Hoi broodbakkers!

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mariasmit
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 22:43

Hoi broodbakkers!

Bericht door Mariasmit »

Graag stel ik mij als nieuw forumlid even voor.

In de eerste plaats bedank ik graag iedereen hier voor alle waardevolle informatie voor de beginnende broodbakker op dit forum.
Mijn naam is Maria en ik bak nu ongeveer drie jaar elk weekend brood. Ik ben begonnen met het het befaamde no knead bread van Jim Lahey en stap voor stap heb ik steeds meer geleerd. Nu bak ik al een tijd voornamelijk desembrood. Ik heb een planeetmenger (maar kneed ook graag met de hand) en maak nog steeds veel gebruik van gietijzeren pannen om in mijn thuisoven in te bakken. Naast goed brood ben ik altijd op zoek naar het holy grail recept voor de perfecte pizza bodem. Ik lees veel broodblogs en boeken en leer graag nieuwe technieken. Momenteel experimenteer ik met bagels. Afgelopen weekend heb ik met veel plezier de tweedaagse cursus handgemaakt brood gevolgd bij het Bakery Institute.
Ook kook ik graag en heb ik naast desem nog veel andere fermentatie experimenten in mijn keuken staan.

Stiekem spiek ik al een tijdje op het forum en het werd hoog tijd om me aan te melden.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Hoi broodbakkers!

Bericht door Anna »

Welkom Maria!
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Hoi broodbakkers!

Bericht door papagena »

Welkom Maria,

Wanneer je eenmaal bevangen bent door de bubbels en de beestjes gaat er inderdaad een wereld voor je open. Hier staat meestal wel wat groente te fermenteren en limonade aangezet met een gingerbug.... heerlijk!
Welkom dus.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Jorte
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 12:53

Re: Hoi broodbakkers!

Bericht door Jorte »

Welkom!
En als je de graal van de pizzabodem hebt ontdekt.....graag even melden hier :D,
(net het recept uit de "Pizzabijbel" getest, maar dat is hem ook nog niet)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hoi broodbakkers!

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Maria :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie