Moi!

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Quintus N. Sachs
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 jan 2018, 22:27

Moi!

Bericht door Quintus N. Sachs »

Vanuit Duitsland, ongeveer een uurtje ten zuiden van Winterswijk, stel ik me even voor. Leraar, orthopedagoog, kerkmusicus, koordirigent, componist, sportmasseur, en dan volgt een rij met opleidingen die ik nìet helemaal afgemaakt heb of waarvan ik de beroepen nìet (meer) uitoefen. Hoe? Heel simpel; ik ben gezegend met, zoals dat op deze planeet wordt genoemd, het Asperger Syndroom - een 'milde' vorm van autisme. 'milde' wil zeggen, dat het niet-autisten minder snel opvalt. Voor degene die het heeft, is er niets milds aan.

Sinds december ben ik weer terug in een oude hobby; het broodbakken. Nadat ik de boeken van Robèrt van Beckhoven en Ineke Berentschot heb gelezen, en met Ineke heel leuk via de mail heb gesproken, ben ik op school (een gymnasium in Wesel) begonnen, mijn Inklusions-Gruppe (een soort van Weer Samen Naar School) broodbakken bij te brengen. Daarvoor gebruiken wij een door mij op basis van bovengenoemde auteurs plus veel wat ik uit mijn hoofd weet, boek-in-wording.

Kleine opmerking; nu ik hier mezelf voorstel, valt mij op, dat bij dit onderwerp niet alleen 3 puntjes àchter het woord staan, maar ook 3 letters -l- ìn het woord. (Kijk, dàt is nou een van de voordelen van Asperger!)

vrgr. Q
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Moi!

Bericht door papagena »

Moi Quintus,

Wat leuk dat je met je leerlingen aan het bakken bent geslagen. Ik heb niet goed een beeld van het niveau van je leerlingen maar heb lang geleden wel gemerkt dat het rekenwerk, wat tenslotte voor een echte bakker erbij hoort, voor veel leerlingen op het MBO een hele toer was.

Welkom!
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie