Lukkeling: nieuwbakken BBM eigenaar stelt zich voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lukkeling
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 apr 2017, 12:25

Lukkeling: nieuwbakken BBM eigenaar stelt zich voor

Bericht door Lukkeling »

Getrouwde mama van 2 tieners met bodemloze putjes van magen :D en helemaal nieuw in de wereld van broodbakmachines. Eigenlijk ook nauwelijks bekend met de wereld van het online forum ;B Hoop dus nog heel veel van iedereen hier te kunnen leren.

Overdag al meer dan genoeg aan het kneden als massage therapeut en met een huis me heteluchtverwarming heb ik gemerkt dat het wel eens lastig kan zijn om de ideale omstandigheden te creëren om mijn deeg te laten rijzen. En dus maar eens op zoek gegaan naar een broodbakmachine.

Zojuist een amper gebruikte Duitse AFK bbm gekregen en nu enthousiast op zoek naar recepten, tips en weetjes. Bij voorkeur zuivelvrije recepten i.v.m. redelijk heftige melk allergie. Ook gek op desem, spelt en bananenbrood. Benieuwd of dat ook in de bbm kan.

In het bijgeleverde boekje staan nagenoeg alleen recepten waar melkpoeder voor gebruikt moet worden, vandaar dat ik online ben gaan kijken en al vrij snel op dit forum uit kwam.

Ben benieuwd!

Warme groet,
Inge
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Lukkeling: nieuwbakken BBM eigenaar stelt zich voor

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Inge :G.

Melk in brood hoeft echt niet. Desembrood in een bbm bakken is lastig, omdat desembrood veel langere rijstijden heeft. Je zal dan ook nog een klein beetje gist moeten toevoegen als je een standaardprogramma wilt gebruiken.

Let ook op de hoeveelheid vocht in een AFK, gebruik 57 - 60% vocht ten opzichte van de totale hoeveelheid bloem/meel.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie