hallo...

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
bobbee

hallo...

Bericht door bobbee »

ik ben Bob.

Ik hou van broodbakken, gewoon hobbymatig en wist eerder altijd het bakkerswereld forum te vinden en door te spitten naar tips.
Nu is dat forum er niet meer en zou dit min of meer de "vervanger" moeten worden heb ik begrepen?

Ik bak veel brood in de Panasonic BBM naar volle tevredenheid. Af en toe kneden in de BBM en afbakken in de oven.

Klopt het dat er geen subforum is met de BBM's op merk? Zodoende kun je een hoop leuke recepten en tips daar vandaan halen...

Ik zal mijn recepten dan ook daar posten om mijn steentje bij te dragen bij het laten groeien van dit forum!

Bob
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: hallo...

Bericht door bakplaat »

Welkom Bob op het forum Broodnodig.
bobbee schreef:ik ben Bob.
Ik zal mijn recepten dan ook daar posten om mijn steentje bij te dragen bij het laten groeien van dit forum!
Een nobel streven Bob,we kijken er graag en vol verwachting naar uit!
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: hallo...

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Bob op dit nieuwe forum :G

Er zijn niet zoveel leden die in een bbm bakken, vandaar dat er (nog) geen subforum bbm is.
Je kunt recepten plaatsen in de het subforum "Recepten aanbieden" onder de rubriek "Recepten". Lees ook eerst het document over recepten aanbieden voordat je een recept gaat plaatsen.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: hallo...

Bericht door CJ-Petra »

Hallo Bob,

Welkom op broodnodig.
Ik bak naast allerlei broden/broodjes in de oven ook bijna dagelijks in de BBM.
Alleen gaat bij mij het brood bakken in de BBM op de automatische piloot, maar nieuwe recepten zijn altijd leuk om uit te proberen en voor de variatie.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
mayken
Deegkneder
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 13:02

Re: hallo...

Bericht door mayken »

CJ-Petra schreef: Ik bak naast allerlei broden/broodjes in de oven ook bijna dagelijks in de BBM.
Alleen gaat bij mij het brood bakken in de BBM op de automatische piloot, maar nieuwe recepten zijn altijd leuk om uit te proberen en voor de variatie.
Dat geldt voor mij ook, dus volgens mij is er best belangstelling voor BBM recepten.
Veel plezier hier!
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: hallo...

Bericht door Bakkersdochter »

Ik gebruik mijn bbm recepten gewoon om af te bakken in de oven en andersom. Het enige dat ik aanpas is het gistgehalte (de helft voor de bbm) en als ik bbmrecept voor oven gebruik, kijk ik even naar het vochtgehalte. Maar aangezien je daar ook handiger in wordt in de loop der jaren..... ;B.
Ik word graag geïnspireerd... dus laat maar komen.. zeker als er ook nog een foto bij zit.
Gebruikersavatar
Ada

Re: hallo...

Bericht door Ada »

Welkom Bob
Gesloten