Omaria...Aangenaam kennis te maken

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
omaria

Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door omaria »

Hallo allemaal. Ik ben Ria. Ik woon in California en ben sinds 2 jaar aan het bakken geslagen. Ik vind het leuk om allerlei posts te lezen over bakken en steek daar een boel van op. Ik zie dat veel mensen oude bekenden van elkaar zijn en hoop spoedig tot die kring te behoren.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door Ballie »

Hallo Ria,

Welkom op dit (nog) kleine gezellige forum. We bestaan nog maar kort, maar we willen het nog heel lang volhouden. Ik hoop dat je het hier goed naar je zin zult hebben.

Mag ik overigens vragen hoe je hier terecht bent gekomen? Gewoon uit nieuwsgierigheid...

En vanuit Californië helemaal. Woon je daar al lang? Ik neem tenminste aan de je daar niet bent geboren. En wordt het niet lastig voor je met de gewichten? Ik bedoel, het is nogal een verschil of je met het Imperiaal of met het Metrisch systeem werkt, da's constant omrekenen.

In elk geval veel plezier hier...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door papagena »

Wat leuk! Helemaal uit de Verenigde Staten. Heb je nog wat lekkere recepten in de aanbieding?
Nou ja, ik hoop dat je op dit forum de nodige inspiratie zult opdoen.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door Bakkersdochter »

Hallo OmaRia,
Ik neem aan dat je van oorsprong Nederlandse bent, want je nederlands is uitstekend.
Leuk dat je aan het bakken bent geslagen en je je bij ons forum gevoegd hebt.
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door gipskruit »

Welkom Omaria, ben benieuwd hoe je "helemaal "in calafornia terecht bent gekomen...spannend.
Ben benieuwd of je nederlands of amerikaans bakt.

Gr Gipskruit
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door stillekracht »

Welkom op het forum!!

Mag je voor mij direct een geheimpje verklappen. Ben dit jaar twee keer voor mijn werk naar CA geweest. Het valt mij op dat het brood in CA een (bij) smaak heeft. Ik kan de smaak niet omschrijven. Het betrof witte broden.

Kan jij vertellen wat dat is?

Ik vondt het trouwens niet zo lekker :yugh:
Gebruikersavatar
omaria

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door omaria »

Oei wat een vragen allemaal. Ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden.Ben in Holland geboren. In 1964 naar hier verhuisd. Woon dus al meer dan 40 jaar hier. Ik lees Breadlab.NL and uit de keuken van Levine en vond daar deze blog. Lees allerlei andere blogs, notitie van Lien, en veel Bread Bakers Babes..Als je hier brood koopt moet je een sourdough or sheepherders bread kopen. Nu hebben ze ook artisan style broden. De koffie hier is ook pas te drinken geworden sinds Starbucks is gekomen. Voor die tijd was het echt niet te drinken!. Zoals ik zei, ik ben een beginneling met bakken en leer een heleboel van de King Arthur Flour community. Een hele gezellige groep mensen. Ik moet nu weg, als jullie meer vragen hebben zal ik die later beantwoorden. Hele prettige Feestdagen. Ria.
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door Soepkipje »

omaria schreef:Ik zie dat veel mensen oude bekenden van elkaar zijn en hoop spoedig tot die kring te behoren.
Nou Ria bij deze behoor je ook tot die kring, want veel leden zijn afkomstig van een broodbakforum wat niet meer bestaat (en daar kennen wij elkaar van :-))
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
omaria

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door omaria »

Soepkipje, dank je wel voor je welkomende woorden. Gipskruit, ik ben naar California geemigreerd toen ik 21 was. Had hier al ooms, tantes,een broer en schoonzus, dus niet als een echte emigrant die helemaal zonder familie moet beginnen. Ben jaren gewoon Hollandse gebleven. Mijn man (ook Hollander, hier ontmoet) was al jong Amerikaan geworden en is hier onder dienst geqweest. Toen ik 62 werd vond mijn man dat ik nu toch echt ook Amerikaanse moest worden vooral in verband met een zieken verzekering voor oudere mensen waarvoor je Amerikaan moet zijn. Dus om die financiele reden ben ik Amerikaanse geworden. Maar mijn hart is Hollands. We hebben 2 dochters. Beiden getrouwd en allebei 2 kinderen, Ieder een zoon en een dochter.Dus heb gisteren Kerst koekjes gebakken met de 2 kleindochters. Ga nu het deeg maken voor Levine's speculaas broodjes. En bak ze morgen. Zo nu weten jullie al meer van mij dan wat je ooit wilde weten. Dus tot de volgende keer.
Gebruikersavatar
Figarodt

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door Figarodt »

Hallo Ria,
Gezellig dat je ons gevonden hebt en hartelijk welkom. Het is juist leuk dat je een beetje over jezelf vertelde. We worden al echt internationaal. Ik woon al 43 jaar in Israel. Er zijn ook een aantal Belgen op het forum. Het is vast veel lekkerder je eigengebakken brood te eten in de VS. Ik vind het meeste brood daar echt niet lekker. Je hebt gelijk dat het sourdough brood smakelijker is . De eerste keer dat ik lekker brood at in de VS was in San Francisco dat beroemd is voor hun sourdough brood.
Gebruikersavatar
HanaasKitchen

Re: Omaria...Aangenaam kennis te maken

Bericht door HanaasKitchen »

Hoi Oma Ria,

Wat leuk dat er nog een Amerikaanse Hollander op dit forum zit :) Waar jij woont is het wel iets warmer dan waar ik woon (MN), alhoewel ik dit winter zeker niet mag klagen.

Groetjes,
Hanaâ
Gesloten