site gevonden :-)

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
Wil

site gevonden :-)

Bericht door Wil »

Ik was opzoek naar info over een nieuwe Panasonic BBM en zocht op forums naar reviews.
Tot mijn verrassing vond ik dit form met bekende namen. Op de bakkersforum was ik al lange tijd niet meer actief
en zie dat velen mij zijn voor gegaan. Ik ben een niet meer zo'n jongeman van bijna 72 en ben getrouwd
heb 1 dochter 1 schoonzoon en 2 kleinkinderen die uiteraard elders wonen.
Ik bak nog steeds brood zowel in de BBM en in de oven. De laatste tijd wat meer met de BBM.
Daar bak in voornamelijk Poolish, eigenlijk bijna niks anders. Leuk dit hier weer gevonden te hebben.
Gebruikersavatar
Olcha

Re: site gevonden :-)

Bericht door Olcha »

Een paar jaren geleden een panasonic BBmachine gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad.
Voorkeur gaat wel uit naar ovenbrood, maar bij minder tijd is dit een zalig toestel. Nog geen stukken aan gehad, nooit een kneedhaak die in mijn brood blijft zitten, en nog nooit een mislukt brood gezien (euh... de allereerste twee broden ben ik vergeten... ;S ). En aanrader!

Veel bakplezier!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: site gevonden :-)

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Wil :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: site gevonden :-)

Bericht door gipskruit »

Welkom Wil,gelukkig dat je "ons"gevonden hebt.
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: site gevonden :-)

Bericht door CJ-Petra »

Hallo Wil,

Welkom!
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: site gevonden :-)

Bericht door Bakkersdochter »

Hallo Wil, fijn dat je aan dit forum toevoegt. Ach en wat je leeftijd betreft: "Age is not important unless you are a bottle of wine".

Ik weet niet of je een nieuwe bbm wil aanschaffen, maar omdat de mijne wel een nieuw bakblik kon gebruiken ben ik op deze site terechtgekomen. http://www.bakzolder.nl/zoeken/?keyword ... mit=Zoeken Naar mijn idee zijn de broodbakblikken hier het goedkoopst. Of dat ook voor de hele machine geldt dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: site gevonden :-)

Bericht door papagena »

Ben jij nou de Wil van oooooit die zoveel van zuurdesem wist?
Sowieso, wees welkom!
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: site gevonden :-)

Bericht door Bakkersdochter »

papagena schreef:Ben jij nou de Wil van oooooit die zoveel van zuurdesem wist?
Sowieso, wees welkom!
Dat vroeg ik me nu ook af. Dan zou je dat nog ergens op internet hebben staan.
Gebruikersavatar
Wil

Re: site gevonden :-)

Bericht door Wil »

Jep dat ben ik, ik heb pagina's verwijderd, ik deed er niet veel meer mee.
De thuisbakker biologe Else gaf toen ook veel inlichtingen hoe het zat met gisten en desems.

Mijn goede gevangen zuurdesem en van Else gekregen Herman hebben elkaar lijkt het vermoord .
Als er interesse is kan ik die stukjes over desems en gisten misschien nog vinden en er weer op te zetten.
Hoewel er misschien nieuwere inzichten zijn hoe een goede te vangen én vooral te behouden.
De beroemde Duitse desems zijn hier dom weg niet aanwezig dus ook niet te vangen.

Ik ben nu weer van alles aan het proberen met Poolish (ja ik weet het, lach maar) in de BM.
Net een nieuwe BM gekocht, de oude vertrouwde ik niet meer, begon te stinken, (nee..... de machine!)
Twee broodjes gebakken (eigen recepten) ging uitstekend, vandaag een krentenbroodje proberen.
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: site gevonden :-)

Bericht door gipskruit »

Wat zonde Wil ,ik heb er "laatst"nog info op gezocht.Jammer dat je het er niet meer op staat.Of had je de ruimte nodig?
Is niet erg hoor er staat genoeg online ,maar dit was in ieder geval in het nederlands.

Gr Marieke
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: site gevonden :-)

Bericht door papagena »

Jammer hoor, ik heb er indertijd ook nog naar gezocht want het was best goed en, inderdaad, in het Nederlands.
Misschien ergens op dit forum neerzetten?
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
pantani

Re: site gevonden :-)

Bericht door pantani »

Bakkersdochter schreef:Hallo Wil, fijn dat je aan dit forum toevoegt. Ach en wat je leeftijd betreft: "Age is not important unless you are a bottle of wine".

Ik weet niet of je een nieuwe bbm wil aanschaffen, maar omdat de mijne wel een nieuw bakblik kon gebruiken ben ik op deze site terechtgekomen. http://www.bakzolder.nl/zoeken/?keyword ... mit=Zoeken Naar mijn idee zijn de broodbakblikken hier het goedkoopst. Of dat ook voor de hele machine geldt dat weet ik niet.
Wat bakkersdochter zegt is waar, ik ben 10 jaar en ik zit ook op het forum, ik heb samen met mijn broer van 12 jaar als zaterdagsbaantje een eigen bakkerij, de leeftijd maakt wat mij betreft niet uit.

Welkom op het forum wil ^)^
Gesloten