Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
degil57
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 14:56

Voorstellen

Bericht door degil57 »

dag,
al enkele weken grasduin ik in de bijdragen van dit forum, heel intererssante info! Tijd om me even voor te stellen.
Mijn naar is Bert en kom uit Antwerpen (degil is mijn roepnaam in familiekring)
Bakken van cakes en aanverwanten doe ik al +- 30 jaar. Een tiental jaren geleden heb ik me op het broodbakken gestort en me flink gestoten. Mislukking na mislukking kwam uit de oven. M'n enige leidraad was het kookboek van de 'boerinnenbond', ik begrijp nu dat de info te beperkt was. Einde verhaal? Een half jaar geleden op het WWW. gaan rondtoeren met als onderwerp: zelf brood bakken. Onder andere bij AVEVE terecht gekomen en ook op dit forum.
Om op veilig te spelen en de brood bakmicrobe (schimmel is meer op z'n plaats) niet een voortijdige dood te laten sterven heb ik me een broodbakmachine van Panasonic sd2500 aangeschaft en enkele andere 'broodnodige' benodigdheden.
Ondertussen heb ik met de machine een tiental broden gebakken, naar mijn bescheiden mening met succes. De all-in mixen heb ik snel achter mij gelaten, ik gebruik nu meestal de 'classics' van Aveve. De volgende stap zit eraan te komen, ik voel het kriebelen om alles in eigen handen te nemen.
Bij een niet oplosbaar probleem zal ik graag van de expertise van dit forum gebruik maken. Dit forum is een uitstekende informatie bron.
Bert
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door lekkermelig »

Welkom!

Als ik even de wijsneus uit mag hangen: schimmel is zeker niet meer op zijn plaats als je het over broodbakken hebt. Zodra je ergens schimmel constateert kan je het beter weggooien, want dat kan nou net wel schadelijk zijn.,
Gist is geen schimmel, en in desem vind je naast gist vooral ook nog melkzuur- en azijnzuurbacteriën.

Maar bak ze, en stel gerust je vragen!

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie