbrood »

Hallo Mayken, welkom hier :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: Mayken

Bericht door gipskruit »

Welkom Mayken ja onder je "oude"naam herken ik je weer van het oude forum.

Gr Gipskruit
Gesloten